Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › maximale aslast rdw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2009 om 22:42 #17208661
iemand bekent met omkeuren van een auto met grotere motor en de maximale aslast
wie heeft hem laten omkeuren en kan me vertellen hoe ze dat doen en hoe het allemaal werkt
25 januari 2009 om 13:24 #17462899vraag eens aan niels(rallyastra).
groeten.
25 januari 2009 om 21:24 #17462900wat valt eraan uit te leggen ?
daar mag ie niet overheen komen :vertag
25 januari 2009 om 22:59 #17462901origineel gepost door mr-turbo
wat valt eraan uit te leggen ?daar mag ie niet overheen komen :vertag
ja heb niels er al over gevraagt.maar bij caravans kun je de maximale aslast aan laten passen verhogen verlagen.
probleem is dat je ook al zet je er een zwaardere as onder van het zelfde type auto met grote motor dat ze toch de aslast van het kenteken aan houden en niet van het zwaardere typec kadett 1,2 heeft maximale aslast van 530 kg en de 1,6 en hoger hebben ze een aslast van 630 dus ja das wel een verschil.en ik verwacht dat ik over die max last van 530 heen ga.en dat vind rdw niet goed.en in duitsland bij de tuv kan het weer wel.fijn zo,n verenigt europa met zelde regels:puke
26 januari 2009 om 09:37 #17462902onderzoek is je viend :vertag
maar ik wil wel wat handige tips geven :)ga eens na of er met dat type vooras en bv een automaat een hogere aslast op het kenteken stond.
dat was het geval bij een manta, die heeft aantoonbaar (onderdeel / bestel nummers) dezelfde AS als een ascona B die in de diesel uitvoering een hogere aslast mocht hebben terwijl het dezelfde as was.
die diesel aslast werd dan ook voor de manta aangehouden.
mocht dat nog niet voldoelde zijn, was er nog de mogelijkheid om manta 400 naven (die zijn gesmeed) te gebruiken en zo weer een stukje meer aslast te kunnen gebruiken :Pdit is natuurlijk niet allemaal van toepassing op een kadett, maar geeft wel aan hoe je e.e.a wat kunt ondervangen
misschien dat in de assen van de kadett station / automaat type I / type 2 wat mogelijkheden liggen
26 januari 2009 om 10:19 #17462903Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.
Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)
gr rene
26 januari 2009 om 14:39 #17462904origineel gepost door rpjverhoev
Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)
gr rene
heb het bij iemand van rdw nagevraagt en die zei dat ze de aslast van de auto aanhouden op het type plaatje en niet van de 1600 vooras of bv een 1000 serie vooras.of je moet het schriftelijk op documenten aan kunnen tonen dat er een 1000 serie as onder zit of en 1600 vooras.
en hij zei dat hub niet van zien kunne onderscheiden wat een 1600 en een 1200 vooras is:( dusja dan word het moeilijk.
en heb ook al van sommige gehoord dat ze geen aslast meten alleen totaal gewicht en bij anderen gewoon de aslast meten:hmmz dus ja zijn ze bij de rdw dan wel allemaal gelijk26 januari 2009 om 16:41 #17462905origineel gepost door rpjverhoev
Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.
gr renedaar wil ik dan nog wel ff op reageren.
blijkbaar heb je nog niet veel met rdw te maken gehad.
als je 5 verschillende mensen bij rdw dat vraagt, krijg je 5 verschillende antwoorden….denk je soms dat ik het uit m’n duim zuig ofzo ?
dat van die 400 naaf kwam notabene van het hoofd van rdw TCL lelystad zelf, die mij dat adviseerde mocht ik niet aan de aslast komen
26 januari 2009 om 20:57 #17462906maar waar wegen ze hem voor de aslast bij de rdw om de hoek of in lelystad
27 januari 2009 om 09:45 #17462907AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb zelf een 1.6S, komt of een CIH of een C20LET in, maakt dus dan niet uit of ik een versterkte 1.6s heb of een orginele 1000 serie as ?
27 januari 2009 om 16:58 #17462908Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.
Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.
Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.
Succes.27 januari 2009 om 17:09 #17462909origineel gepost door Jo
Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.
Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.
Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.
Succes.word hoe langer hoe onduidelijker :P de ene is er geweest en hoef niks de andere is er geweest daar meten ze het totaal gewicht en de derde komt en daar word per wiel gewogen
28 januari 2009 om 19:21 #17462910Tja, je komt pas achter de waarheid als je zelf gaat.
28 januari 2009 om 19:26 #17462911origineel gepost door Jo
Tja, je komt pas achter de waarheid als je zelf gaat.ja das waar maar van degene die ik heb gesproken komen nog allemaal verschillende verhalen en die zijn geweest
:o:hmmz29 januari 2009 om 14:13 #17462912Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.
Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.
Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo’n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!29 januari 2009 om 16:30 #17462913:thumbup
29 januari 2009 om 17:20 #17462914origineel gepost door Jo
Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.
Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo’n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!nou ik heb er een gesproken die de regels wel weet in theorie mar wat ze bij lelystad beoordelen niet.alleen heb ik ok een werknemer van lelystad gebeld,maar volgensmij had die gewoon een slechte dag want enigste wat hij zei was waar ben je mee bezich en dan is zo,n auto niks meer waard enz enz:mad:
terwijl ik netjes had uitgelegt wat mijn plannen waren.maar hij was dus niet in de stemming29 januari 2009 om 18:17 #17462915Vreemd.
Maar waar ben je dan nou eigenlijk mee bezig?
29 januari 2009 om 18:57 #17462916origineel gepost door Jo
Vreemd.Maar waar ben je dan nou eigenlijk mee bezig?
c kadett what else?
30 januari 2009 om 14:17 #17462917Duidelijk…..:hmmz
30 januari 2009 om 14:20 #17462918AnoniemLid sinds:
1 January 1970City 1.2 met een 2.8s 6 cilinder erin.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.