Mike z’n Astra G 1.6 GL

Forumindex Forums Modellen Astra Mike z’n Astra G 1.6 GL

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334627
    AstraFan54
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2016

      Na een periode van meelezen en af en toe reageren zal ik mijn auto ook even introduceren.

      De Astra in begin 2016 particulier gekocht. Het gaat om een blauwe 3-deurs Astra G uit 2001. Hij heeft een 1.6 liter blok, Z16SE. Hiervoor reed ik een onderhoudsvrije Toyota Starlet, echter kon deze mij niet heel veel ruimte bieden dus vandaar de switch naar iets groters.

       photo 3855dd33-64e0-44fa-9639-a8d19a081e47_zpsqvwjwpco.jpg

      Bij aankoop de volgende dingen vervangen:
      * Thermostaat
      * Radiateur
      * Ruitenwissers voor en achter

      Na ongeveer een maand rijden d.m.v. OP-Com volgende storing geconstateerd. Misfire in cilinder 2.
      De volgende dingen vervangen om het probleem aan te pakken:
      * Bougies
      * Egr uitgeschakeld en een pakking tussen gezet
      We kwamen er achter dat de vorige eigenaar het volgende al vervangen had:
      * Bougie kabels
      * Bobine
      * Bougies

      Tijdens onze speurtocht een aantal andere problemen gevonden en deze vervangen/aangepakt:
      * Distributie riem
      * Waterpomp
      * Nokkenas set

      Na het vervangen van de nokkenas was de Astra storingsvrij :)

      Dingen die daarna zijn vervangen en/of gedaan:
      * Ruitenwissers voor
      * Antenne
      * Interieur matten
      * Zilveren platen rondom het kenteken
      * Grote poetsbeurt
      * Ruitenwissersarm achter

      September 2016 moest de Astra voor de APK, helaas afgekeurd met een 2 tal probleempjes en deze dan ook aangepakt:
      * Uitlaat van voorpijp t/m eindemper
      * Remleidingen voor links en rechts
      Daarna weer voor de APK keuring en dit keer GESLAAGD!

      Tussendoor weer een storing gehad, dit keer Misfire in cilinder 3. Een kijkje naar de bougies vertelde ons dat de Astra last heeft van ligt lekkende klepseals. Gelukkig had ik nog een nieuw setje bougies liggen en hebben ik deze vervangen. De lekkage is nog niet dusdanig erg om er gelijk wat aan te doen.

      In de herfstvakantie even een lampje van mijn kachelverlichting vervangen en het snoer van mijn navigatie weg gewerkt achter het dashboard. Ook even olie en filter vervangen. De week na de vakantie geconstateerd dat mijn klepdeksel pakking lekte dus deze besteld en ook maar vervangen.

      Recent even een kleine modificatie gedaan aan de Astra, insignia sproeiers gemonteerd en een nieuwe parafaanplaat. De vorige had ik tijdens montage gesloopt.

      Twee week geleden een nieuwe accu gemonteerd. Om te voorkomen dat deze er in de koude winterdagen mee ophoudt. Ook even gekeken naar de bougies, deze zien er nog goed uit ondanks de lekkage.

      #18335093
      AstraFan54
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2016

        Afgelopen vrijdag even langs de dealer geweest voor een wintercheck. Vindt dit een mooie tussentijdse test om te zien hoe mijn auto er bij staat.

        Waren een aantal puntjes naar voren gekomen maar overall een mooie uitslag.
        * Radiateur zweet een beetje, is ook geen nieuwe radiateur maar een tweedehandse ingekomen.
        * Schokbreker l achter is aan vervanging toe.
        * Pakking bij de ontsteking was lek, deze gelijk maar vervangen.

        Binnenkort maar even speuren naar de andere onderdelen.

        #18337532
        AstraFan54
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 January 2016

          Recent weer een aantal dingen aangepakt bij de Astra.

          Een tijdje terug hield de aanjager er spontaan mee op. Aangezien ik niet dicht bij huis was heb ik een aantal dingen geprobeerd om het probleem tijdelijk op te lossen. Een klap tegen het dashboard en tegen de aanjager van onder het dashboard werkte niet. Vervolgens de motorkap laten dicht vallen en toen werkte hij weer. Thuis het probleem even nader bekeken maar geen probleem kunnen vinden. Tot op heden werkt de aanjager ook weer zoals het hoort. Helaas door de klap tegen het dashboard wel een lampje gesneuveld voor de kachel verlichting, deze recent maar even vervangen.

          Gisteren even de remschoenen in de trommels vervangen. Ging niet helemaal zoals het hoorde, de remmen liepen aan in het begin. Met een beetje hulp hebben we dit toch weer goed kunnen krijgen. Nu kunnen we hopelijk weer een poosje voorruit met de Astra.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.