Misfire Vectra 1.8 Z18XE alternatieve oorzaken?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Misfire Vectra 1.8 Z18XE alternatieve oorzaken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374176
    vectra1998
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2018

      Beste leden,

      Ruim anderhalf jaar begon mijn auto bij het wegrijden op rotondes enorm te stotteren en gaf het misfires op cilinder 1. De bobinebrug is toen vervangen en 4 bougies. Probleem is opgelost geweest tot vorige week. Het begon weer met optrekken in relatief lage toeren van 2 naar 3. Enorm schokken en bij mijn vriendin tot motormanagement lampje tot gevolg. P301. Ook lichte plofjes uit uitlaat in stationair.

      De bobinebrug en bougies zijn dus vervangen, 4000km geleden. Monteur heeft hem vandaag opengehaald en ziet geen gekke/afwijkende dingen aan de bougies. Voor de zekerheid gekeken of 301 verplaatst naar 303 met verwisselen. Echter komt er nu ook geen melding meer. De ene keer heeft de auto weinig last van dit probleem en andere keer is die niet te houden. Uiteraard heeft die weinig last bij de garage. Had gehoopt dat die dus wat kon zien aan de bougie in 1 maar dit brengt dus niets noemenswaardig.

      Ik heb opdracht gegeven de Bosch bougies voor NGK te laten vervangen om te kijken of dit zou helpen. Auto staat nu nog daar.

      Hebben jullie nog ideeen? Een Brits Vectra forum wees mij op verstopte katalysator of een vacuumkanaaltje in volgensmij het gasklephuis. Maar dan zou de misfire toch niet alleen enkel op 1 moeten zijn?</p>
      Ik hoor graag van jullie.

      Groeten,

      Laurens

       

      #18374177
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Komt de probleem vaak met warm motor? Laat hem stationair draaien tot ecu goed warm is.

        #18374185
        vectra1998
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2018

          Zou je dat kunnen toelichten?

          Problemen zijn bij koud en warm.

          #18374204
          vectra1998
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 April 2018

            Auto is naar de garage geweest en er zijn 4 bougies vervangen voor NGK’s. Helaas geen effect. Idee van geblokkeerde katalysator of kanaaltje in gasklephuis lijkt ook onwaarschijnlijk aangezien de misfires enkel op cil 1 zijn.

            Alhoewel de bobine 2 jaar oud is en enkele duizenden kilometers dan toch deze nog maar vervangen. Verder tast ik echt in het duister. Mochten er ideeen zijn hoor ik het graag.

             

            Groeten,

            Laurens

            #18374205
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Kan ik deze auto zien? Waar woon je?

              #18374218
              vectra1998
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 April 2018

                Net onder Den Helder, voor de meesten helaas een uithoek.

                Ik denk dat ik nog de bobine ga vervangen aankomende week en hopen dat dat het verhelpt. Wellicht is die toch weer stuk gegaan. Lastig dat de auto verder in de garage geen enkele andere storing aangeeft dan P301.

                 

                #18374219
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Probeer maar :). Bobine stekker uit. Luister de motor.

                  #18374484
                  vectra1998
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 April 2018

                    Gok gewaagd en probleem lijkt opgelost met nieuwe bobine. Lijkt wellicht een open deur maar de vorige van Bosch is er vrij recentelijk ingezet door de garage. Ging er niet vanuit dat deze met een paar duizend kilometers alweer vervangen zou moeten worden. Hopelijk gaat deze langer mee.

                     

                    Bedankt voor jullie hulp.

                    Laurens

                    #18375148
                    Huiting88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 March 2015

                      IK heb dit laatst ook gehad met mijn GTS 1.8

                      Bobine galerij laten vervangen en een nieuwe set bougies

                      Prijzig klusje mja het zij zo

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.