Motor geluid van een z18xer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motor geluid van een z18xer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365164
    Mijneersteopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2019

      <p style=”text-align: center;”>Ik heb sinds kort een zafira b met een z18xer motor nu vind ik de motor erg rauw klinken volgens de garage waar ik hem kocht is dat normaal bij dit type motor ik heb een zafira a gehad met een z18xe motor die maakte minder geluid. Ik vind hem vooral rauw met optrekken. Mijn vraag is zijn deze motor echt zo rauw lijkt wel een diesel. Warm vind ik hem meer geluid maken dan koud zeg maar 20 km over de rijksweg en dan daarna van de rijksweg en ik hoor meer geluid met optrekken. Als hij warm is hoor ik ook een licht gierend geluid vooral met gas loslaten dit hoor ik koud niet.</p>

      #18365165
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Nokkenas verstellers gaan vaak stuk, dan gaat ie als een diesel klinken!

        Motor is compleet anders dan een z18xe, dus daar is ie miet mee te vergelijken.

        #18365166
        Mijneersteopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2019

          Is dit dan alleen de regelaar of ook de nokkenastandwielen zelf als hij warm is alleen bij warm motor paar minuten wachten en dan starten hoor je een ratel is weg na paar seconde.   Ik ga terug naar de garage heb garantie alleen de reactie van de garage geeft mij geen goed gevoel. Heeft deze motor hydraulische klepstoters volgens de garage wel en heeft hij geen verstelbare nokkenassen. Dit heeft alleen een 2,2 ik wil niet met een smoes weggestuurd worden bij de garage.

          #18365167
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Een z18xer heeft vaste stoters, dus niet hydraulisch! Kleppen moeten om de 150K ook gesteld worden.

            En de z18xer heeft op beide nokkenassen vertellers( in en uitlaat) deze gaan regelmatig stuk en dan gaan ze rammelen, waardoor dat diesel geluid ontstaat.

            Dus de garage lult uit zijn nek!

            De 2.2 van Opel heeft hydraulische stoters en geen nokkenasverstellers!

            #18365364
            Mijneersteopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 March 2019

              Weet iemand wat de totale sporing voor moet zijn in mm? Stuur staat iets scheef auto rijd recht uit trekt niet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.