Minimale dikte voering remschoenen

Forumindex Forums Modellen Astra Minimale dikte voering remschoenen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347172
    marvoo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2012

      Ik heb vandaag mijn remschijven en blokken van mijn Astra G uit 2001 vervangen.
      Tevens gelijk naar de remmen achter gekeken, dit zijn trommelremmen.
      Hiervan is de voering nog gemiddeld 4mm. Nu kan ik nergens vinden hoe dik deze is als ze nieuw uit de doos komen.
      Wel ergens gevonden dat als ze 2mm of dunner zijn, ze vervangen moeten worden.
      Klopt dit?
      Is het erg lastig deze te vervangen? De schijven en blokken aan de voorkant vervangen was een fluitje van een cent, maar dit
      ziet er wat lastiger uit.

      #18347179
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Dikte voering is geen apk afkeur meen ik. Moet wel werken.

        Maar als je toch bezig bent is vervangen net zo makkelijk toch? :good:

        #18347209
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          lekker laten zitten. en af en toe schoonmaken. staat in het onderhoudsschema dat ze om de 60.000 km schoongemaakt dienen te worden.
          remschoenen gaan meestal een paar honderdduizend km mee.

          #18347230
          marvoo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 July 2012

            Heb ze ook laten zitten en de boel grondig schoongemaakt. Was een smerige stoffige boel, maar geen lekkages ofzo.
            Was alleen benieuwd naar de dikte nieuw uit doos. Bij de blokken voor de voorkant staat het er netjes bij in de specs, maar voor achter nergens te vinden.

            #18347236
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              bij blokken en remschoenen is het goed zolang er voldoende remvoering op zit.. en wanneer nodig.. tijdig vervangen voor nieuwe.. ( kan vaak ook al optijd aangegeven wordt door slijtindicatoren.. tenzij deze niet goed werken door bijvoorbeeld een draadbreuk of niet goed bevestigen van de indicator

              bij de apk kijken ze alleen of de auto de remvertraging behaald zoals voorgeschreven volgens de type goedkeuring.. ( maakt niet eens uit of je kromme remschijven hebt.. zolang de vertraging maar goed is… even heel zwart wit gezegd)

              bij remschijven geldt er een minimale dikte

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.