Melding mistlicht achteralgmeen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Melding mistlicht achteralgmeen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347180
    Wouter de Boer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2017

      Dag allemaal,

      Ik heb vorige week een Opel Vectra station gekocht uit 2009. Dikke bak met vrijwel alle opties aangeklikt. Voorstellen ga ik zo snel mogelijk doen met foto’s, zodat ik op de juiste manier kan deelnemen hier ;-)

      Maar voor nu wel een probleempje wat vrij irritant is. Ik krijg regelmatig een melding voor controle mistlicht (linksachter volgens het plaatje), maar als ik het mistlicht aanzet werkt dit wel gewoon. Heb ook ritjes waarbij ik de melding helemaal niet krijg. Na wat (ongeveer 60 pagina’s) rondneuzen hier op het forum had ik al gelezen dat er meer mensen zijn met lichtmeldingen. Vaak is het blijkbaar genoeg om het lampje even te verwijderen, wat op te schuren en weer terug te plaatsen.

      Nu wil ik dit ook doen, maar ik kom niet bij het mistlicht. De bekleding van de kofferdeksel moet eraf. Ik heb volgens het boekje de torxschroef uit het handvat losgemaakt en de twee plastic clips kunnen verwijderen. Nu moet ik volgens het boekje de bekleding los kunnen trekken via de interieurclips. Ik ben alleen bang dat ik de boel sloop, aangezien ik volgens mij teveel kracht moet zetten.

      Dus hier mijn 2 vragen;

      1 Iemand anders ook ervaring met deze melding en de oplossing weet?
      2 Hoe haal ik de bekleding los zonder de clips af te breken, zodat ik bovenstaande oplossing al kan proberen

      Bedankt alvast voor het meedenken!

      #18347189
      Jan-WillemK
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 July 2014

        Hoi Wouter, ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met de verlichting rechts in de kofferklep. Bij mij waren de lampen in orde, maar de verbinding van de bedrading naar de lamphouder (fitting) was geoxideerd. Ik heb dit toen een beetje opgeschuurd en wat contactspray gebruikt en sindsdien is de melding weg.

        De bekleding van de kofferklep gaat inderdaad niet heel gemakkelijk los, maar met wat geduld en beleid moet het lukken. :good:

        #18347205
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          ook ik heb een station en ook ik heb de bekleding los gehaald.
          ik kan je vertellen dat de clipjes niet snel breken maar de houder waar deze dan weer inzit eerder zal afbreken.
          http://ecat24.com/opel/images/Opel/Z02/D/11.jpg

          op deze tekening, is dan wel geen station, zie je clipje 23 dit is het clipje waar de bekleding mee vast zit.
          uiteraard kunnen ze breken en ik heb zelf wat reserve besteld, kosten geloof ik 1,23 per stuk.

          je zou bij een automaterialen zaak kunststof lepels kunnen aanschaffen.
          hiermee kan je tussen de bekleding om ze los te wrikken.
          https://www.toolspecial.com/img/4980517a-4168-4f65-a702-79e4df03b635/deurbekledingsgereedschapset.jpg?w=500&h=500&q=80
          zoiets als dit.

          #18347349
          Wouter de Boer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2017

            Bedankt voor de reacties!
            Het is inmiddels gelukt, de clips geven inderdaad pas mee bij redelijk veel kracht. Nu hopen dat het is opgelost!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.