Mokka 1.6 CDTI als trekauto

Forumindex Forums Modellen Mokka Mokka 1.6 CDTI als trekauto

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407925
    bert02
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 February 2021

      Ik ben op zoek naar een andere trekauto voor mijn caravan (1250 kg). Mijn oog is gevallen op een Mokka of een Mokka X, beide met een 1.6 CDTI dieselmotor bj tussen 2015-2017 . Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, positief of negatief? Alvast bedankt

      #18407964
      22voeter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2018

        Gezien het flinke gewicht van de caravan (1250kg) vind ik de Mokka maar een matige trekker.
        De motor kan het wel aan, maar je hebt een zware last t.o.v. het autogewicht. Bereken je trekscore maar eens op http://www.caravantrekker.nl

        Hier in Nederland zal het allemaal nog wel gaan, maar ik zou er niet graag mee naar meer heuvelachtig gebied rijden. Laad in ieder geval zo veel mogelijk in de auto, en probeer de caravan zo licht mogelijk te houden.

        #18407987
        bert02
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 February 2021

          De score bij caravantrekker is goed, en bij caravantrekker bij de ANWB ook, maar ik heb proef gereden in een Mokka X 1.6 CDTI en ik vond de trekkracht zonder caravan al tegenvallen. Vandaar mijn ervaringsvraag

          #18414831
          Henklogeerbed
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 March 2021

            Mokka is geen caravan trekker bij uitstek.

            Heb een Mokka 1.4 met een eriba dit gaat goed totaal gewicht van caravan onder 1000Kg.

             

            #18416419
            Ron met Mokka
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 April 2021

              hai,

              kijk s naar de 1,4 turbo 4×4 benzine 140 pk of 152 pk: uitstekende trekker! scoort op caravan trekker ook uitstekend. had hiervoor een santa fé 2,4 maar deze bevalt veel beter.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.