Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › meerdere vragen Corsa A3 1.6 gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2009 om 14:57 #17211818
hey ,
ik heb een paar vragen over mijn corsa A1.6 gsi
#vraag 1
Mijn koelvloeistof verdwijnt , elke week kan ik er wel weer een liter bij gooien en ik weet niet waar het blijft. Nergens kan ik een lek vinden, ik heb alles gecontroleerd wat zichtbaar is om het zomaar te zeggen
lees : radiateur, slangen enz
wat zou dit kunnen zijn en hoe weet ik dat min koppakking niet lek is of iets dergelijks. Ik heb echt het idee dat het in me blok lekt :P#vraag 2
Kan ik elecktrische ramen in me corsatje bouwen , of zijn er corsas waarvan ik dit mechanisme kan pakken. Of moet ik het van een andere opel pakken?#vraag 3
Spagethi spruitstuk , kan ik deze ook van een andere opel pakken. Want ik zag laatst een spruitstukje op marktplaats die voor een corsa A was maar ook op meerdere auto’s paste.#vraag 4
ik was laatst in een autozaak en daar zag ik bougies die in plaats van 1 zo een gebogen lipje boven aan 4 daarvan had, hierdoor zouden je prestaties omhoog kunnen gaan. zou dit op mijn corsa ook werken zoja welke hitte graad enzo zou ik dan moeten pakken#vraag 5
als de auto stationair draait , heb ik een beetje een sissend geluid. Dit wordt harder als ik een beetje gas geeft maar als je werkelijk waar gaat rijden dan hoor je het niet meer om dat het motorgeluid dit overtreft. Maar ik heb even de motorkap omhoog gedaan en de auto gestart en goed lopen luisteren en zoeken. Het lijk bij de injectoren en inlaat vandaan te komen , maar dan wel aan de linkerkant, waar ook de beschermkap zit voor die riem die daar draaitik hoop dat ik mijn vragen goed genoeg heb gesteld , en als jullie meer info willen bij een vraag, dan zeg je het maar :) dan probeer ik het beter uit te leggen
alvast bedankt :D
1 september 2009 om 15:02 #17518139Vraag1:
Heb je een compressor ?
Dan kun je het makkelijk testen, dat vertel ik je wel als je er 1 hebt.Vraag2:
Ja dat kan, ik heb nog wel een setje te koop.
Vraag3:
Er zit verschil in small-block en big-block, verder is het meestal wel op elkaar pas te krijgen.
Vraag4:
Ja als je sneller wil, neem dan een dikkere motor :P
Vraag5:
Dit lijkt op een vacuum lek, of het heeft te maken met je koelvloeistof verlies.
1 september 2009 om 15:21 #17518140kan wel aan een compressor komen :)
en wat wil je voor dat setje hebben en is het goed te doen1 september 2009 om 15:29 #17518141De elektrische ramen zijn wel redelijk goed in te bouwen, het is alleen wel veel werk.
Als je koelvloeistof verliest dan kun je met een compressor testen waar je het verliest.
Stap 1 : Draai de 4 bougie’s eruit.
Satp 2 : haal de dop van je koelvloeistof reservoir eraf.
Stap 3 : probeer een aansluiting tussen de compressor en het tankje te creeeren. ( niet meer dan 1 bar druk )
Stap 4 : Als je druk op het koel systeem hebt gezet dan zal het ergens gaan lekken, nu kun je zien waar het lekt.
Stap 5 : Als je niets zit lekken dan heb je waarschijnlijk een lekke koppakking, dit kun je testen door te gaan starten. Als er koelvloeistof uit de bougie gaten komt spuiten dan is de koppakking lek.Verdere vragen kunnen natuurlijk beantwoord worden.
1 september 2009 om 18:31 #17518142Waterpomp niet lek?? dat zie je meestal niet van buiten…
Willem
1 september 2009 om 18:33 #17518143Ik zou ook idd de waterpomp bekijken, je merkt het namelijk wel aan het rijgedrag dat je koppakking lek is. Niet mooi stationair draaien, onregelmatig optrekken etc.
1 september 2009 om 18:34 #17518144Drukopbouw in koelvloeistof tank
1 september 2009 om 18:43 #17518145nou , ik heb wel last van onregelmatig toerental , eerst draaide hij altijd mooi 800 toeren en nu de ene keer 1100 dan 900 dan weer 1000 en als ik dan een paar keer gas geef valt hij uiteindelijk wel terug in de 800.
ook heb ik last dat er veel druk in me koelvloeistofresevoir is
en als ik volgas optrek lijkt hij soms in te houden en af entoe hapert die 1 of 2 keer2 september 2009 om 13:39 #17518146Lijkt wel veel op een lekke pakking. Ik zou in ieder geval lekker water in je reservoir gooien ipv koelvloeistof, kost het niet zo veel :D Heb je je waterpomp al bekeken?
2 september 2009 om 14:48 #17518147kan ik er gewoon water in gooien , iemand zij dat dit namelijk niet kon. Maar zolang het niet vriest kan het toch eigenlijk wel. deed ik ook altijd bij me scooter :P
water pomp waar ergens is die te vinden , zit die achter dat schot onder die zwarte plastic kap , voor de blazers
oja en heeft iemand nog antwoord voor de bougies, of het meer vermogen wekt , of betere ontbranding ofzo
2 september 2009 om 19:43 #17518148water moet je niet te lang volhouden.
dan vreten je koelkanalen uit.
had van de week een waterpomp in mijn handen waar hele stukken verdwenen zijn.
deze begon ook al te zweten op de bevestiging, was ie ook aan het rotten, dat gebeurt met je motortje ook.
Willem
3 september 2009 om 10:59 #17518149Vervang liever die koppakking!!
Is echt niet moeilijk en het scheelt je later een drijfstanglager als de koppakking echt de geest geeft (eigen ervaring na 2 maanden rond te hebben gereden).
3 september 2009 om 15:10 #17518150origineel gepost door max
Vervang liever die koppakking!!Is echt niet moeilijk en het scheelt je later een drijfstanglager als de koppakking echt de geest geeft (eigen ervaring na 2 maanden rond te hebben gereden).
mee eens.. :jerry
zijn al genoeg corsa A gsi gesneuveld..:vertag4 september 2009 om 17:07 #17518151heeft iemand een site of iets waar ik een koppakking kan bestellen voor een 1.6 gsi uit 92
4 september 2009 om 17:43 #17518152http://www.opel-tuning.nl/ misschien?
4 september 2009 om 20:23 #17518153gewoon bij een automaterialen zaak…
Dit is goedkoper als bij bovengenomde.
Kopset bestellen, heb je ALLE benodigde pakkingen
gelijk nieuwe kopbouten erbij, deze dienen te worden vervangen, zijn REK bouten en mogen maar 1x aangetrokken worden.
Kop moet op moment worden vast gezet.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.