Meriva B 6speed versnellingsbak ook aan de beurt

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva B 6speed versnellingsbak ook aan de beurt

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    chopperbob
    Deelnemer

Zo vandaag ff met de Meriva B van mijn schoonouders langs de dealer geweest, ze hebben al een aantal weken last van een geluidje in de auto.

Na een grondig testrit en ff op de brug , is de conclusie dat de versnellingsbak er uit moet en gereviseerd moet worden. (komt vaker voor bij de Meriva B)

En dat na 48000 km, 2 jaar en 3 maanden.

Volgende week auto brengen en een week wachten, ze krijgen wel een leen auto en word op de garantie gemaakt.

blijkbaar heeft opel nog niet veel geleerd van de M32 bakken.

greetz

Marcel

Nick-GSI
      Deelnemer

alle m32 bakken hebben dat, zowel meriva b als astra h, insignia, astra j

chopperbob
        Deelnemer

@Nick-GSI wrote:

alle m32 bakken hebben dat, zowel meriva b als astra h, insignia, astra j

tja is toch belagelijk dat ze na alle ellende met deze bakken dat ze nog steeds die zwakke troep er onder gooien.

werd trouwens bij de dealer gezegd dat het vrij veel voor komt met lage km standen, en hier op het forum lees je toch dat het bij hoge km standen best veel voor komt. busjes bij ons op de zaak hebben het allemaal rond de 130k en 150 k gehad.

voor mij gewoon afwachten wanneer ik aan de beurt ben :puke

greetz

Marcel

RIDEFREE66
          Deelnemer

Hoi Marcel,

Goed dat ik het weet dan koop ik nog even 2 jaar fabrieksgarantie er bij, ik heb namelijk ook een Opel Meriva B met 6 speed m32 versnellingsbak.

Je zou je dan kunnen afvragen waarom Opel die versnellingsbakken niet om de 100.000 km kan laten voorzien van nieuwe lagers al dan niet op kosten van de klant.

Ik zou namelijk liever iedere 100.000 km 500 euro betalen dan afwachten wanneer de bak in elkaar draait.

Tot die tijd zit ik nog 24 maanden goed als ik die garantie verleng.

Verlengde Garantie zoals vermeld op de Opel website,

RIJDEN ZONDER ZORGEN DANKZIJ DE COMFORTDEKKING.

U kunt erop vertrouwen dat u met een Opel in een kwalitatief hoogwaardige auto rijdt. Periodiek onderhoud draagt bij aan het naar behoren functioneren van uw voertuig. Toch kan het voorkomen dat er tussentijds een reparatie moet plaatsvinden. De kosten die hiermee zijn gemoeid, kunnen hoog oplopen en worden zelden bij de financiering van een auto inbegrepen.

Met de aanschaf van Opel Verlengde Garantie maakt u in dat kader een uitstekende keuze.

Opel Verlengde Garantie is beperkt tot 100.000 km
            Vermelde prijzen zijn incl. 7% assurantiebelasting, administratiekosten en BTW.

12 maanden ** € 275,00

24 maanden € 460,00

** Kan afgesloten worden tijdens de eerste 24 maanden na eerste inschrijving van de wagen en kan jaarlijks verlengd worden (tot maximaal twee extra verlengingen).

Dan maar het risico bij Opel neer leggen de komende 2 jaar!

Groet Emile

chopperbob
            Deelnemer

@RIDEFREE66 wrote:

Hoi Marcel,

Goed dat ik het weet dan koop ik nog even 2 jaar fabrieksgarantie er bij, ik heb namelijk ook een Opel Meriva B met 6 speed m32 versnellingsbak.

Je zou je dan kunnen afvragen waarom Opel die versnellingsbakken niet om de 100.000 km kan laten voorzien van nieuwe lagers al dan niet op kosten van de klant.

Ik zou namelijk liever iedere 100.000 km 500 euro betalen dan afwachten wanneer de bak in elkaar draait.

Tot die tijd zit ik nog 24 maanden goed als ik die garantie verleng

Verlengde Garantie zoals vermeld op de Opel website,

RIJDEN ZONDER ZORGEN DANKZIJ DE COMFORTDEKKING.

U kunt erop vertrouwen dat u met een Opel in een kwalitatief hoogwaardige auto rijdt. Periodiek onderhoud draagt bij aan het naar behoren functioneren van uw voertuig. Toch kan het voorkomen dat er tussentijds een reparatie moet plaatsvinden. De kosten die hiermee zijn gemoeid, kunnen hoog oplopen en worden zelden bij de financiering van een auto inbegrepen.

Met de aanschaf van Opel Verlengde Garantie maakt u in dat kader een uitstekende keuze.

Opel Verlengde Garantie is beperkt tot 100.000 km
              Vermelde prijzen zijn incl. 7% assurantiebelasting, administratiekosten en BTW.

12 maanden ** € 275,00

24 maanden € 460,00

** Kan afgesloten worden tijdens de eerste 24 maanden na eerste inschrijving van de wagen en kan jaarlijks verlengd worden (tot maximaal twee extra verlengingen).

Dan maar het risico bij Opel neer leggen de komende 2 jaar!

Groet Emile

dat is zeker verstandig, mijn schoonouders hebben hem laten maken en gelijk een nieuwe meriva besteld.
              ze krijgen hem rond feb /maart .

greetz

Marcel

ps welke km stand zit je nu.

wim-v6
              Deelnemer

De busjes zijn Renaults met renault bakken…

De M32bak was bij de Astra-H / Vectra-C al een drama..

Willem

midnight black
                Deelnemer

Maar inderdaad je zou zeggen dat Opel de M32 bak wel zou aanpassen zodat dit tot het verleden behoort. Dit is niet goed voor de naam en het kost ook een hoop geld met de garantiegevallen. Weet iemand trouwens of dit een eigen Opel product is of dat Opel deze bakken inkoopt bij een fabrikant van versnellingsbakken.

RIDEFREE66
                  Deelnemer

Marcel,

Mijn KM stand is nu 18500 dus nog laag, de Opel Meriva van mij is van juni 2011 (cosmo 6 speed 140ps casablanca wit met cacoa interieur)

Wel ben ik bij de nieuwe Opel Meriva’s (vanaf 2012) niet zo gek op dat start stop systeem.

Vaak hoor je dat door dit system de turbo in de soep kan lopen, ik laat de motor 20-30 seconden lopen na starten voor wegrijden.
                    Tevens voor dat ik hem uitzet laat ik hem ook lopen 20-30 seconden dit voorkomt een vastloper turbo.

Start stop lijkt mij niet zo goed voor het turbo systeem, elke keer dat uitschakelen van de motor en na starten weer meteen wegrijden.
                    Alleen om maar iets brandstof te kunnen besparen.

Om nog even in te gaan op de versnellingsbak problemen, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de bak omgaat.

Omdat je schoonouders de auto 2e hands hebben gekocht je weet nooit welke mongool er in die auto heeft gereden en hoe die is omgegaan met de versnellingsbak.
                    Al blijft het een feit de M32 bak blijft een gevoelig systeem.

Maar wel super dat je schoonouders een nieuwe hebben besteld!

Welke kleur en welke motor variant?

Groet Emile

chopperbob
                    Deelnemer

@RIDEFREE66 wrote:

Marcel,

Mijn KM stand is nu 18500 dus nog laag, de Opel Meriva van mij is van juni 2011 (cosmo 6 speed 140ps casablanca wit met cacoa interieur)

Wel ben ik bij de nieuwe Opel Meriva’s (vanaf 2012) niet zo gek op dat start stop systeem.

Vaak hoor je dat door dit system de turbo in de soep kan lopen, ik laat de motor 20-30 seconden lopen na starten voor wegrijden.
                      Tevens voor dat ik hem uitzet laat ik hem ook lopen 20-30 seconden dit voorkomt een vastloper turbo.

Start stop lijkt mij niet zo goed voor het turbo systeem, elke keer dat uitschakelen van de motor en na starten weer meteen wegrijden.
                      Alleen om maar iets brandstof te kunnen besparen.

Om nog even in te gaan op de versnellingsbak problemen, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de bak omgaat.

Omdat je schoonouders de auto 2e hands hebben gekocht je weet nooit welke mongool er in die auto heeft gereden en hoe die is omgegaan met de versnellingsbak.
                      Al blijft het een feit de M32 bak blijft een gevoelig systeem.

Maar wel super dat je schoonouders een nieuwe hebben besteld!

Welke kleur en welke motor variant?

Groet Emile

hoi, ze hebben deze meriva cosmo 140pk kleur pepper dust nieuw gekocht, deze is een van de eerste levering, besteld zonder te zien.

die problemen met de versnellingsbak komen niet van het rij gedrag ,het is gewoon geluk hebben.

ze hebben nu een cosmo 120pk bi-fuel ,140 pk kan je niet kiezen met gas.(wordt chippen denk ik)

volgens mij zit er geen start en stop op.

de kleur die ze nu besteld hebben is Silver Lake.

en heel veel optie’s zoals

panarama dak
                      navi 900
                      cosmo plus pakket
                      winter pakket
                      light en sight pack 1 en 2
                      Adaptive Forward Lighting
                      afneembare trekhaak
                      bluetooth
                      en vast nog meer dingetjes

greetz

Marcel

RIDEFREE66
                      Deelnemer

Hoi Marcel,

Dan gaat het dus om dit model die je schoonouders hebben gekocht.

Meriva 5-deurs Cosmo 1.4 Turbo ecoFLEX Bi-Fuel 5-bak 88kW (120pk)

Zo te zien inderdaad zonder start stop.

Ik ben wel benieuwd welke versnellingsbak sterker is de 6 of de 5 speed.

Schijnt wel dat de Meriva 5-deurs Cosmo 1.4 Turbo ecoFLEX Bi-Fuel 5-bak 88kW (120pk) een lager koppel heeft namelijk 175NM, te zien in de tabel hieronder.

http://www.motor-talk.de/bilder/unterschiede-1-4-mit-120-140-ps-g53478530/meriva-motorenvergleich-i205786823.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Emile

Nick-GSI
                        Deelnemer

de 120 pk heeft volgens mij ook maar een 5 bak en alleen de 140 pk en de diesel modellen een 6 bak

wim-v6
                          Deelnemer

Deze 6bakken gaan ook kapot van veel laag toeren rijden (resonatie)

Willem

Astra H OPC-Line
                            Deelnemer

Hoi Willem,

Heb afgelopen maandag ook mijn meriva opgehaald.
                              Deze heeft ook de 1,4 turbo van 140 pk en zesbak.
                              Wat is dan beste manier om mee te rijden of moet je het maar aventurieren?

RIDEFREE66
                              Deelnemer

Ik heb 1 jaar fabrieksgarantie bijgekocht tot 2014 kan mij niets gebeuren, dan nog een mogelijkheid nog een extra jaar bij te kopen voor 275 euro.

Deze garantie kan je bijkopen tot de km stand van 100.000

wim-v6
                                Deelnemer

Beetje toeren rijden, zorgen dat je niet TREKT onder de 2000 a 2500 toeren, dat doet zo’n turbo best wel namelijk..

Willem

Astra H OPC-Line
                                  Deelnemer

Dus advies is beetje hoger in toeren rijden?

wim-v6
                                    Deelnemer

jupz, en niet als een bezetene door de 1e en 2e versnellingjagen..

willem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.