Meriva P0420 storing

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva P0420 storing

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355980
    fvdcorput
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2018

      Bij opel Meriva B van maart 2013 een melding motorstoring, deze is uitgelezen, P0420 storing, volgens garage moet de katalysator vervangen worden.

      Echter is na een paar dagen het lampje motorstoring weer uitgegaan?

      Wat nu???

      #18356098
      tanisha
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2010

        P0420 was zo uit mijn hoofd 2de lambda onlogische waarde.

        Vindt het een beetje vreemd dat je garage voorstelt om bij het duurste deel te beginnen.

        Voor het zelfde is er niks mis met de katalysator en zit je Lambda sensor op z’n end en dat is volgens mij maar een onderdeel van 40 tientjes.

        #18356104
        fvdcorput
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2018

          Bedankt voor je reactie.

          De foutmelding die in de garage (Bosch Car Service) op het beeldscherm stond was

          P0420 Kat. omzettingsfactor cil. bank 1 te laag

          #18356109
          tanisha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2010

            Je moet het zo zien voor de katalysator zit de eerste lambda en na de katalysator de 2de.

            De eerste stelt de motor op bij de tweede is meer controle of de eerste z’n werk goed gedaan heeft.

            Als de garage een uitlaatgassen meeting had gedaan hadden ze je precies kunnen vertellen wat er mis gaat/ging.

            #18356110
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Is meestal een defecte kat(lege kat)

              Dus zo gek is die gedachte niet.

              Je kan de temperatuur voor en na de kat meten, Moet na de kat ongeveer 30 graden warmer zijn(met warme motor) als de kat goed functioneert.

              #18356124
              tanisha
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 August 2010

                Als lambda sensoren ouder worden kunnen ze net even andere waardes gaan geven.

                Ik kom dat bij de 9-5’s veel tegen daar is het makkelijk op te lossen door de jongste software op de ECU te zetten dan snapt de ECU de lambda’s weer.

                Voor de klanten is dat een leuke keuze omdat je meteen de upgrade van lpt naar hpt kan maken is 150pk versus 205pk.

                Als ik een goede grabbel mag doen is de storing daarom ook weer tijdelijk verholpen bij t.s totdat de lambda weer buiten het meetbereik beland .

                #18356130
                fvdcorput
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2018

                  Allemaal mijn dank voor jullie reacties.

                  Tot een zeker hoogte kan ik het volgen maar als gebruiker ben je toch afhankelijk van de garage of dit Bosch Car Service is (waar ik nu ben voor onderhoud) of bij de Opel Dealer.

                  Overigens kreeg ik het bericht dat deze katalysator nr.55569312 bij Opel niet op voorraad is en dat deze in backorder staan, de prijs zou €739 zijn.

                  Ook de storingmelding P0420 gaat en komt, zo een paar dagen niet en zo weer wel.

                  #18356179
                  tanisha
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 August 2010

                    Laat nu eerst eens een 4 gassen test doen om de werking van je katalysator te laten testen als die wel goed is geef je zomaar 739,- euro voor niks uit.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.