melding servicebezoek

Forumindex Forums Modellen Grandland X melding servicebezoek

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373191
    henry dukel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2019

      Ik rijd nu 10.000 km in mijn GLX.

      Bij 2500 km kreeg ik een melding op display dat de auto een beurt nodig had. contact met de dealer opgenomen. Deze heeft melding gereset, want de auto heeft pas na 30.0000 km beurt nodig. in display werd dit ook correct weergegeven.

      Nu krijg ik wéér de melding.

       

      Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

      (ik rij in een 1.5 Diesel automaat 130 pk)

       

      #18373242
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18373191]Ik rijd nu 10.000 km in mijn GLX. Bij 2500 km kreeg ik een melding op display dat de auto een beurt nodig had. contact met de dealer opgenomen. Deze heeft melding gereset, want de auto heeft pas na 30.0000 km beurt nodig. in display werd dit ook correct weergegeven. Nu krijg ik wéér de melding. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? (ik rij in een 1.5 Diesel automaat 130 pk)[/quote]

        Ze hanteren ongeveer 30000km of eenmaal p/jaar normaal gesproken                                                                                                                                                  Merkten dit ook bij de oliekwaliteit indicatie was na een jaar ongeveer bijna 0%

        hangt ook nog af van het aantal starts en stops dit heeft ook invloed hierop

        #18373250
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Bij mij telt de computer af van 25000 km naar beneden of 1 keer per jaar   (telt de maanden af)

          kan je zien als je de “check” knop indrukt

          #18377902
          henry dukel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2019

            en ja hoor…… na 17.000 km’s heb ik weer de melding dat de auto service bezoek nodig heeft..

            #18398538
            Jodokus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 January 2020

              Is de melding weer gereset ??

              Mijn teller staat nu op 18500 en er is bijna een jaar voorbij.  Krijg nu ook een melding. onderhoud in 5 weken of 1500 km  Moet hij nu een beurt of hoeft dat bij 30000 pas ???

              #18398607
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                Mijn probleemwagen geeft ook foute info hier.   Ik liet  een onderhoud doen begin mei 2019.   Nu meldt ie plots dat ik binnen 11 maand terug moet (we zijn wel al 6 maand verder) en ik kan nog enkel 2500 km doen ????   Bij het onderhoud had ik een 18000 km gereden en sedertdien de wagen maanden kwijt geweest voor nazichten.  Slechts een 5000 km gereden sedert het vorige onderhoud.  Het is een ramp mijn wagen.  zelfs na vier maanden onderzocht en kwijt geweest te zijn.  ja,U  leest goed.  4 maanden van de 19 maanden dat ik hem in mijn bezit heb………….

                #18399225
                Quadrijder2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2015

                  Hallo,
                  Vandaag is mijn GLX voor onderhoud naar de dealer geweest. De eerste keer kleine beurt bij 20.000 km. En nu een grote beurt bij 40.000 km. Dit geeft hij ook netjes steeds aan met een sleutel in het display. Dit gaat allemaal volgens  het onderhouds boekje dat ze netjes aanvinken wat ze doen. :good: Als je weinig rijdt moet je toch wel 1 x per jaar naar de dealer.

                  Keurig netjes stond hij weer gewassen op mij te wachten. :smiley-car:

                  Klaar voor de volgende 20.000 km.

                   

                   

                   

                   

                  #18399821
                  Harry99
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2019

                    Da’s raar, mijn 1.2 moet om de 25000km een beurt, dit zou bij alle 1.2’s hetzelfde moeten zijn.

                    Of zouden de intervallen gewijzigd zijn bij nieuwere modellen?

                    #18399853
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      Eigenaardig inderdaad.  Bij  aankoop zeiden ze 25000 km of 1 jaar.  Wanneer ik na 1 jazar onderhoud liet doen meldde de computer weer 25000 km of 1 jaar maar aan het loket bij de dealer zeiden ze dat het 20000 km is….  Op de duur weet je het niet meer.  Zeker niet als de boordcomputer gekke dingen begint te doen.

                      #18399860
                      Quadrijder2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2015

                        Ja dat is idd vreemd , maar bij mijn vorige GLX handbak was het ook al om de 20.000 km. Persoonlijk vind ik dat je dan veel onderhoud hebt voor deze moderne auto’s.

                         

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.