Melding service ESP + check engine lampje

Forumindex Forums Techniek Ecotec Melding service ESP + check engine lampje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18514038
    Adam2014
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2023

      Beste mede-Opelrijders,

      Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Opel Adam 1.4 uit 2014. Aangeschaft met een jaar garantie (gelukkig).

      Helaas heb ik nu al te kampen met een storing. De Adam rijdt gewoon goed, de motor loopt ook gewoon goed maar na enkele minuten stationair draaien (bijvoorbeeld voor een stoplicht) komt de melding “Service ESP” tevoorschijn, nu sinds enkele dagen ook in combinatie met het motorstoringslampje. Dit heeft geen invloed op de prestaties van de motor (de Adam rijdt gewoon normaal).

      Ik heb de ANWB laten komen en die zegt dat hij de foutcode “arm mengsel” krijgt.

      Zijn jullie bekend met dit probleem bij deze motor (1.4 87 pk)?

      Ik heb weliswaar garantie, maar ik heb uiteraard ook geen zin om 4 keer terug te hoeven komen naar de garage waar ik de Adam heb gekocht. Ik ben al een keer teruggeweest en omdat Opel voor hen een “vreemd” merk is hebben ze moeite om de oorzaak te achterhalen.

      #18514047
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        1.4 kunstof motoren? Heel vaak p0171. Lucht lekkages zijn bekend. Brandstofventilatie kleppen zit vast open, alleen maar ellende.

        #18514050
        Adam2014
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2023

          Het betreft de A14XER motor. Is dat een bekende probleem motor ja? Dan dacht ik nog wel goed mijn huiswerk te hebben gedaan voordat ik tot aanschaf overging.

          Het betreft inderdaad foutcode P0171. Dus dat is meestal openstaande brandstofkleppen?

          #18514059
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Een van de oorzaken ja. Zijn meer.

            #18514063
            Adam2014
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2023

              Dan hoop ik maar dat ze de oorzaak snel kunnen vinden. Heb geen zin om hier 3 keer voor terug te moeten komen.

              Ik zal jullie op de hoogte houden van de uitkomst.

              #18549622
              Kathleen Henri
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 January 2024

                Van mij ook sinds een aantal weken service ESC moersleutel erbij en motorblokken brandt ook geel.
                Er is ook een icoontje van een auto te zien die slipt. Iemand een idee wat deze storing kan zijn?
                Morgen mag ik naar de garage om na te zien. alvast bedankt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.