Meriva A 2005

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva A 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360676
    krommetje3108
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2018

      geachte Opelkenners

      vorig jaar kocht ik een Opel Meriva A Easytronic uit 2005 op aanraden van mijn monteur (ik kan lichamelijk niet meer het koppelingspedaal indrukken). Klaarblijkelijk zitten er achteruitrij sensoren op maar bij inschakelen van de achteruit gebeurt er niks, geen displays, geen pieps, niks. Ik heb een appje op mijn Note9 gezet die verschillende frequenties ultrasoon geluid kan laten zien in een schermpje en die gaven een uitslag bij 2 van de 4 sensoren waaruit ik op zou kunnen maken dat de sensoren wel werken.

      -Ik wil graag deze functionaliteit wel hebben, hoe?

      -kan ik door uitlezen wijzer worden? (een uitleesafspraak bij de Opelgarage kost me wel 40,-wat ik vrij veel vind.)

      -kan ik door een ELM27 uitleesblokje die mijn buurman heeft ook iets te weten komen?

      Groet

      Peter

      #18360692
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Moet je ze niet steeds activeren? Zoek in de handleiding op “Park Pilot”.

        ==> Toegevoegd: display en tonen werken ook niet? Mogelijk is die hele park pilot door de dealer afgemeld in de boordcomputer. Anders een andere storing (achteruitrijschakelaar, zekering et cetera). Vanaf afstand moeilijk te beoordelen. Beter door garage dit laten oplossen.

        Meer op dit forum: # PARKEERSENSOR BROBLEEM MERIVA-B #

        Storingscodes zijn ook te lezen met de pedaaltest. Motor uit. Versnelling in Neutraal, handrem aan. Nu rem en gaspedaal tegelijk intrappen tot de bodem. Kontakt aanzetten (niet starten). Je kilometerteller gaat nu de opgeslagen storingscodes tonen. Het gaat vrij rap dus beste is filmen met de smartphone.

        Succes

        #18360694
        krommetje3108
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2018

          Het display laat geen codes zien en in de handleiding staat niets van een activatie. Er zit een afneembare trekhaak op, daar staat wel iets over in maar voor zover ik weet zit die er al vanaf de fabriek op.

          #18360705
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            [quote quote=18360676]geachte Opelkenners vorig jaar kocht ik een Opel Meriva A Easytronic uit 2005 op aanraden van mijn monteur (ik kan lichamelijk niet meer het koppelingspedaal indrukken). Klaarblijkelijk zitten er achteruitrij sensoren op maar bij inschakelen van de achteruit gebeurt er niks, geen displays, geen pieps, niks. Ik heb een appje op mijn Note9 gezet die verschillende frequenties ultrasoon geluid kan laten zien in een schermpje en die gaven een uitslag bij 2 van de 4 sensoren waaruit ik op zou kunnen maken dat de sensoren wel werken. -Ik wil graag deze functionaliteit wel hebben, hoe? -kan ik door uitlezen wijzer worden? (een uitleesafspraak bij de Opelgarage kost me wel 40,-wat ik vrij veel vind.) -kan ik door een ELM27 uitleesblokje die mijn buurman heeft ook iets te weten komen? Groet Peter[/quote]

             

            Dus 2 sensoren werkt niet, dus vervangen?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.