Motor blijft in de toeren hangen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motor blijft in de toeren hangen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346652
    Robc20xe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2011

      Dus ik zit nu al tijdje met het probleem dat de motor(c20xe m2.5) op toeren blijft hangen.
      Dit gebeurd alleen als motor op temperatuur is, de tijd dat nog aan het opwarmen is is er niks aan de hand en valt motor netjes terug naar stationair toerental als je koppeling intrapt of op de motor afremt.
      Echter als motor dus op temperatuur is en je laat het gas los voel je dat motor niet afremt, trap je dan de koppeling in zie je ook dat het toerental op 2000 of 3000 toeren blijft hangen.

      Uiteraard forum al afgezocht, en heb de bekende dingen al gedaan of uitgesloten.
      – Stappenmotor schoongemaakt(bleef wel geteld 1 dag soepel stond daarna weer vast) deze uitgewisseld met een goed werkende, probleem niet weg.
      – De banjobout in het spruitstuk voor de carter ventilatie opgeboord naar 2mm(zat ook dicht), Probleem niet weg
      – Tempsensor vervangen, probleem niet weg
      – Gecontroleerd dat de gasklepschakelaar goed werkt en goed staat. Deze stond goed en je hoort ook de duidelijke klik.
      – Brandstofdruk gemeten, stationair met vacuum aangesloten 2.4 bar en zonder vacuum 2.8 bar. Echter als ik motor op 2500 toeren hield zakte de druk naar 2.1 bar met vacuum en zonder vacuum 2.8(hier zou ik toch wel uit mogen opmaken dat drukregelaar zelf heel is) Kan alleen nog niet bedenken waarom deze zo ver zakt op toeren.
      – En uiteraard op vacuum lekken en dergelijke gezocht maar heb niks kunnen vinden.

      Nu hoop ik dat er hier meer zijn die dit probleem hebben gehad en deze ook hebben kunnen oplossen.
      Want zit niet te springen om op de gok een nieuwe gasklepschakelaar of stappenmotor te kopen

      Verder is motor niet standaard en is deze miruni(Rudy) op de bank afgesteld.
      Dit probleem heb ik al vaker gehad alleen was het kortstondig en was het ook weer weg. Rede dat ik er nu mee bezig bent komt omdat ik paar weken terug de veluwe op een onbedoelde cruise control had omdat motor dus op 3000 toeren bleef hangen. :-(

      Ik hoor graag jullie mening

      Rob

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.