Misfire cilinder 2

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Misfire cilinder 2

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275615
    Old Bladerunner
      Lid sinds:
      14 November 2013

      Dag Opel rijders.
      Ik kijk al een tijdje mee op dit forum daar mijn kinderen een Tigra en een Astra rijden.
      Nu heeft de Astra een probleem

      Astra bj 2000 1.8 16 klepper de z18xe motorblok dacht ik.
      De Astra start vaak prima maar sinds enkele dagen gaat de motor ineens op 3 cillinders lopen.
      Motor uitgelezen via de pedalen truk en bij een garage en daar komt de code 0202 uit.
      Wat ik nu gedaan hebt is de ontsteking gecontroleerd ( voor de zekerheid) deze vonkt. De bedrading gecontroleerd, niets kunnen vinden behalve dat de stekker van injector 2 een stuk van af was.
      Stekkers van de injectoren vernieuwd deze waren broos en braken zo af.
      De injector 2 vernieuwd. Het probleem blijft.
      Dus koud starten auto loopt goed. Rondje rijden auto gaat op drie cillinders lopen.
      Zou het echt de ecu zijn?
      Wat ik mij ook ineens bedenk is dat ik net de auto een beurd had gegeven. Nieuwe olie, bougie, filters enz. Zou een bougie het wel en dan weer niet kunnen doen.

      De egr klep heb ik ook gereinigd, gaatje ontstopt enz.
      Dit probleem van de misfire is al eerder beschreven maar dit voertuig loopt niet op lpg.

      Ik ga vanmiddag meten of er spanning op de injector stekker staat als deze op 3 cillinders loopt.

      Misschien heeft iemand nog een geweldig idee of een richting waar ik moet zoeken.

      #18311940
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Welkom op het forum.

        Weet je zeker dat het om een 1.8 16v Z18XE met 125PK gaat het zou ook kunnen dat het om een 1.8 16V X1.8XE1 115PK gaat?

        Als het om een Z18XE gaat staan redelijk bekend om de defecte ECU. Maar het beste is om de auto uit te lezen met een op-com om te kijken
        of er mogelijk meer fout codes uitkomen.

        Ander forum topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=47&t=156693″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18311941
        Old Bladerunner
          Lid sinds:
          14 November 2013

          Ik ben wel redelijk zeker van het motornummer daar dit ee ook uit komt als je het kenteken op zoekt.
          Ja ik ben ook bang dat het de ecu is. Ik had ergens gelezen waar je de ecu kon laten uitlezen/repareren maar kan het niet meer vinden waar dat was.
          Misschien kan iemand mij het adres geven

          Tevens dacht ik dat het misschien aan een klep kan liggen daar het soms meestal als die koud is wel goed loopt en daarna niet meer.
          Of is deze theorie niet logisch?

          #18311942
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Hoi, ik heb een ecu hier, als u wilt eerste proberen, daarna ecu repareren / vervangen. P0202 was een kabel storing? Dan is bijna altijd een defect ecu.

            #18311943
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Contact opnemen met zakhooiTM of liviu2004.. Dit zijn de mensen die voor een schappelijke prijs je ecu kunnen repareren…

              #18311944
              Old Bladerunner
                Lid sinds:
                14 November 2013

                Ja dat wil graag proberen ik stuur je een PM

                #18311945
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Hou ons op de hoogte om te weten of het de oplossing is. :thumb

                  #18311946
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Opgelost. Ecu defect.

                    #18311939
                    Old Bladerunner
                      Lid sinds:
                      14 November 2013

                      De Astra rijd weer als een tierelier.
                      Ecu was kapot.
                      Met dank aan Liviu 2004, hij heeft een andere ecu er in gezet en de juiste software erop gezet.
                      Ik weer blij en mijn zoon ook weer blij.
                      Als iemand nog een injector nodig heeft, ik heb er nog 1 liggen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.