Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Meriva B (2015) Service diefstal-alarmsysteem
- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 januari 2025om 11:24 door Henkev.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2023 om 17:54 #18507461
Hallo allemaal ik heb zlefde probleem met mijn Meriva B die is van 2016. Keer was mij kolevloesitof expansie vat gescheurd dus Kv lekkage. En had ook water lek door scheur in de isloatie rubber van mijn parafan. Sinds dien zijn mijn probelemen begonen. Heb geen verstand van autos maar probeer een en ander achter halen wat info wat behulpzaam is. De lampje bij mij knipert dat is die auto met slotje erop en het knippert oranje/geel. Zou het oplossing zijn om immobilizer te vervangen dus sleutel herkening onderdeel? Ik heb gelezen en zo begrepen op andere internationale forums dat deze onderdeel zeer kwetsbaar is voor vocht. Ook de sleutel zelf maag niet nat worden. Kan al problemen met sleutel herkening veroorzaken.
ik heb gister namelijk ook dat lampje aan gehad en auto starte niet. Ben al eerder bij garage geweest accu geschecked die was keer erg op laag spaning door water lek parafan. Maar opgeladen en in orde verder. Toen baterij in sleutels beide sleutels vervangen. Maar gister bij dat lampje geen enkele sleutel kreeg de auto starten.
Heb altijd batery saver mode melding bij starten auto als ik wil weg rijden en lees ook dat het lege accu ook oorzak is geweest in verleden van startsblokering fout. Maar las n ga dat bij garage proberen om de immobilizer te vervangen.
iemaand hier al ervaring mee?29 januari 2023 om 17:55 #18507502Ligt het niet hele probleem van de knipperend geel/oranje lampje auto met slot aan defecte immobilizer. Waardoor hij dus sleutel niet herkent?
ik weet niet om mijn voorige reactie gepost wordt. Maar kortom ik ervaar zelfde probleem is nu al 3de x dat ik mijn auto niet kan starten en dat lampje met anti theft system determent wordt op de dashboard aangegeven.
ik heb inmiddels accu gechecked gehad nieuwe batterijen in beide sleutels. Maar waneer dat lampje opkomt branden leest het beide sleutels niet.
Zou dus probleem in defecte immobilizer zitten? Iemaand hier ervaring mee?30 januari 2023 om 16:01 #18507725Hoi Nick,
had jij inmiddels al een nieuwe BCM ontvangen, ik wacht al 6 maanden maar nog steeds niets?
30 januari 2023 om 16:10 #18507727Hoi Iwank,
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
ik wacht al meer dan 6 maanden op een nieuwe BCM en Opel kan niet aangeven wanneer de printen geleverd worden.
kun je de storing opheffen?
30 januari 2023 om 18:32 #18507762We hebben dit nu 6 keer voor klanten kunnen oplossen. Zelf vinden we dit iets te vroeg om een 100% fix te melden, maar het begint er steeds meer op te lijken.
4 februari 2023 om 23:05 #18509039hoi johanopel,
nee wij hebben nog steeds geen bcm gekregen
22 februari 2023 om 22:14 #18513186Beste,
ook ik ben een gelukkige die sedert enkele weken geconfronteerd wordt met het plots actief worden van het anti-diefstalsysteem van mijn Meriva. Nadat ik deze binnengebracht had bij garage Van Mossel en de wagen ging oppikken na herstelling, kreeg ik op de parking van de garage plots de boodschap op de display ”anti diefstal systeem” actief. Kon bijgevolg de wagen niet starten en deze is sedert 12 dagen in de garage. Ik overweeg Test aankoop hier op te zetten en de lokale krant (rubriek opgelost), want dit zijn structurele problemen die Opel moet oplossen. Heeft u hier een oplossing voor?
Graag kijk ik uit naar uw advies.
Mvg,
John
2 maart 2023 om 11:39 #18514437Beste John,
hoe is het afgelopen met je auto? heb je verder nog acties ondernomen en zit je nu te wachten op een nieuwe print die al heel lang niet leverbaar is?
Met een vriendelijke groet,
Johan.
2 maart 2023 om 11:59 #18514445Zojuist weer een gefixed.
De dealers komen nu ook al met hun probleem gevallen. Dus wij kunnen je helpen. Svp mailen naar iwan@woutbouman.nl
7 maart 2023 om 13:18 #18515204Ik had weer die melding en moest weer mijn accu reset doen.
Bij garage was opgemerkt dat na koelvloeistof expansievat lekkage van paar maanden terug aardig nog wat koelvloeistof aanslag/sporen te vinden waren op ABS Pomp en de steker ervan. Wat kon zorgen dat daardoor hele systeem in de waar brengt. Dus Batterysafe mode en antitheft determent system aan gaat.
Bij deze is deze vervangen voor een nieuwe. Hopelijk zal dit probleem oplossen.7 maart 2023 om 14:40 #18515216Wat is precies vervangen ??
Overigens was bij ons vooraf ook koelvloeistof tankje volgens garage lek tijden een onderhoudsbeurt.. Ik weet niet of we toen een laag niveau in het bakje hadden ? Maar het is toen vervangen en later kregen we ,. toevallig ook problemen.. Kan met vervangen van bakje te maken hebben of dat er wellicht toch,. ? iets gelekt had.. Wie zal het achteraf zeggen. Misschien wel iets of alles mee te maken of niets.. >>?
11 april 2023 om 19:41 #18519346Beste allen,
Wij waren goed wanhopig en wilden onze Opel Meriva 2016 al weg doen, maar nu lees ik dat het toch mogelijk is om de BCM te repareren bij Autobedrijf Wout Bouman, wij gaan het proberen afspraak is gemaakt bij Bouman, wij zijn hoopvol
gr leen
18 april 2023 om 17:54 #18520531Haalo,
Hierbij een update van mijn kant.
Ik heb vorige week een afspraak gemaakt met Iwan van het bedrijf Wout Bouwman en heb daar mijn probleem met starten voorgelegd en men is er mee aan de slag gegaan. Ik ben nu een week verder en meer dan 40 starts ( bij dit aantal starts begon het probleem ) en de auto start nog steeds, dus ik denk dat het probleem verholpen is door hun toedoen..
In dezelfde week kreeg ik van mijn garage te horen dat de nieuwe BCM NIET MEER GELEVERD WORDT !!! Ze kunnen hem wel opsturen naar een bedrijf in Frankrijk waar de BCM gerevieerd kan worden, maar dan is wel de vraag wat en wanneer je het terug krijgt en tegen welke prijs. Ik vind het een schande dat Opel dus blijkbaar 6,5 jaar < want zo oud is mijn auto > voldoende tijd is om geen reserve onderdelen meer in stock te houden.
Ik hoop jullie hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht.
18 april 2023 om 19:47 #18520564Even een korte update: Inmiddels de BCM gerepareerd, door bedrijf Wout Bouwman zit nu op 16 keer gestart, word vervolgd, maar een geweldig bedrijf waar klant nog koning is. Tot later bij ruim 40 keer gestart,
18 april 2023 om 20:02 #18520579Hallo allemaal, ik heb afgelopen maand ook mijn auto laten maken bij bedrijf Wout Bouwman en zit nu op 39 keer gestart, spannend maar ik heb er alle vertrouwen in. ik rij al sinds Juli 2022 rond met de BCM storing en ben blij dat de auto nu gemaakt is zeker nu ik in een ander bericht op het Forum gelezen heb dat de Ppint niet meer door Opel gemaakt wordt. Bedankt Iwan Kennis van bedrijf Wout Bouman dat jullie een oplossing hebben gevonden.
18 april 2023 om 20:17 #18520594Fijn dat jullie tevreden zijn over onze dienst verlening. We hebben er lang naar moeten zoeken, maar het is gelukt. Gellukig kunnen we de oplossing aanbieden, zeker nu Opel dit niet gaat doen.
18 april 2023 om 21:14 #18520607Hallo Allemaal, goed om te lezen dat er nu eindelijk een oplossing is voor BCM probleem.
Voor mij is de oplossing wel te laat gekomen want heb mijn auto met BCM probleem ingeruild (voor een ander merk)
Ik had graag nog wel langer Meriva willen rijden maar deze wordt niet meer nieuw geproduceerd.
Ik zou het leuk vinden om te weten wat nu de oplossing is want ik had zelf ook e.e.a. geprobeerd, hoewel ik geen monteur ben trekt die techniek mij wel.
19 april 2023 om 20:31 #18520867Je bedoelt de oplossing die in de laatste posts van deze week genoemd worden.. Ons probleem is helemaal op gelost met een nieuwe bcm. We zijn nu al een jaar probleemloos verder. Alleen koste wel tegen de 1.000 euro inclusief inprogrameren of uploaden,.. geen idee
19 april 2023 om 20:48 #18520882Nieuwe bcm is nu rond de €1300 en niet meer leverbaar.
22 april 2023 om 21:47 #18521805Meriva B (2016) Service diefstal-alarmsysteem.
Onlangs contact gezocht met het diagnose-centrum van garage Wout Bouman in Wijk en Aalburg.
Ivan en zijn team de specialisten op dit gebied hebben dit storings probleem op een adequate en voordelige manier opgelost/verholpen .
Nogmaals dank Ivan voor het prettige contact en de babbel en de groeten aan Wout.
En de koffie staat klaar!
Groet,
Willem Verstegen.
1 mei 2023 om 19:56 #18524483Beste Iwan,
Zoals beloofd mijn laatste update oven het probleem van de BCM wij zitten nu op zeker 70 x starten zonder problemen, wij zijn helemaal gelukkig onze Meriva B kan weer een tijd mee, dus de steeksleutel kan de gereedschap kist weer in de berging.
Iwan, wij stonden echt op het punt op onze auto weg te doen, wij waren radeloos.
Dus onze dank is groot bedankt namens ons Lia en Leen
Met vriendelijke groeten Leen en groeten aan de man (denk Wout) in de showroom die ons heerlijk koffie aangeboden hebben.
2 mei 2023 om 01:36 #18524555Super graag gedaan. Blij dat we jullie hebben kunnen helpen.
2 mei 2023 om 13:45 #18524681Hoi iedereen,
een korte relaas van de feiten…
Ikzelf werd ook het slachtoffer van deze service (eigenlijk verkeerd woord -> incident) “anti-diefstal alarmsysteem”.
Na contact met de plaatselijke Opel garage in België hebben zij het eerst met de twee sleutels getracht dit euvel te verhelpen (ze dachten in eerste instantie dat het te maken zou hebben met de connectie van de sleutels met de BCM-module).Helaas pindakaas…dan maar de accu ontkoppelen (grove reset) en alles leek in orde, maar na een tweetal dagen weer dezelfde boodschap op het display!
Vervolgens de wagen opnieuw laten wegslepen naar de garage en toen maar wachten (10 dagen geen wagen) om uiteindelijk te horen te krijgen dat de firma in Nederland de BCM-module hersteld had.
Kostprijs: 795 Euro!!!!! Natuurlijk ben ik blij dat het hersteld is, maar waarom kan Opel (ze weten het maar al te goed) deze kosten niet op hen nemen?!
Wat ze gedaan hebben, weet ik niet maar sinds maart 2023 geen problemen meer ondervonden (wagen is van eind 2018).
Ben wel van plan een hybride wagen aan te schaffen (merk weet ik nog niet), omdat ik zo boos ben op het feit dat Opel (klachtenformulier ingevuld en opgestuurd) de zaak gewoon geseopnneerd heeft…
Mvg,
John
2 mei 2023 om 19:33 #18524817Dat heb ik al vaker gehoord bij Opel. We hebben ooit een klant geholpen met de brief. Dat was een meriva met easytronic problemen. We kregen een brief terug, waar de medewerker van Opel was vergeten de interne melding weg te halen. Hier stond namelijk “de klant in geen beding gelijk geven”
Dus dan weet je hoe opel ermee omgaat.
19 mei 2023 om 14:06 #18529561Blij deze site te hebben gevonden. Onze Mariva is van 2018. Sinds 2 weken ook dit probleem. Accu losgekoppeld en starte weer. Diep triest dat dit zo’n groot bekend probleem is. Grote kostenpost voor een auto die wij nieuw hebben gekocht, altijd in onderhoud is. Eerst met internet toen weer weg. Waar je ook voor hebt betaald bij aanschaf.
Wil ook graag meewerken aan dit probleem!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.