meters allemaal plat

Forumindex Forums Modellen Astra meters allemaal plat

• Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 22 reacties.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

ik heb al even gezocht op internet maar niks gevonden .

ik reed net naar mijn werk en halverwege zag ik ineens dat er geen enkele meter werkte op mijn dashboard . ze lagen allemaal plat . dus toerenteller , snelheid , tank en temp. meter .

de rest van de controle lampjes werkte wel allemaal .

na gestopt te zijn en een keer opnieuw starten werkte alles weer naar behoren .

ik heb vanochtend 2 koplamppitjes vervangen omdat 1 stuk was , maar dat kan er toch niks mee te maken hebben dat de meters plat gaan liggen ???

iemand misschien ervaring met dit probleem en de oplossing heeft ??

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

oh ja gaat om een astra G wagon 1.8 16V sportedition II uit 2003

Dano1.6_8V
    • Topics 12
    • Reacties 266

Ik heb dit zelfde gehad met mijn vorige auto. (was een Renault Megane :puke )

En toen bleek dat het een doorgebrandde stekker bleek te zijn… Misschien ook zoiets bij jou??

mrmonkey
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 1154

Haal eens je accupool los, ff wachten en soms wil ie t dan nog wel eens doen…
    Belgische reset :jerry en ja t werkt vaak ;)

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

heb het nog nooit eerder gehad en na een keer opnieuw starten werkte alles wel weer goed .

nou ja zal wel 1 van die vage elektronische storingen zijn waar de auto wel meer last van heeft :???:

derartz
    Participant
    • Topics 44
    • Reacties 438

van wat voor rare storingen heb jij nog meer dan aan je auto?

ik verwacht niet dat het een doorgebrande stekker is ofzo, want anders zou hij het echt niet meteen goed doen na het opnieuw starten. ik zou het gewoon even aankijken op welke momenten hij dat allemaal doet. sommige storingen zijn gewoon lastig te vinden. evt uitlezen met de opcom, maar ik verwacht daar niet zoveel van wat met die naalden te maken heeft.
    een storing zoeken op het moment dat een probleem zich niet voordoet is gewoon niet te doen, dus gewoon even aankijken zou ik zeggen

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

storing gehad in de verlichting . lampen aan zetten , maar de lampen gingen niet branden .

nieuwe schakelaar gemonteerd en had de kwaal nog steeds . nieuwe draadbomen naar de koplampen gekregen en tot nu toe geen probleem weer gehad .

elektr. storing in het stuurapparaat van abs en traction control , zeer bekende storing en makkelijk te repareren werd mij verteld . ben de auto 2 weken kwijt geweest en uiteindelijk met een nieuw stuurapparaat terug gekregen .

aanhanger verlichting die eerst wel werkt en er ineens lampje voor lampje mee op houd . denk je ligt aan de aanhanger , dus achter een andere auto en alles werkt . hang een andere aanhanger achter de mijne en helemaal niks werkt . dag later mijn aanhanger er weer achter en alle lampjes doen het weer :???: :???:

Juffer1
    Participant
    • Topics 46
    • Reacties 3014

@crossagek wrote:

ik heb vanochtend 2 koplamppitjes vervangen omdat 1 stuk was , maar dat kan er toch niks mee te maken hebben dat de meters plat gaan liggen ???

Weet je zeker dat je die tellerunit GOED in de stekker is geklikt en dat die witte hendel aan de bovenzijde van je tellerunit ook weer geborgd (heb je de “klik” gehoord / gevoeld) zit ?

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

nee heb de pitten in de koplampen vervangen , dus die voor in de auto ;)

weet uit ervaring dat als 1 stuk gaat de ander niet snel daarna ook gaat , dus heb ze meteen beide maar vervangen ;)

de teller heb ik niet aan gezeten ;)

nexus6
    • Topics 5
    • Reacties 237

als de teller uit valt ,houd de motor dan ook in of stopt ,want dan lijkt het toch de stekker verbinding te zijn,waar Corsa C’s ook wel eens last
    van hebben.

wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637

@nexus6 wrote:

als de teller uit valt ,houd de motor dan ook in of stopt ,want dan lijkt het toch de stekker verbinding te zijn,waar Corsa C’s ook wel eens last
    van hebben.

Tis geen Corsa-C

een Astra-G draait gewoon Vrolijk door, ook als de teller er niet eens in zit.

Dit omdat de Startblokkeering niet in de Teller is verwerkt…

Bij de corsa-C wel…

nexus6
    • Topics 5
    • Reacties 237

oh oke,maar kan toch nog wel de stekker misschien zijn.

wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637

dat zou wel kunnen, Frame van de teller gaat ook nog wel eens los zitten, met gelijksoortig probleem..

Alleen gaat deze niet inhouden, en kapt er ook niet mee.

Ik heb een sloper astra gestart zonder geheel dashboard erin..

Teller lag op de achterbank, en deed het ook niet haha…

Willem

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

we houden het gewoon in de gaten . zolang het bij 1 keer blijft maak ik me nog niet teveel zorgen .

mocht het vaker gaan gebeuren dan ga ik me wel eens zorgen maken en ga ik wel sparen

KadAstra-EF
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 8638

Ik hoop natuurlijk voor je dat dit eenmalig is.
    maar als het weer terug komt, is een ander instrumentenpaneel (sloop) dan geen optie ?

Rik :)

Z: 178.846 km
    K: 165.068 km
    A: 570.308 km

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

@kadastra-ef wrote:

Ik hoop natuurlijk voor je dat dit eenmalig is.
    maar als het weer terug komt, is een ander instrumentenpaneel (sloop) dan geen optie ?

Rik :)

zeker wel , maar heb een sportedition II , dus witte tellers en die zijn er niet zoveel heb ik al ontdekt ;)

Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096

Hoeveel heb je dr nodig :P

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

@baas J. wrote:

Hoeveel heb je dr nodig :P

eerst nog geen :angel hij doet het nog :angel

nee eerst een setje andere koplampen er in , linker koplamp zit geen goed beeld meer in . zijn 2 brandpunten ipv 1 lijn . sterk overdreven normaal = __/ bij mij = . / kortom ik mis een stukje licht in het donker :???:

tim106gti
    • Topics 4
    • Reacties 88

Tjonge jonge, wat heb jij al een pech met deze wagen. Ik heb dezelfde uitvoering maar dan met de Z22SE (okt-2003). Ik heb deze van 23k inmiddels naar 90K gereden en nog nooit een probleem gehad. Ik heb de auto inmiddels meer dan zes jaar. Blijkbaar ben jij opgescheept met de shit van een ander. Lijkt me erg frustrerend. Hopelijk heb je alle dingen nu zo’n beetje gehad. Loopt de nieuwe motor wel goed?

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

nieuwe motor loopt als een zonnetje . motortje is ook al flink getest , want ja heb nu nog garantie en heb inmiddels met de nieuwe motor alweer een 7500 km gedraaid in 4 maanden .

ik bekijk het heel nuchter , ik had het slechter kunnen treffen .

zoals men misschien heeft gelezen heeft mijn auto direct na aanschaf zijn kilometers wel gemaakt naar groningen ivm ziekte van onze dochter . sinds feb. staat er nu 21000 km extra op de teller , dus auto was tijdelijk mijn woonhuis zowat en toen heeft ze me eigenlijk nooit laten staan .

nu komen de kwaaltjes naar voren , maar daar erger ik me totaal niet aan .

belangrijkste voor mij is dat onze dochter van 5 jaar na een laatste onderzoek afgelopen week helemaal schoon verklaard is . Auto was en is gewoon bijzaak.

nu alles achter de rug is kan ik me gaan focussen op de auto en mijn normale leventje weer op gaan pakken . Hoewel dat moeilijk blijft als je helaas moet horen dat het 5de kindje waarmee we op de afdeling zaten gister overleden is aan die klote ziekte .

pff he sorry hoor voor het lange verhaal , maar moest er even uit :oops:

KadAstra-EF
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 8638

Uhm, mischien gaat het me niet aan maar wat was er met je dochter ?

Rik

crossagek
    • Topics 63
    • Reacties 982

bij mijn dochter is begin 2011 kanker geconstateerd . Na vele onderzoeken en een operatie is een tumor van ongeveer 4 cm in doorsnee verwijderd incl een deel van haar nier .

vorige week hebben we het laatste onderzoek gehad en uit die onderzoeken is gebleken dat er nergens in het lichaam nog kanker cellen aanwezig waren , dus ze is genezen verklaard .

KadAstra-EF
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 8638

Oh oh oh, wat heeft jouw dochter dan een geluk gehad !!!
    En wat fijn voor jullie allemaal dat ze weer genezen is.
    helaas kan ik je melden dat kanker bij jonge kinderen veel vaker voorkomt dan de maatschappij denkt.
    Ik werk op een begraafplaats en krijg dus ook met zeer jonge kinderen te maken die aan kanker overleden zijn.
    Probeer je dan maar eens goed te houden als begeleider van de uitvaartplechtigheid………….

Gelukkig nieuwjaar zal voor jou meer beteken dan voor de meeste anderen.

Groet, Rik :) :)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.