Mijn opel kadett E 2.0 16V rallyauto

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn opel kadett E 2.0 16V rallyauto

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17457889
    crosskadett
      Lid sinds:
      2 August 2009

      hallo mensen

      ik het even een vraag kan mij iemand zeggen hoe het kan dat ik een 4 polige stekker over houd en hier zeggen ze van dat deze voor mijn bobine is maar ik geloof het niet hard want normaal zit er op de bobine een 2 polige stekker of 2 losse kabels het gaat om een c20xe met een 2.5 motronic ben nu over gestapt van 8v naar 16v maar ik denk dat ik een stuk kabelboom of een of anders doorverbind module niet erbij heb kan iemand mij hier graag een antwoord of eventueel foto’s van sturen zodat ik toch verder kom alvast bedankt

      Mvg Paul Craenmehr

      #17457890
      renaldo-lier
        Lid sinds:
        28 October 2005

        Kan dit niet in een ander topic?:thumbdown

        #17457891
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Veeeeeeetttteeeee Kadett man!!

          Dat 17 inch in die wielkasten past joh! Of is dat erop aangepast?

          Wat is een sper trouwens? (vergeef me de beginnersvraag ajb…)

          #17457892
          renaldo-lier
            Lid sinds:
            28 October 2005

            Ik heb een vraagje… Zijn alle onderdelen van de kadett nog nieuw te bestellen bij opel dealers bijvoorbeeld?

            1 van mijn 2 beugels van de brandstoftank is losgeschoten bij de laatste wedstrijd.. en deze is zoo krom dat hij niet meer te gebruiken is. Is dit nog nieuw te krijgen?

            #17457893
            gunni
              Lid sinds:
              2 August 2004

              Bepaalde onderelen zijn niet meer nieuw te verkrijgen. De beugel van de brandstoftank weet ik niet. Op de sloop is deze zeker te verkrijgen.

              Groeten

              #17457894
              renaldo-lier
                Lid sinds:
                28 October 2005

                Zoo.. De laatste rally van het seizoen is een paar weken geleden al geweest..
                Nu staat de kadett weer lekker droog in de schuur.

                We zijn nog wel het 1 en ander van plan deze winter.

                Zo gaan we er stuurbekrachtiging opzetten.
                Distributie+waterpomp vervangen
                verdelerkap+bougies vervangen
                Er komt een tripmaster in voor de navigator
                er komen een aantal meters bij in het dashbord voor de navigator
                Dashbord word geflockt
                De deurpanelen laat ik ook flocken.
                Misschien een nieuwe brandblus instalatie.. Dat is nog niet helemaal zeker.
                De bodem gaan we weer strak maken.. Van binnen en van onder..
                Hij moet op een paar plekken bijgespoten worden..
                Alle ophangingsrubbers vervangen voor powerflex bussen..
                En misschein nog wat andere kleine aanpassingen..

                Dus we krijgen een paar drukke maanden…:agent

                #17457895
                CoupeetjeJr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  hee renaldo

                  dus je hebt nog een hoop te doen voordat je volgend jaar weer mee kan doen aan de eerste rally(sprint) van het seizoen.
                  enne ga je nog wat andere kleuren erbij doen??

                  #17457896
                  renaldo-lier
                    Lid sinds:
                    28 October 2005

                    Heey!

                    Jaah we hebben genoeg te doen.. Ach ja.. Een ”rally” auto is nooit klaar! het zijn geen dingen die echt nodig zijn.. Maar dit is puur de auto verbeteren:D

                    Tjah over de kleuren zijn we er nog niet helemaal uit.
                    Ik wil wel wat apparts eigelijk.. Maar hoe of wat weet ik nog niet.
                    En als ik er niet uit kan komen.. Is hij in 2010 weer gewoon wit!

                    #17457897
                    SG-C20XE
                      Lid sinds:
                      31 August 2009

                      :thumbup:kewlpics

                      #17457898
                      renaldo-lier
                        Lid sinds:
                        28 October 2005

                        Zooo We rijden nogsteeds rally met ons mooie kadettje.

                        Ik ben momenteel bezig om alle ophangings rubbers te vervangen door polyurithaan van powerflex. Hier zijn we bijna klaar mee.

                        Verder laat ik een nieuwe carterplaat maken.

                        19 juni doen we weer mee in hardenberg. tijdens de vechtdal rallysprint.

                        We hebben dit jaar 2 wedstrijden gereden. De ovd groep rallysprint en de Tank S rally.
                        In de Tank S rally hebben we onze klasse gewonnen!:D



                        #17457899
                        076 wokkel
                          Lid sinds:
                          23 December 2008

                          blijft een mooie auto :thumbup
                          Rijd je bij de ELE ook mee komend weekend?

                          #17457900
                          jermir
                            Lid sinds:
                            20 January 2010

                            lijkt me echt leuk zo lekker te raggen met een rally bak. zeker als je ook nog eens mooie tijden rijd.

                            #17457901
                            renaldo-lier
                              Lid sinds:
                              28 October 2005

                              Nee de auto is nu nog in groot onderhoud… Dus de Ele rally slaan we over.

                              19 juni rijden we de Vechtdal rallysprint:)

                              #17457902
                              renaldo-lier
                                Lid sinds:
                                28 October 2005

                                Afgelopen weekend hebben we de exotic green rally gereden rondom etten leur. De rally begon probleemloos.. Maar op proef 13 begaf de versnellingsbak het. De 3e versnelling is kapot.. Alle tanden zijn van het tandwiel af.. En toen ik hem aan de kant wou zetten is hij helemaal vast geslagen.

                                Nu hebben we besloten de rest van het seizoen neit meer te rijden. En de kadett helemaal opnieuw op te bouwen.

                                Ook wil ik met een andere bak gaan rijden.. Zodat dit me niet snel weer overkomt. Ik wil graag met rechte vertanding gaan rijden.. En een kortere verhouding in de bak.

                                Ook ben ik opzoek naar vrijwilligers die mee willen helpen als monteur in het team. De kabelboom moet aangepast worden. Dus iemand die verstand heeft van kabelbomen en auto electronica en zin heeft om mee te helpen in een gezellig team die mag wel even contact met mij opnemen. Ook als er verder mensen zijn die het leuk lijkt om in een rallyteam mee te helpen dan hoor ik het graag. Wij zitten in Staphorst, overijssel. bij interesse kan je mailen naar renaldo_lier@hotmail.com

                                Dingen die we van plan zijn te gaan doen zijn:

                                De bodem van de auto kaal maken en opnieuw in de lak zetten.
                                er moet een nieuwe uitlaat onder van voor tot achter ( groep A)?
                                Een andere bak moet eronder komen.
                                motorruimte opfrissen.
                                Kabelboom aanpassen
                                accu in de auto plaatsen?
                                Van binnen opgefrist worden.
                                Hydrolische handrem erin maken.

                                En verder zien we nog wel wat er allemaal bij komt.

                                #17457903
                                teungts
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 July 2004

                                  jammer is net wat te ver voor mij anders was ik bij je in het team gesprongen:angel

                                  1 van de mooiste auto sporten. jammer dat er niet zoveel aandacht aan wordt besteed op tv.droom van mij om ooit eens met een manta of ascona 400 een proef te rijden

                                  #17457904
                                  gunni
                                    Lid sinds:
                                    2 August 2004

                                    origineel gepost door renaldo-lier
                                    Afgelopen weekend hebben we de exotic green rally gereden rondom etten leur. De rally begon probleemloos.. Maar op proef 13 begaf de versnellingsbak het. De 3e versnelling is kapot.. Alle tanden zijn van het tandwiel af.. En toen ik hem aan de kant wou zetten is hij helemaal vast geslagen.

                                    Nu hebben we besloten de rest van het seizoen neit meer te rijden. En de kadett helemaal opnieuw op te bouwen.

                                    Ook wil ik met een andere bak gaan rijden.. Zodat dit me niet snel weer overkomt. Ik wil graag met rechte vertanding gaan rijden.. En een kortere verhouding in de bak.

                                    Ook ben ik opzoek naar vrijwilligers die mee willen helpen als monteur in het team. De kabelboom moet aangepast worden. Dus iemand die verstand heeft van kabelbomen en auto electronica en zin heeft om mee te helpen in een gezellig team die mag wel even contact met mij opnemen. Ook als er verder mensen zijn die het leuk lijkt om in een rallyteam mee te helpen dan hoor ik het graag. Wij zitten in Staphorst, overijssel. bij interesse kan je mailen naar renaldo_lier@hotmail.com

                                    Dingen die we van plan zijn te gaan doen zijn:

                                    De bodem van de auto kaal maken en opnieuw in de lak zetten.
                                    er moet een nieuwe uitlaat onder van voor tot achter ( groep A)?
                                    Een andere bak moet eronder komen.
                                    motorruimte opfrissen.
                                    Kabelboom aanpassen
                                    accu in de auto plaatsen?
                                    Van binnen opgefrist worden.
                                    Hydrolische handrem erin maken.

                                    En verder zien we nog wel wat er allemaal bij komt.

                                    Jammer van je versnellingsbak.Succes met de opbouw.
                                    Vooral niet vergeten om foto’s te posten.

                                    Groeten

                                    #17457907
                                    renaldo-lier
                                      Lid sinds:
                                      28 October 2005

                                      We zijn nogsteeds aan het rallyrijden.

                                      Alleen we hebben weer het 1 en ander te doen.
                                      We hebben afgelopen seizoen 2 wedstrijden verreden. Waaronder de Tank s short rally.
                                      Hier hebben we een super resultaat behaald. Met een 9e plaats algemeen en eerste in de klasse.
                                      Zelfs op 1 proef een 3e tijd algemeen gereden! Daar doen we het voor :D

                                      Maar vorig weekend de ELE rally gereden. Dit verliep helaas niet helemaal volgens plan.
                                      Op de 4e proef van de wedstrijd zijn we op het dak in een sloot beland.
                                      Schade leek vrij heftig. Maar gelukkig toen hij eenmaal uit de sloot was en weer op de service stond leek het haalbaar om de volgende dag weer te rijden.
                                      En dat is gelukt ook! Er werd het 1 en ander geleend van andere teams. En ergens in de buurt werd een sloop kadettje gestript. En zo hebben we toch de wedstrijd uit kunnen rijden. En zelfs nog een prijs mee naar huis genomen! 1e in onze klasse! :D
                                      Maar deze wedstrijd waren onze monteurs de helden! Ze hebben van 12 uur vrijdagavond tot kwart voor 9 de volgende ochtend gewerkt. En het is ze gewoon gelukt!

                                      Hier nog enkele foto’s!


                                      Op volle snelheid!


                                      Het foutje :(

                                      De schade :(

                                      Zo stond hij erbij na de rally. Hulde aan de monteurs!

                                      Zo staat hij er nu bij! De deuken zijn er weer uit! :D

                                      Vrijdag nog een kadett gsi 16V erbij opgehaald. Alleen deze is zo rot dat alleen de ophanging en wat andere delen te redden zijn.
                                      Kenteken heb ik direct weg gebracht. En helaas wil de vorige eigenaar de motor en bak terug hebben.

                                      18 juni is de volgende wedstrijd voor ons. Dus we hebben nog 2 drukke weken! Eind komende week moet de auto gespoten zijn.
                                      Ben alleen nog opzoek naar een linker deur. Verder hebben we alles weer.. ;)

                                      #17457862
                                      rabbitopc
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2008

                                        dan heb ik jou zaterdag zien rijden s’morgens in helmond richting eindhoven

                                        met idd een rood voorscherm en een hoop schade !

                                        gefeliciteerd met je prijs had helaas geen tijd om te kijken naar de ele

                                        #17457906
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          Zonde…maarja dat is rally….
                                          Was je in de buurt van wintelre eraf gegaan want dab denk ik dat je de sloperij van den Bliek bedoelt.

                                          maar verder succes met het herstellen

                                          #17457905
                                          henk 400rr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Hoeveel rijden er nog in je klasse trouwens, d’r is het 1 en ander veranderd dit jaar.

                                          20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.