Meat & Doria bobine

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Meat & Doria bobine

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275188
    jimmy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2004

      Goedenavond,

      De bobine van mijn astra coupé Z18XE moet vervangen worden.
      En nu kwam ik bobines tegen van het merk Meat & Doria waarvan de prijs een stuk lager is ten opzichte van andere merken, namelijk 60 euro tegenover 130 euro of meer voor de bekende merken.
      Wie heeft er hier ervaring met bobines van het merk Meat & Doria of met het merk in het algemeen? Het enige wat ik erover kan vinden is dat het italiaans is.
      Het verschil in prijs is zo groot dat het logisch zou zijn dat er ook een redelijk verschil in kwaliteit in zit, neem ik aan.
      Zonder wat gebruikerservaringen van de kenners hier zou ik me er sowieso niet aan wagen, dus vandaar mijn vraag.

      Groeten Jim

      #18309150
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Voor het geld het proberen waard…
        Bij twijfel meer uit geven.

        #18309151
        jimmy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2004

          Het is inderdaad het proberen waard. Maar toch eerst even checken of er iemand ervaring mee heeft ;)

          #18309152
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Z18xe ecu werkt alleen met originele gm bobine. Met aftermarket soms u heeft replace / reprogram ecu foutcode. Staat in opel technical service bulletin.

            #18309153
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Ik heb ze van Beru..gewoon bij de grossier vandaan. Nooit problemen
              Wel altijd bougies erbij vervangen.

              #18309154
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @Fearless wrote:

                Ik heb ze van Beru..gewoon bij de grossier vandaan. Nooit problemen
                Wel altijd bougies erbij vervangen.

                Idd en dan het liefste de NGK bkr5ek

                #18309155
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Meat&Doria is echt wel een serieus merk, en ook zeker niet altijd de goedkoopste! Veelal komt het zelfs uit de zelfde fabriek als Bosch. Beru en NGK zijn naar mijn idee ook heel goed, maar niet perse beter. Merken die je écht moet vermijden zijn Facet en Ruf voor ontstekingen. Facet wel weer voor thermostaatjes… Tja, wil je op safe spelen is origineel wel aan te raden, hoewel ik ook wel eens aftermarket heb gekocht wat beter nog is als origineel.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.