mijn auto weer mooi maken.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing mijn auto weer mooi maken.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #17921700
    Juffer1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2006

      @kadett-supreme wrote:

      wat mij betreft is er 1 betere: DODO!

      Dodo heeft schitterend mooie waxen, alleen hangt daar ook een wat forser prijskaartje aan.
      Laten we eerlijk zijn, voor die rubbish boys moet je wel € 55,- neerleggen voor een potje wax van 200ml ;)

      Niet iedereen ziet de meerwaarde van die “hogere” prijs. Die hogere prijs is ook wel relatief, de wax blijft zeker 2x zo lang zitten als een Natty’s en met 30ml doe je met gemak 2 tot 3 forse auto’s.

      Zelf ben ik ook enorm van van de Rubbish Boy’s en de Supernatural, omdanks de forse aanschaf prijs heb ik dat er graag voor over.

      #17921701
      marzaz
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Het probleem is bij producten dat vele detailers andere eisen hebben.
        Dus is het, het beste een product uit te zoeken die het best bij je eisen past.
        dus durf eens veranderen en uitproberen…

        No offence over dodo, ben daar trouwens ook heel tevreden over.
        maar is meer voor gevorderden of mensen waar dat de prijs er niet tot toe doet. :D

        #17921702
        usbstick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2012

          bij mij doet de prijs er niet toe… alleen ben niet gevorderd :jerry

          #17921703
          dtmcalibra672
            Lid sinds:
            26 January 2011

            Ik doe het als volgt:

            auto afspuiten met hoge druk bij een wasbox. Dan naar huis rijden en auto met rugspuit, gevuld met dopje Maguaires en rest water spuit ik auto in met deze oplossing. Daarna ga ik de auto wassen met emmer heet water en scheut azijn met een handschoen. Daarna afnemen met een emmer warm water en zeem. Glimt die weer mooi. Weet niet of azijn wat is maar werkt prima en geeft geen kalkgedoe. Las zelfs iets over glansspoelmiddel….? Zou ook werken volgens de berichten.

            Toch haal ik me auto voor de onderkant wel eens door de wasstraat, zeker na de pekelperiode. Vloeken in de kerk is het en niet best voor mijn karretje.

            Groeten.

            #17921704
            marzaz
              Lid sinds:
              25 February 2012

              onder kant hoeft niet persé ;)

              #17921705
              c-dett16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2005

                @Juffer1 wrote:

                @c-dett16v wrote:

                na advies van juffer1 toch ook voor de monello gegaan, na hierover even gebeld te hebben met carclean, zij hadden een mooi starterset.

                zal wel een dag kosten denk ik zo.

                Verstandige keuze :thumbup

                Wat betreft die “hele” dag die je ervoor gaat uittrekken, maar er daar maar 2 van.
                In dat polijsten gaat veel, heel veel werk zitten. Denk dat je alleen daarmee al wel een hele dag kwijt bent.

                Overigens mis ik nog wel iets heel belangrijks op de foto : clay !

                Mijn stappenplan zou zijn :
                – Foamen
                – Na 5 minuten afspoelen (langer heeft geen zin, want je foam is dan toch al van de auto afgelopen)
                – Vervolgens met 2 emmers wassen
                – Afspoelen
                – Afdrogen met de delerium doek (zet deze van te voren eerst een avond te weken in een emmer : verkleurt gigantisch de eerste keer en als je hem wast : wassen zonder wasverzachter en max. op 40 graden
                – Clayen
                – Afdrogen
                – Testspot maken met de Monello en de verschillende pads die je hebt.
                – Dan polijsten met de verschillende Monello polijstmiddelen
                – Na iedere polijststap afnemen (bij iedere stap een andere microvezel doek gebruiken !)
                – Na het afnemen van de laatste polijst stap 5 minuten wachten
                – Vervolgens waxen met poorboys natty liquid
                – Wax laten curen (Met swipe test kijken wanneer deze afgenomen kan worden)

                Waar je even op moet letten :
                – Zodra je hebt geclayed en/of gepolijst dan heeft dat deel 0,0 bescherming meer.
                Je zult dat deel dan dus ook helemaal moeten nabehandelen en voorzien van wax.

                – Let erop dat de pad gecentreerd op de backingplate zit en dat de gele backingplate geen contact kan maken met je lak.
                Als dat gebeurd kan je direct door naar de spuiter.

                – Pad niet verzadigen, 4 druppels ter grote van een erwt is meer als genoeg voor een paneel van 50 bij 50, als je finale gebruikt soms zelfs nog wel meer oppervlakte.

                – Pad regelmatig schoonmaken. zodra je stof ziet ben je al veel te lang doorgegaan of met een smerige pad of met het aangebrachte polijstmiddel.

                – Neem je tijd om de combinaties die je gaat gebruiken te bepalen. Begin niet te zwaar en maak ook niet te grote stappen tussen de verschillende polijstmiddelen en pads in.

                – Weet wat een stap (ongeveer) gaat doen voordat je hiermee aan de slag gaat. Als je niet kan inschatten wat het verschil is tussen een compound en een oranje pad en een finishing polish met een zwarte pad : stoppen !
                Dit geldt ook voor de snelheid, het heeft 0,0 zin om een finishing polish op standje 5 of 6 te verwerken.

                – Machine en vooral de pad NOOIT op de grond / stoep leggen. Als er ook maar 1 zandkorrel tussen de pad en je lak terecht komt is het leed niet te overzien !

                – Machine zijn werk laten doen, zorg dat de backingplate vrij ronddraait. Als de machine trilt dan druk je te hard.

                – Neem voor het afnemen van ieder soort polijstmiddel een nieuwe doek. Ga niet met een doek die je hebt gebruikt om de compound af te nemen ook de finshing polish afnemen.

                – Zorg dat je doeken schoon en zacht zijn. Oude T-shirts gebruiken is echt uit den boze, katoen en papier al helemaal niet gebruiken !

                – De wax dun, heel dun opbrengen. Je mag eigenlijk pas na een minuut of 2 zien dat je iets hebt aangebracht.
                Hoe dikker je het aanbrengt, hoe minder de wax zal hechten en zijn doel dus eigenlijk voorbij schiet.

                – Geen flessen op de lak zetten, ook niet op een doek. De snede aan de onderkant van die flessen zijn dermate scherp dat ze forse schade achterlaten als ze gaan glijden.

                Mijn tip : begin eerst eens met een kofferbak of motorkap. Op die manier doe je wat ervaring op met de machine en verschillende polijstmiddelen en ben je iig van je “watervrees” af.

                dankje wel voor de super duidelijke adviesen!!

                wat de clay betreft, die staat links op de foto.
                een clay kit van mequires

                en wat betreft die dag, dat zal inderdaad best wel 2 dagen kunnen worden, maar dat maakt mij niet zo veel uit :)
                heb er veel zin in, alleen de dap is nog niet binnen……….. :hmmz

              6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.