Mokka met airco problemen.

Forumindex Forums Modellen Mokka Mokka met airco problemen.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269251
    Elie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2014

      Goedemiddag,
      Vorig jaar april mijn nieuwe Mokka gekocht.
      Tijdens de zomervakantie in juli gaf de airco problemen, na een paar honderd kilometer geen koele maar warme lucht uit de airco. Als de auto tijdens de lunch een uurtje stil staat, dan werkt de airco weer normaal. Dit is nu een paar keer voor gekomen. De garage kan het probleem niet vinden. Ik ben bang dat als ik komende zomer op vakantie ga,weer problemen krijg met de airco. De auto heeft dan zijn 2e servicebeurt gekregen in apri 2015 en de garantie is dan voorbij en ik zit met de kosten.

      Graag jullie advies.
      Elie

      #18262285
      Astra 1.4 NZ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2011

        De garage kan het probleem toevallig niet vinden omdat het nog onder je garantie valt. Ga terug en kaart dit probleem nog eens aan. Tuurlijk is er een oplossing voor, kan niet anders. Anders andere dealer proberen. Je kan ook proberen contact opnemen met Opel nl en zeggen dat de dealer er zich liever vanaf helpt.

        #18262286
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Indd garantie is naar garage , en net zolang “zeiken” tot het probleem is opgelost

          #18262287
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Is het niet zo, dat als een probleem tijdens de garantie gemeld wordt en het niet op te lossen is dit onder de garantie blijft tot dat het opgelost is.

            Zou Opel zelf eens bellen als ik jou was

            #18262288
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @Andre_Ede wrote:

              Is het niet zo, dat als een probleem tijdens de garantie gemeld wordt en het niet op te lossen is dit onder de garantie blijft tot dat het opgelost is.

              Zou Opel zelf eens bellen als ik jou was

              Goeie opmerking.

              En dan het liefst naar echt opel zelf en niet een dealer

              #18262289
              Elie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 November 2014

                Nog steeds problemen met de airco tijdens mijn vakantie dit jaar. Vergeleken met vorig jaar was het nu duidelijk te zien dat de airco helemaal bevroren was en dat er zelfs geen luchttoevoer naar binnen mogelijk was. De airco onder de motorkap was een grote klom ijs en ook op de toevoerleidingen zat ijs. De garage heeft dit nooit eerder gezien en heeft foto’s naar Opel gestuurd ook zij weten niet wat de oorzaak is. Op normale ritten werkt de airco gewoon, problemen alleen op lange afstanden.
                Auto gaat binnenkort weer naar de dealer en zal er weer gezocht worden naar een oplossing.

                #18262290
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Meestal veroorzaakt door teveel koudmiddel in het systeem. En of defecte sensor (is een sensor welke zou moeten detecteren of de unit bevriest).

                  #18262291
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik heb geen temperatuursensor in mijn (wat antieke) Airco systeem.
                    Dit zou normaal door de druksensor gedetecteerd moeten worden.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.