Mijn Astra G en plannen

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Astra G en plannen

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #18231590
    michield
      Lid sinds:
      29 April 2013

      @turbootje wrote:

      ziet er goed uit :thumbup

      Thanks!
      @Shane_Astra_g wrote:

      Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)

      Gr.

      Te laat! :shock: Haha!

      Mothers Gold Clay Kit
      Poorboys World Glass Cleaner
      Poorboys World APC
      Poorboys World Natural Look Dressing
      Dodo Juice Born to be Wild Shampoo

      Mijn kleine collectie tot dusver. Verder op de wensenlijst staan:

      Poorboys World Wheel Sealant
      Poorboys World White Diamond
      Poorboys World Quick Wax Plus
      Poorboys World Bird Sh#t Remover
      Poorboys World Spray and Wipe
      Collinite Pre-Wax Cleaner No. 840
      Monello – Lancia Foam Kit
      Monello – Artico Magico Snow Foam
      Krat voor vervoer

      #18231591
      michield
        Lid sinds:
        29 April 2013

        Het is weer weekend dus ik heb weer een paar dingetjes aan mijn Astra kunnen doen.

        Eergisteren bij GM-tuningparts instaplijsten en wind deflectors besteld.

        Hierna de wind-deflectors geïnstalleerd.
        Hier ben ik wel eventjes mee bezig geweest daar mijn safety feature van mijn raam vervelend deed. Deze “nam waar” dat er iets tusssen het raam en zat er wilde daardoor niet sluiten.


        Gelukkig sluiten de ramen nu zonder problemen en ziet het er ook nog eens goed uit! :agent

        Vervolgens mijn rechter buitenspiegel voorzien van een Opel decal.

        Als laatste gecontroleerd of mijn Astra voorbereid is op mistlampen: jawel!

        Het kabeltje voor de linker zat keurig weggewerkt achter mijn bumper. Vervolgens mijn zekeringkast bekeken en deze mist, zoals ik al had verwacht, nog een relais op plaats 6 en een zekering op plaats 12.

        Gelijk mistlampen besteld via winparts en ik ben van plan om van de week even naar de sloop te gaan voor het relais, het zekeringentje en misschien nog een lichtschakelaar met beide mistlampen knoppen.

        Gaat weer een mooi avontuur worden! :mrgreen:

        #18231592
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben…
          waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten…

          welk bj is je auto..?

          #18231593
          Martijn17
            Lid sinds:
            16 January 2013

            hoe kom je aan die Opel decal ???

            #18231594
            Mr.F
              Lid sinds:
              3 November 2008

              mistlampen had ik ook ingebouwd in mn astra g, inderdaad zo gebeurd als het voorbereid is.

              #18231595
              michield
                Lid sinds:
                29 April 2013

                @marijnl1988 wrote:

                Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben…
                waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten…

                welk bj is je auto..?

                Bouwjaar 1998. Ik heb idd zo’n lichtschakelaar nodig. Even op de sloop kijken of ik er een kan vinden of anders via marktplaats.
                @Martijn17 wrote:

                hoe kom je aan die Opel decal ???

                Ebay:
                http://www.ebay.co.uk/itm/140997243056
                Inclusief verzending rond de 6 euro en dan krijg je er 3.

                @Mr.F wrote:

                mistlampen had ik ook ingebouwd in mn astra g, inderdaad zo gebeurd als het voorbereid is.

                Het plaatsen van het relais, de zekering en het vervangen van de lichtschakelaarunit moet geen problemen opleveren. Ik kijk nog wel op tegen het demonteren van en het “zagen” in de bumper.

                Daarnaast heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik de mist lampen aan de bumper moet vastmaken. Heb ergens gelezen dat dit met schroeven en zogenoemde speednuts moet maar heb nog geen duidelijke voorbeelden hiervan gevonden.

                #18231596
                michield
                  Lid sinds:
                  29 April 2013

                  Vandaag een pakketje binnen gekregen met daarin mijn kachelringen. Deze gelijk maar even gemonteerd.

                  Voor de rest heb ik alles in huis om aan het project “mistlampen” te kunnen beginnen. Nu alleen nog even wachten tot aankomend weekend. :)

                  #18231597
                  Nessuno
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2014

                    Als ik me niet vergis kan je bij winparts een voorbumper voor rond de 40euro krijgen met gaten voor mist lampen er in.
                    Even een schade bedrijf je opzoeken die hem voor een leuk bedrag in de goeie kleur wilt spuiten en je bent klaar.
                    Geen gehannes met zagen en montage etc.
                    Je ouwe bumper kwak je op marktplaats neer en dan verdien je weer wat terug.

                    Op de sloop kijken voor een 2e hands nette bumper is natuurlijk ook een optie (kleur is volgens mijnz147 of z157)

                    Zou zelf niet in een goede bumper gaan zagen!

                    #18231598
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      Mocht je nog een schakelaar zoeken voor mistlampen, heb r nog een liggen.

                      #18231599
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Leuke updates heb je daar geinstalleerd. :thumb

                        #18231600
                        michield
                          Lid sinds:
                          29 April 2013

                          Vandaag moest mijn Astra APK gekeurd worden. Op 2 kleine dingentjes na goed door de keuring gekomen! We kunnen er weer een jaartje tegenaan!

                          Voor de keuring de auto even goed van binnen en buiten schoongemaakt. Visueel zag ze er in ieder geval top uit!


                          Van buiten gewassen van top tot teen en de velgen met Poorboys World Wheel Sealant in de wax gezet.


                          Motorruimte waar mogelijk schoongemaakt.


                          Binnenkant schoongemaakt en alle kunststof onderdelen in de dressing gezet.


                          Nieuwe velours automatten gekocht.


                          Lijkt me duidelijk! Haha

                          Met de keuring achter de rug kan ik nu aan de volgende projecten beginnen:
                          – Mistlampen
                          – Pook- en handremhoes vervangen
                          – Derestrictie airbox
                          – Distributieriem + waterpomp

                          Let the games begin!

                          #18231601
                          michield
                            Lid sinds:
                            29 April 2013

                            Deze zaterdag de tijd genomen om mijn pook- en handremhoes vervangen.

                            Nieuwe hoezen besteld bij hetecoauto vanwege de “perfecte pasvorm”….. nou niet dus…….

                            Eerst begonnen met het demonteren van de verschillende onderdelen.


                            Demonteren en alles terugbouwen is voor een leek prima te doen.


                            Zo zag de pookhoes eruit.

                            Begonnen met de handremhoes daar deze het makkelijkst zou zijn. De pasvorm van de nieuwe hoes was echter dramatisch.


                            Stukje moeten inknippen voordat hij ongeveer zat zoals het zou moeten.

                            Daarna de pookhoes gedaan, dat ging een stuk gemakkelijker.


                            Enige euvel is dat hij tijdens het rijden omhoog kruipt. Nog even kijken naar de tiewrap of die wat strakker aangetrokken kan worden.

                            Het eindresultaat:

                            Niet 100% tevreden maar it shall do.

                            #18231602
                            Melvin-Opl
                              Lid sinds:
                              6 July 2011

                              Waar heb je de vloermatten gekocht als ik vragen mag?

                              #18231603
                              michield
                                Lid sinds:
                                29 April 2013

                                @Melvin-Opl wrote:

                                Waar heb je de vloermatten gekocht als ik vragen mag?

                                Ik heb ze bij Hetecoauto.nl gekocht.

                                Tip: Als je hem daar gaat kopen kies hem dan zonder hak stuk want deze is bij de mijne lelijk bevestigd. Je kan het gedeeltelijk zien op de laatste foto van mijn vorige post.

                                Ik ben nu aan het rond kijken voor nette irmscher matten.

                                #18231604
                                michield
                                  Lid sinds:
                                  29 April 2013

                                  Ik rij vanochtend weg en na 300 meter gaat het motormanagement lampje branden en houdt hij in bij gas geven. Leek wel of hij veel vermogen kwijt was.

                                  Gelijk bij de Opel Dealer achter gelaten, nu hopen dat het niets ernstigs is. :cry:

                                  #18231605
                                  saluma
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 November 2010

                                    Ik vind het een zeer strakke Astra.Niet teveel poespas,gewoon een hele knappe wagen.
                                    Zonder plastic spoilers enz enz is een het mooie wagen.
                                    keurig!

                                    #18231606
                                    michield
                                      Lid sinds:
                                      29 April 2013

                                      Helaas helaas. Mijn Astra G is niet meer. Na veel bloed, zweet en tranen heb ik helaas afscheid moeten nemen. :(

                                      Het is sinds vrijdag onwijs snel gegaan. Ingeleverd bij de Opel dealer ter reparatie maar met het ergste in het achterhoofd zaterdag occasions wezen kijken.

                                      Zaterdag de melding dat het xxx gaat kosten om de Astra te repareren. Zelf de conclusie getrokken dat dit me te veel is met in het achterhoofd wetende dat de distributieriem en de remmen aan vervanging toe waren. :shock:

                                      Diezelfde dag bij de Opel dealer een prachtige Seat Ibiza 6J 1.6 Sport Up gezien met weinig kilometers op de teller en met alle wenselijke opties die je maar kan bedenken. 8-)

                                      Aandaag definitief ja gezegd en aankomende vrijdag mag ik hem komen halen. :mrgreen:

                                      Mijn geliefde Astra leverde “maar liefst” 350 hele euro’s op. Dat was voor mij echt een bittere pil. :(

                                      Mijn achterlichten en kachelringen zal ik een dezer dagen te koop zetten daar ik deze gewoon mag demonteren. Ook het gehele project mistlampen zal verkocht worden: mistlampen, zekering & relais, 2 Philips lampjes en de benodigde speednuts om ze vast te zetten aan de bumper. Mocht iemand geïnteresseerd zijn dan hoor ik dat graag.

                                      Ik wil iedereen de me in de afgelopen periode heeft geholpen met vragen, onderdelen en advies daarvoor hartelijk bedanken!

                                      Michiel

                                      #18231607
                                      Mr.F
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2008

                                        M’n velgjes!! :cry

                                        Haha echt balen ! Maar je hebt er wel iets heel gaafs voor terug! :thumbup

                                        #18231608
                                        michield
                                          Lid sinds:
                                          29 April 2013

                                          @Mr.F wrote:

                                          M’n velgjes!! :cry

                                          Haha echt balen ! Maar je hebt er wel iets heel gaafs voor terug! :thumbup

                                          Ja, zonder die velgen kreeg ik slechts 250 euro voor de auto. Het wisselen van de banden zou me 50 euro exclusief kosten. Die enkele tientjes die ik bij eigen verkoop zou kunnen pakken zijn dan ook niet interessant meer.

                                          De tijd dat ze er onder hebben gezeten was het altijd een genot om naar mijn Astra te kijken. Thanks daarvoor! :mrgreen:

                                        19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.