Meriva 1.6 loopt even op in toeren tijdens ontkoppelen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva 1.6 loopt even op in toeren tijdens ontkoppelen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389769
    Tahir050
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2020

      Hallo iedereen,

       

      Ik ben nieuw op deze forum en ben sinds enkele weken trotse eigenaar van een Opel Meriva 1.6-16V Enjoy 1.6-16V (101pk) 174dkm op de teller.

      Nu heb ik een vervelend probleem tijdens het schakelen naar een hogere versnelling, wanneer ik het gas loslaat en meteen de koppeling intrapt loopt het toerental heel ligt omhoog om vervolgens weer langzaam te zakken. Als ik dan naar een hogere versnelling schakel schokt hij heel even, alleen naar zijn 5e versnelling schakelt hij wel soepel.

      Ook als ik het gas loslaat zakt hij zoals gewoonlijk iets terug in toeren maar begint daarna te schokken/stotteren. Ik irriteer mij behoorlijk aan dit voorval en wil dit graag oplossen.

      Ook als ik de airco inschakel/uitschakelt merk ik dat de auto wat onrustiger rijdt (meer schokken/stotteren met ontkoppelde motor)

      Hopelijk herkent iemand dit probleem want heb het vergelijkbare probleem nog niet eerder op het forum gelezen.

      En wil niet onnodig onderdelen vervangen.

       

      Mvg

      Mark

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.