Melding beperkt motorvermogen

Forumindex Forums Modellen Astra Melding beperkt motorvermogen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18466508
    NL55
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 May 2022

      Hoi,
      <p style=”text-align: left;”>Ik rijd 1000 km per week met een Astra en kreeg begin maart opeens een melding ‘motorvermogen beperkt’, maar die was een halfuur later weer verdwenen. Ik heb toen geen afspraak gemaakt voor onderhoud, omdat ik dacht dat het niet zo erg was. Wekenlang is deze melding weggebleven, maar sinds vorige week verschijnt hij elke dag op het dashboard. Niet meteen ’s ochtends wanneer ik vertrek, maar ergens doorheen de dag. Nu vroeg ik me af: kan ik in de problemen komen met de garage of met iemand anders (het is een leasewagen) wanneer zij zien dat dit probleem eigenlijk al begin maart ‘begonnen’ is? Mijn afspraak is voor eind volgende week, dus ik ga nu ook nog een week lang met beperkt motorvermogen rijden. Ik heb ook nog maar 2% levensduur motorolie over voor 1000 km, kom ik daar nog mee toe?</p>

      #18466749
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        misschien handig om neer te zetten wat voor astra en welke motor, beperkt vermogen betekend dat er ergens een storing in de motor zit. Je mag best iets over de onderhouds interval heen zitten

        #18466769
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          de levensduur olie is slechts een ruwe indicatie, die van ons begint ook al te mekkeren nog voordat hij 10K heeft gereden en volgende maand pas een beurt hoeft.

          beperkt motorvermogen wil zeggen uit laten lezen, dat kan echt van alles zijn van iets simpels als een sensor die niet lekker meer is tot ernstige problemen

          #18547737
          Denniswaps
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 October 2023

            Hoi Nl55

            ben erg benieuwd naar de uitkomst van de garage zou je mij hier meer over vertellen gezien onze auto nu ook deze storing weergeeft?

             

            groeten,

             

            dennis

            #18547745
            markil
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2015

              waarschijnlijk in een noodloop en voel je het ook als je het gaspedaal intrapt als de melding verschijnt. Kan van alles zijn. Van sensor tot tempratuur. Afspraak maken voor beurt en gelijk storing melden.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.