Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › meer uit mijn ecotecje krijgen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2008 om 21:00 #17206552
hallo mensen
ik rij sinds 4 maanden n astra f sport 1.6 16v uit 97 met nu 111.500 op de klok motor: x16xel d8 ik zo fftjes
nou zou ik wel iets meer vermogen willen hebben want hij is net te slap kwa optrekken vind ik vooral met een paar man erin natuurlijk
heeft iemand ideeen of ervaringen met meer vermogen eruit krijgen wat ook nog een beetje voor een schoolgaande te betalen is
mvg koen
22 januari 2008 om 21:11 #17385680Hoi Koen,
Er zit maar 1 ding op.. inruilen voor een 1.8 16V
Chippen heeft absoluut geen zin, voor een 350 euro haal je er in de meest ideale situatie max. een pk of 6 a 7 uit.
Je moet ook niet vergeten dat deze auto “maar” 100 PK heeft. De auto weegt alleen 1050 klio, 4 man x een 80 kilo erbij is al een 1370 kilo ! Dat houdt in dat je voor iedere 13,7 kilo 1 pk hebt. !Als je trouwens een K&N filter / openluchtfilter hebt, gooi die er dan gelijk uit en plaats je orginele filter weer, dat scheelt zo 1 pk :D
Hoe lang heb je de auto trouwens al ? Als de auto hiervoor altijd rustig is gereden zal het nu niet opeens een stoplicht racer worden. Veel lange stukken rijden en goed “los” rijden wil soms wel eens helpen.
Gr. Arjan
23 januari 2008 om 08:44 #17385681Je kan heel vergaan met zo’n type blok, ik had uit een x16xe (106pk 145nm variant) 170pk op het laatst. :o
Ik zou even contact met Honza opnemen op de Mantzel Powerbox (ander inlaatspruitstuk) erop past, dan heb je voor 600 euro zo’n 20pk erbij.
De motor blijft gewoon normaal bruikbaar, benzineverbruik gaat bijna niet omhoog bij normaal gebruik.
Hij heeft ook een advertentie bij te koop (motoronderdelen) staan.En anders een Lexmaul Ram (ander inlaatspruitstuk http://www.lexmaul.de) of een Crookebox (Crooke Tuning ff googlen).
Daarnaast heb je ook nog Dbilas (http://www.dbilas) met hun Flowtec (ander inlaatspruitstuk) en dat levert zo’n 25pk op, deze is wel het duurste.
Voor de Lexmaul en Dbilas spullen kan je contact opnemen met AC Delco Utrecht of Speedequipment.
Ik zou eerst deze opties bekijken voordat je je auto gaat inruilen / verkopen voor 1 met een 1800, want dan kan je beter gelijk opzoek gaan naar de 2 of 2.2 liter.
27 januari 2008 om 18:11 #17385682heb hem sinds begin september en heb er nu zo’n 10.000 km opzitten
heb niks aan de motor gedaan want met open filter gaat mijn verbruik te veel opmhoog en je hebt er eigenlijk niks aan
iemand meschien nog verdere ideen?
15 februari 2008 om 10:58 #17385683Ja koop een diesel als je zuinig wilt rijden :vertag
15 februari 2008 om 11:11 #17385684Het is tegenstrijdig wat je wilt, want je wilt meer vermogen en toch zuinig rijden. Dan kan je beter niks aan je blok doen, want hoe meer vermogen hoe hoger je verbruik wordt.
11 januari 2009 om 22:25 #17385685oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag dan
wat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten
11 januari 2009 om 22:57 #17385686origineel gepost door bleucorsaboy
oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag danwat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten
Dit geld vaak wel voor geblazen diesel motoren.
maat meestal niet voor benzine motoren.
je hebt wel de mogenlijk heid tot een powerbox.
dit is een verkort eb geoptimaliseerd inlaat traject.
deze is zeker toepasbaar (samen met een X16XE onderste inlaat deel)
deze heb je inderdaad van verschillende merken.
Mantzel – Crooke tuning – Lexmaul – Dbilas
de mantzel en Dbilas komen op een (schijnt met chip gemeten te zijn) 25pk bewezen extra
de Crook komt op een (geschatte) 15pk extra, deze is wel het goedkoopst.
Willem
11 januari 2009 om 23:01 #17385687foto mantzel powerbox:
Crooke powerbox:
Willem
Willem
13 januari 2009 om 17:51 #17385688de brandstofmappen onstekingsmappen lamdamappen resetten in de computer wil ook wel helpen. Is bij X16xel uit astra g mogelijk dus misschien ook bij deze wel
13 januari 2009 om 17:52 #17385689maar echte oplossing is een powerbox.
14 januari 2009 om 14:12 #17385690box erop en chippen
denk niet dat je voor andere nokken gaatdan pers je er al gauw wat meer pk uit en blijf je enigzins nog binnen de perken
maar neem maar aan dat als die box erop zit je ook wel meer benzine gaat verbruiken ligt niet aan de box maar aan je rechtervoet :angel14 januari 2009 om 18:35 #17385691Tja, mijn verbruik is niet zo hoog.
ik rijd voornamelijk rustig met de combo.
heb alleen deze motor (incl box) overgenomen omdat dat wat comfortabeler (meer power, minder vechten om de snelheid) te kunnen rijden.
rijd nu zo’n 1 op 11 met een auto met een CW waarde van een flatgebouw
Willem
15 januari 2009 om 14:30 #17385692origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door bleucorsaboy
oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag danwat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten
Dit geld vaak wel voor geblazen diesel motoren.
maat meestal niet voor benzine motoren.
je hebt wel de mogenlijk heid tot een powerbox.
dit is een verkort eb geoptimaliseerd inlaat traject.
deze is zeker toepasbaar (samen met een X16XE onderste inlaat deel)
deze heb je inderdaad van verschillende merken.
Mantzel – Crooke tuning – Lexmaul – Dbilas
de mantzel en Dbilas komen op een 25pk bewezen extra
de Crook komt op een 15pk extra, deze is wel het goedkoopst.
Willem
Hoi Willem,
Waar heb je vandaan dat de crooke box 15pk levert, omdat deze nog nergens getest is?
Verder zijn de tests met de mantzel boxen wel met chip geweest. Ik geloof best dat crooke box minder goed zal zijn als bijv. de mantzel, maar jij geeft ze nu wel een erg groot verschil.
Groeten,
Ronald
15 januari 2009 om 16:57 #17385693zo ik heb toch wel het vermoeden dat al je goed naar de vormgeving van bijde boxen gaat kijken en naar de afwerken van de 2 onderling, dat jij dat ook wel in kan schatten, ik geloof nooit dat je met een vierkante onbewerkte door evenveel kan uithalen als met een Bewerkte met afgerond binnenwerk.
en ja dan zal ie met Chip getest zijn, dat heb ik niet gelezen dan.
Zal ik me verder in moeten gaan verdiepen in deze situatieToch klopt er iets niet, gezien michels zijn motor kapot blijft gaan met die Crooke erop, nu hoeft dit niet aan die box te liggen, maar dat zal wel een kleine rol mee spelen.
tja kan het ook mis hebben hoor.
maar dan zou iedereen extreem 4kanten in elkaar gelaste gaan maken, als dit meer zou opleveren
alles heeft zijn reden…
De Crooke is wel velen malen goedkoper dan de Mantzel, en zijn geld vast wel; waard.
over het geschatte verschil…
Het verschil tussen jouw auto met Crooke Box en mathijs izjn Corsa met die mantzel…
Dat verschil vind ikzelf aardig groot.
moest met de VEC Flink MEER mijn best doen bij mathijs zijn Corsa met powerbox ZONDER spagetti, als bij jouw corsa met die Crooke box.
met de lexmaul kon ik mathijs niet meer bijhouden op korte stukken.
Heb het in mijn post aangepast in geschatte waarden, en gemeten met chip
ik ga dan bij jouw uit van ZONDER Chip
Willem
15 januari 2009 om 23:18 #17385694mijne is op de bank geweest met de box zonder chip kwam er 132 pk uit
binnenkort komt de chip erinnokken hoeft voor mij niet echt
waar ik dan wel weer aan denk ik
is verstelbare nokkenas tandwielen om het maximale uit de “wilde” nokkenas te halendan moet je toch wel rond de 145 pk kunnen uitkomen zoals lotus dit blok ooit had bedacht
10 februari 2009 om 16:42 #17385695maar bij zo’n croke box wat mij wel aanspreekt wat moet ik dan nog meer aanpassen? want me gasklap komt aan de andere kant van de motor en ik moet het onderste deel van me spruitstuk van en x16xe paken dan? kan ik me eige er dan niet gewoon ophouden?
ik ga direct kijken voor een 2ehandse box haha
mvg koen
11 februari 2009 om 12:53 #17385696met een beperkt Budget valt het niet mee.tenminste om echte vermogens verschillen te halen.
een powerbox(mantzel) is best aardig,met aangepasten chip.
leuke wilde nokkenassen er bij.er zijn genoeg leuke voorbeelden te vinden hier en op het web.
@Corsa_GSi
@axel
zijn leuke voorbeelden.die dan wel aardig centjes kwijt waren dan weer wel natuurlijk.tis een maar wat er gedaan kan worden.
11 februari 2009 om 16:35 #17385697@Carbon ik heb nooit een Powerbox gehad.
Ik reed met Throttlebodies van Dbilas :vertag:wub11 februari 2009 om 18:42 #17385698origineel gepost door Corsa_GSi
@Carbon ik heb nooit een Powerbox gehad.
Ik reed met Throttlebodies van Dbilas :vertag:wubja dat weet ik wel servaasje…of had er 1 willen hebben:P
toch jammer van die Dbilas..en geen Jenvey’s:P
12 februari 2009 om 14:23 #17385699Haha Jenveys jah misschien iets voor me nieuwe turboblok king:
13 maart 2009 om 22:40 #17385700toevallig iemand n crooke liggen ofzow? :P
20 maart 2009 om 14:20 #17385701http://www.crooketuning.nl :vertag
20 maart 2009 om 18:18 #17385702haha jah die site hak al gezien maar als iemand hem gebruikt had liggen was aantrekkelijker he :P
21 maart 2009 om 14:03 #17385703Ik zou ze gewoon is bellen voor een prijsje :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.