Mooi verbruik: maar bijregelen boordcomputer mogelijk???

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Mooi verbruik: maar bijregelen boordcomputer mogelijk???

Wat is uw gemiddelde verbruik per 100 km in liter brandstof (enkel diesels)

Weten of ik normaal rij of niet...

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • <5 liter0%0 votes
  • 5 tot 6 liter0%0 votes
  • 6 tot 7 liter50.00%1 vote
  • 7 tot 8 liter50.00%1 vote
  • > 8 liter0%0 votes
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363088
    VAN BELLE Jean Marc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2015

      Ik ben doltevreden van mijn Opel Vivaro en zit op 180.000 km nu, maar las toch ooit in een buitenlands forum dat de Opel Vivaro, in tegenstelling tot de Renault Trafic (nochtans zelfde), allemaal een verschil van ruim 10 tot 13% geeft en zo het verbruiksgemiddelde zonniger en minder voorstelt als bij de tankbeurten zelf.

       

      Je kunt volledig mijn verbruik van begin tot einde zien op

      https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/715050.html en je zult ook zien dat ik bij de zuinigste rijders hoor en toch al bijna 12.000 liter getankt heb aan diesel voor nu 180.000 km (zul je volgende tankbeurt zien), gemiddeld 6,81 liter (mijn vorige Traffic was zuiniger, maar ik reed wellicht ook zuiniger en het was geen L2 en geen sneeuw/modderbanden).

      Op mijn Traffic daarvoor was ik het gewoon exact ook de liters te kunnen opvolgen, maar hier zie ik ALTIJD dat als er na nulstelling bij het tankstation, een 4 liter verschil is tussen echte tankbeurt en de liters verbruikt, alsook dat het verbruik ook ruim 10% ‘optimistischer’ is.

      Mij was vertelt dat ze normaal via den ‘TIS’ (Technical Information System) van Opel, dat eigenlijk wel kunnen bijregelen.

      Heeft iemand daar ervaring mee?

      Jean Marc +je

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.