middendeel achterbank verwijderbaar?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) middendeel achterbank verwijderbaar?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357114
    JME
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2014

      Op vakantie met 6 personen verdeeld over 3 rijen heb ik een resterende kofferbak waar amper een leverworst in past. En dan is iedere vierkante centimeter opbergruimte er eentje. Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om het middendeel van de neerklapbare achterbank in zijn geheel te verwijderen. Liefst niet met grof geweld, zodat het na de vakantie weer terug kan. Iemand een idee?

      Oja, Zafira B, bj 2011. En ja, dakkoffer zit er al op. En nee, ik heb geen trekhaak.

      #18357140
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Zover ik weet is de middenbank alleen compleet te verwijderen. Volgens mij is het niet mogelijk om alleen het middelste gedeelte los te halen. Dit zal ook zeker niet echt bruikbaar meer ruimte opleveren ben ik bang. Tja met 6 personen op vakantie in 1 auto dan zul je idd weining opberg ruimte overhebben lijkt me ook erg logies.

        Ik ben toevallig vorgie jaar wel met 6 personen op vakantie geweest zonder dakkoffer het is idd passen en meten maar het is me toch gelukt. We gingen wel maar 7 dagen. Ik had de 3de rijd 1 stoel ingeklapt gehouden zodat ik de helft van mijn kofferbak overhad voor koffers en spullen neer te zetten. Het was bomvol maar het is me gelukt. Had het dakkoffer al klaar staan. Maar toen ik alles in de auto gekregen had. Kon zelfs het dakkoffer thuis blijven. :)
        Ik persoonlijk denk dat als je 1x stoel ingeklapt houd voor kofferbak ruimte dat je de meeste ruimte hebt wat mogelijk is om in de auto te krijgen. En Als jullie daarbij nog eens een dakkoffer gebruiken moet je toch echt uit moeten kunnen komen. Wij waren met 2 volwassen en 4 kinderen. (2 jongens x 2 meiden).

         

        Veel plezier met jullie vakantie.

         

        #18357208
        JME
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2014

          Dank je voor het meedenken! Wij zijn met 4 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen zitten op rij 3 en dan is het handig als de middensteun op rij 2 omlaag geklapt is. Kunnen de volwassenen op rij 2 de kids op rij 3 een beetje in de gaten houden. Er kan dan alleen geen tas of doos meer op de middenpositie staan. Vandaar. Maar we puzzelen vrolijk verder op zoek naar ruimte :-)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.