Meriva B achterbank adaptor t.b.v. armsteun

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva B achterbank adaptor t.b.v. armsteun

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238142
    RIDEFREE66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 May 2011

      Als je de accessoire lijst bekijkt van de nieuwe opel meriva B blijkt ineens de achterbank adaptor t.b.v. bijvoorbeeld de armsteun verdwenen.
      Net alsof ze deze accessoire niet meer leveren.

      Dit is de bak die je tussen de achterstoelen kan plaatsen, hierop past tevens de armsteun.

      Dit is te zien op de opel meriva car configurator op de opel site, hij is nergens meer te vinden hierop

      Een paar weken terug was hij nog in de configuratie lijst aanwezig

      Groet Emile

      2011 opel meriva B cosmo 103kw

      #17883921
      Opp-el
        Lid sinds:
        4 November 2011

        Dat viel mij ook al op. Onze Meriva is in bestelling maar we hebben best interesse in die “adaptor”. Op plaatjes en filmpjes zie je em wel afgebeeld. Ik heb Opel al gemaild.
        Jij inmiddels ook al wat verder ?

        #17883922
        RIDEFREE66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 May 2011

          De adapter is nog steeds niet te leveren, de Opel Meriva B is al ruim 2 jaar leverbaar maar dit onderdeel is nog steeds niet te leveren.
          Het gerucht gaat dat Opel problemen had met de leverancier.
          Dit is niet het probleem van de klant, maar tot de adapter leverbaar is zit je in principe met een incomplete achterbank met 4 gaten.

          We wachten af ik hoop dat ie in 2012 komt.

          Als je CD300 radio besteld hebt krijg je alleen voorin speakers achterin zelfs geen speakers in de deuren.
          Schijnt dat er in de deuren ook geen kabels liggen om speakers aan te sluiten bij CD 300.

          AFL koplampen is erg aan te raden, dat mee sturen van de verlichting in de bochten is ideaal.

          #17883923
          Opp-el
            Lid sinds:
            4 November 2011

            Ik heb nieuws hierover van Opel:

            Ten eerste willen wij onze excuses aanbieden voor de late reactie op uw vraag. Dit is niet wat u normaliter van ons mag verwachten, echter duurde het in dit geval iets langer voor een definitief antwoord beschkbaar kwam.
            In antwoord op uw e-mail van 22 november jongstleden, waarin u vraagt of de Rear Seat adapter incl. bekerhouder bestelbaar is voor de Meriva, kunnen wij u mededelen dat dit niet het geval is. Sinds januari 2011 is dit niet meer bestelbaar en er zijn geen gegevens bekend over een mogelijk toekomstige herintroductie.

            Geen goed nieuws dus. Een stel gaten voor niks in de achterbank.

            #17883924
            RIDEFREE66
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 May 2011

              Toch zou het mooi zijn als de rearseat adapter nog geleverd zou worden.
              We houden de configuratie op het internet in de gaten wie weet is die ineens weer te bestellen.

              #17883925
              RIDEFREE66
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 May 2011

                De achterbank adapter komt in 2013

                http://www.motor-talk.de/forum/modelljahr-2013-5-und-meriva-active-t4285715.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                op pagina 2 : Modelljahr 2013,5 und Meriva Active

                Hier die Teilnummern des Adapters

                OHNE GARANTIE!!!!!

                Man kanns im EPC sehr schlecht erkennen…

                Bezeichnung: ARMLEHNE UND STAUFACH

                13399950 FACH, ABLAGE, HINTERSITZ, SCHWARZ

                13399951 FACH, ABLAGE, HINTERSITZ, BRAUN

                Preiskorrektur: 89€

                Grüße

                #17883926
                RIDEFREE66
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 May 2011

                  Update,

                  Mijn Opel dealer vandaag een e-mail gestuurd.
                  Deze e-mail kreeg ik terug (erg goed nieuws!)

                  Goedemiddag,

                  Het is inderdaad juist dat er een artikelnummer is aangemaakt t.b.v.een adapter/opbergbakje voor in het midden van de achterbank.

                  Dit onderdeel is van toepassing op een Opel Meriva B vanaf modeljaar 2013.Van dit onderdeel is nog geen voorraad bij Opel.Levertijd is

                  Nog onbekend en of het past op modeljaar 2010 is niet bekend.

                  Wel is het zo dat de bevestigingsgaten van beide modeljaren overeen komen.

                  Het volgende kunnen wij doen voor u:

                  Wij houden nauwlettend in de gaten of het onderdeel voorraad heeft.

                  Als dit zo is bestellen wij er een en bij binnenkomst van onderdeel vragen wij u ,

                  Of u langs wilt komen .Dan kunnen wij zien of de adapter past en of het naar uw zin is.

                  SUPER!!!!!!!!!

                  Ik denk dat dit nieuws vele Opel Meriva B bezitters gelukkig maakt.

                  Zo irritant dat je zo lang op een onderdeel moet wachten, als de achterbank adapter binnen is eindelijk een complete auto.

                  Groet Emile

                  #17883927
                  acor
                    Lid sinds:
                    12 April 2011

                    Merci voor de update!!!

                    #17883928
                    RIDEFREE66
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 May 2011

                      Zo te zien is de adapter al verkrijgbaar in Duitsland!

                      Dan zal hij hier ook leverbaar zijn dus ik ga hem maar bestellen.

                      (vandaag 01-02 is hij inmiddels bij de Opel dealer besteld)

                      http://www.motor-talk.de/forum/endlich-ruecksitz-adapter-mittelarmlehne-ist-da-t4382490.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17883929
                      RIDEFREE66
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 May 2011

                        http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m637815910-armleuning-console-achterbank-opel-meriva-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        De eerste advertentie met dit onderdeel staat al op marktplaats, eindelijk is hij verkrijgbaar.

                        #17883931
                        RIDEFREE66
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 May 2011

                          Voor iedereen die het wil weten, ik heb de Armleuning Console achterbank Opel Meriva B net binnen.

                          Hij past perfect, je moet alleen voor je hem besteld controleren of de 4 bevestiging gaten in je midden stoel leuning zitten. (voorbereiding console)

                          De meeste Opel Meriva’s zijn erop voorbereid , foto 2 in deze link laat de benodigde bevestiging voorbereiding zien. http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m637815910-armleuning-console-achterbank-opel-meriva-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Iedereen veel plezier met deze nieuwe accessoire.

                          Bezeichnung: ARMLEHNE UND STAUFACH

                          13399950 FACH, ABLAGE, HINTERSITZ, SCHWARZ

                          13399951 FACH, ABLAGE, HINTERSITZ, BRAUN

                          Mijn aanschafprijs was bij de Opel Dealer ongeveer 73 euro!

                          Deze prijs was alleen voor de adapter, de armleuning met opbergvak komt dan nog apart erbij.

                          Groet Emile

                          #17883932
                          acor
                            Lid sinds:
                            12 April 2011

                            De armleuning die tussen de voorstoelen staat past dus ook op deze adapter. ’t Wordt een duur beestje, maar ik zal ze beiden aanschaffen.

                            Bedankt voor het opvolgen, Emile :thumb

                            #17883930
                            RIDEFREE66
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 May 2011

                              Graag gedaan!!!

                              #17883933
                              meriva2012
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 March 2013

                                Bij welke dealer heb je deze besteld, ik krijg een bedrag van €95,00 om mijn oren heen

                                #17883934
                                RIDEFREE66
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 May 2011

                                  In de 2014 Opel Meriva zitten de gaten waar de adapter op moeten worden bevestigd nog bedekt met stof deze moeten vrijgemaakt worden.
                                  Je kan dan de afdekking voor deze gaten bestellen bij de Opel dealer ze zijn namelijk als onderdeel los te krijgen deze kunststof afdekking platen.
                                  Het lijkt er dus op dat de achterbank adapter voorbereiding niet aanwezig is maar deze gaten zitten onder de stof van de armleuning.

                                  Ik ben nog aan het onderzoeken of je dit veilig kan doen zodat niet de midden armleuning bevestiging locatie beschadigd raakt omdat je met een mesje de gaten moet vrijmaken voor de kunststof afdekking plaatjes.

                                  Indien iemand deze ingreep al heeft uitgevoerd graag even posten.

                                  Dus iemand bij wie een Opel Meriva B is afgeleverd zonder de adapter voorbereiding achter in zijn auto die zelf de kunststof afdekking plaatjes heeft gemonteerd en dus de gaten die onder het vilt zitten heeft vrijgemaakt.

                                  #17883935
                                  RIDEFREE66
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 May 2011

                                    Ik heb zelf de montage set bevestigd t.b.v. de achterbank adapter je hebt wat lef nodig en een scherp hobby mesje.

                                    http://www.motor-talk.de/bilder/-pfuetzenlicht-beim-neuen-meriva-nicht-mehr-vorhanden-g66223141/bild-1-i207562412.html

                                    #17883936
                                    Rob-Epe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 August 2005

                                      :kewlpics ???

                                      #18367358
                                      martin.de.kruijf
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 June 2019

                                        wie weet of de achterbank middenarmsteun nog leverbaar is en waar ????

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.