Meerdere kleine(?) Problemen in rijden Agila B 2009

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meerdere kleine(?) Problemen in rijden Agila B 2009

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364195
    Mtkoene
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2019

      Hallo, inmiddels 5 maanden geleden heb ik mijn Opel Agila gekocht met toen 95000 km op de teller. Tijdens de proefrit heb ik niet heel veel gekkigheid gemerkt en leek het gewoon een goede deal. Ook bij de apk kwamen geen gekke dingen aan het licht. Echter begin ik steeds meer vragen te stellen bij de staat van de auto. Zo vind ik dat hij erg zwaar stuurt en komt hij ook niet terug.

      Verder is er bij het optrekken vaak een rammelend geluid van onder de auto te horen welke ongeveer 3 seconde aanhoud. Het klinkt een beetje alsof er een plaatje los is.

      Ook gaat de auto soms slecht in zn achteruit en soms niet in de eerste versnelling. Dan moet ik hem eerst in een andere versnelling zetten om hem alsnog in de 1e te krijgen.

      Wat mij ook nog opviel is dat de auto bij het intrappen van de koppeling eerst meer toeren gaat maken om daarna alsnog terug te komen naar de ~10000 toeren.

      Iemand die hier ervaring mee heeft of misschien een oplossing? Vriendelijke groet, m.koene

      #18364364
      Agilaworx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2019

        Hallo

        Het terugkomen van het stuur kan ik verklaren. De Agila heeft elektrischestuurbekrachtiging die niet vlot terug in de middenstand zal komen.

        Ten aanzien van het schakelen zou je kunnen kijken of je het schakelmechanisme zou kunnen smeren.

        Bij je verdere problemen kan ik je niet helpen.

         

         

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.