Meriva van 3 jaar oud bobine vervangen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva van 3 jaar oud bobine vervangen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233928
    Frederique
      Lid sinds:
      9 March 2011

      Mijn ouders (op leeftijd) rijden een (jonge, 3 jaar oud) Meriva 1.6 Temptation 77/105 met km. stand 55.000.
      Auto stotterde. Naar Opeldealer gebracht en het bleek de bobine te zijn. Deze is vervangen (module ontsteking) en incl. bougies was de prijs € 413 incl. B.T.W.
      Mijn vraag is: komt dit vaker voor bij een auto van deze leeftijd? Van garantie kon bij Opel geen sprake zijn zei de garage, maar ik ben benieuwd of dit een “gebruikelijke” reparatie is.

      #17832378
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Goedendag,

        Dit kan zo maar gebeuren, maar bij een auto van 3 jaar oud pffff.

        Dit is een reparatie waarbij je met gemakt de helft had kunnen besparen als je het zelf had gedaan. Jeetje wat een geld voor een half uur werk….

        #17832379
        Frederique
          Lid sinds:
          9 March 2011

          Hoi,
          Inmiddels de garage gebeld en we krijgen € 130 terug uit een “coulance” regeling van Opel. De serviceafdeling bood wel excuses aan dat ze het niet zelf aangeboden hadden dit uit te zoeken en dat ik er zelf om had moeten vragen… Ze dachten dat deze reparatie niet onder de coulanceregeling zou vallen.
          Scheelt toch weer!

          #17832380
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            gelukkig dat Opel met een coulance regeling nog iets terug kan doen. :D

            #17832381
            Njoy_Corsa
              Lid sinds:
              30 June 2004

              [rquote=1890168&tid=144206&author=tijgetje57]Goedendag,

              Dit kan zo maar gebeuren, maar bij een auto van 3 jaar oud pffff.

              Dit is een reparatie waarbij je met gemakt de helft had kunnen besparen als je het zelf had gedaan. Jeetje wat een geld voor een half uur werk….[/rquote]

              Het werk valt hierbij mee.. maar de module is origineel gewoon lomp duur.

              #18502974
              Gerrit Barreveld
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 January 2023

                Was op vakantie bij Apeldoorn. Zelfde symptomen. Naar Opeldealer Broekhuis en die kon repareren (nieuwe bobine en 4 bougies) kosten €668,54

                lijkt  mij achteraf na bovenstaande berichten gelezen wel wat veel!?

                Gerrit

                #18504664
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  Beste Gerrit, puur ter constatering, je hebt door dat de prijs hierboven je genoemd is, een prijsstelling van 2011 dus 12 jaar!! geleden is. :whistle:

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.