Melding ruitenvloeistof

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Melding ruitenvloeistof

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343673
    Niels van Dijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 May 2017

      Hallo

      Ik ben het niet echt tegen gekomen. Maar als ik het al tegen kwam was het niet het probleem wat ik heb. Mijn Opel Zafira geeft ook al is hij bijgevuld de melding dat de ruitenvloeistof leeg is. Kan hem gewoon weg drukken maar elke keer als ik de auto op nieuw start komt deze terug. Mijn vraag is dus waar de vlotter ofzo zit die dit regelt zodat ik dat na kan kijken. Wat ik er bij moet zeggen is dat hij het gewoon op volle kracht zowel voor als achter doet. Het gaat om een Zafira uit 2005. Al vast bedankt voor alle hulp en reacties

      #18343679
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        heb je een zafira A of B want in 2005 is net de overstap
        is dacht ik een losse sensor or een sensor met pompje..
        wellicht dat je bij fsrs-opelwebshop.nl in de chat kunt vragen of die los verkrijgbaar zijn

        wil je de melding weg hebben kun je de stekker los halen en er een paperclip in duwen.. als het goed is blijft de melding dan weg en heb je er geen last van tot je dus de sensor vervangt en de stekker weer aansluit…

        #18343837
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, Jongens

          Ik heb ook een aanduiding Check ruitensproeier!

          Nu heb ik mij laten vertellen, dat de sensor in het motortje zit verwerkt!, en bart-gsi geeft het volgens mij ook aan.
          Pin mij er niet aan vast als de informant het fout heeft, heb ik het ook fout. B-)

          MAAR!, ik heb ->hier<- even aan het neuzen geweest, maar tot zo ver heb ik geen losse sensor kunnen ontdekken.
          dus dat de sensor in het motortje zit verwerkt zou dus best een bron van waarheid in kunnen zitten. :whistle:
          Kijk even mee, want ik kan er ook overheen kijken. :unsure:

          #18343838
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            De Sensor is een losse sensor in het koelvloeistof vaatje.
            [img]http://www.autovaux.co.uk/files/products/as9117438_1-large.jpg[/img]

            #18343848
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Haasje17

              Het gaat over sensor ruitensproeier vloeistof. :rolling: Het zal vast de hitte zijn, 32 graden hier pffff ;-)

              #18344243
              JME
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2014

                Het kan erger: die van mij zegt in dat geval dat ik het WASWATER moet controleren!! :wacko:

                #18344250
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Helaas geld hetzelfde voor de ruitensproeier sensor.
                  Dat is een losse sensor: 90346055

                  #18344252
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    [quote quote=18344250]Helaas geld hetzelfde voor de ruitensproeier sensor.
                    Dat is een losse sensor: 90346055

                    [/quote]

                    is het voor beide modellen gelijk van een zafira A en zafira B?? want via fsrs zie ik dat in 2005 de overstap van A naar B gaat.. verder heb ik er geen kennis van dus vandaar de vraag

                    #18344254
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Hoi, Haasje 17

                      Hier aan kun je zien, hoe belangrijk de nummers zijn.
                      Ik heb mijn best gedaan om het te ontdekken!, ik tik het nummer in en ->hoppa!<-, daar is hij de ruitensproeier sensor. :whistle: hoe simpel kan het soms zijn. :scratch:

                      Weer heel erg bedankt Haasje 17. :good:

                      En om op Bart zijn vraag te beantwoorden!, Het zelfde nummer!, ->kijk<- even mee op 30. :good:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.