Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta winterhard
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2012 om 23:41 #17253425
Zijn er ook nog mantarijders die s’winters gewoon door rijden met hun manta.
Pekel of niet?
Een achterwiel aangedreven auto heeft zowiezo voordeel in de sneeuw toch.
Zelf heb ik het jarenlang geprobeerd,doorslippen handrem opvangen gas geven.Maar de stoeprand was altijd dichterbij als ik dacht,met gevolg dat er weer een setje velgen afgeschreven kon worden.
Kijk nou rij je niet op de weg om maar er een beetje op los te glibberen en te glijden.
Zeker niet.Maar gewoon interesse.
K zag vandaag toevallig een oude DS rijden met een hoop sneeuw op de motorkap.7 december 2012 om 06:37 #18082049Blijf gewoon rijden met een van de Manta’s. Heb niks anders dus moet wel. Maar hoef eigenlijk nooit weg. Vanmiddag maar eens een pacours uitzetten op de dam, ff spelen :thumb
7 december 2012 om 11:19 #18082050ik rij zomer en winter met de Manta, elke dag naar mijn werk. Vandaag dus ook.
Dit was vorig jaar:
en dit is vandaag:
7 december 2012 om 16:39 #18082051ook wij rijden in de winter gewoon door met de manta
ook wij hebben niets anders dus zal wel moeten7 december 2012 om 17:19 #18082052tot vorig jaar ook altijd met de manta gereden in sneeuw, maar die is toch wel achteruit gehold in die aantal jaren dat ik swinters ermee gereden heb.
Mijn senator ga ik nu ook niet mee in de pekel rijden, dus moet de vectra het maar ontgelden :???:7 december 2012 om 18:01 #18082053Rij niet meer met de Manta in de Winter,
Vorig jaar niet beter op geworden. Lekker met de Astra als vervoer king:
7 december 2012 om 19:59 #18082054@CPeer wrote:
Rij niet meer met de Manta in de Winter,
Vorig jaar niet beter op geworden. Lekker met de Astra als vervoer king:
de vraag was toch wie WEL met de manta in de winter rijd!
7 december 2012 om 20:35 #18082055Niet met de manta maar met de Rekord station.
Ik vind t waardeloos. gelukkig hoef ik niet ver te rijden.
En om nou een ander koekblik te halen om de winter door te komen vind ik ook zowat…dan mag de station wel wat aangetast worden door zout/pekel en sneeuw7 december 2012 om 21:16 #18082056Gewoon met de Manta :D heerlijk gooien.
7 december 2012 om 21:54 #180820571 blijft er rijden 1 gaat naar binnen ander staat altyd binnen
Net van week overal de kachels in orde gemaakt dus kunnen ze der weer tegen9 december 2012 om 15:52 #18082058kachels funcioneren toch altijd wel.. ??
maargoed, heb hier ook keurig een winters trap hok, voor erbij.
geen dagelijkse.. wordt enkel een dag in de week wat gebruikt.. de rest
doet de vrouw met de zafira:Den ik mag in een nep opel van het werk, naar het werk :D
9 december 2012 om 18:25 #18082059Mja effe schone kachel raditeur der in doet wonderen
9 december 2012 om 20:02 #18082060Wij zijn vrijdagmorgend vertrokken naar Oberleichtersbach, zo’n 530km naar’t oosten.
We hadden daar een Kerstfeestje met een Opel Club.
Natuurlijk vertrek je niet onvoorbereid. Winterbanden gemonteerd, sneeuwkettingen in de kofferbak
en wat sleutelmateriaal en stukjes moest er iets mis gaan.
De Heenreis was wat minder, voorbij Keulen was de autostrade één ijsplaat. Gedurende een uur tuften we
tegen zowat 20 a 30 km/h, sneller kon gewoon niet. Maar we zijn goed aangekomen.
Na een fantastisch weekend zijn we deze voormiddag terug naar huis gereden. In de sneeuw!
Zo zag de autostrade d’r uit voor zowat het ganse traject naar huis. Maar natuurlijk goed thuisgekomen!Ik neem regelmatig de GSI mee naar ‘t Zuiden van Frankrijk, alle jaren in de winter naar Duitsland,
dankzij die uitstapjes doe ik zo’n kleine 10.000km per jaar (dus niet dagdagelijks) en we genieten
van de wagen, de omgeving en steeds de positieve reacties die we steeds krijgen.
Na zo’n trip word de wagen terug netjes opgepoetst, zodat hij klaar staat om te doen waar een auto voor gemaakt is:
Rijden!9 december 2012 om 23:13 #18082061Zo dan,respect man 530km met de manta om een kerstfeest mee te maken
Met alle toestanden op de weg.zal vast wel een leuk feest zijn geweest.
Maar super dat je dit met ons wilt delen.T levert hele mooie plaatjes op.
Manta’s in de sneeuw.
En dat je dat avontuur vol aan gaat.
Dikke duim omhoog.11 december 2012 om 14:10 #18082062Met de A al jaren.
Nu winterbanden gekocht :thumb19 december 2012 om 12:04 #18082063@Ghanz wrote:
kachels funcioneren toch altijd wel.. ??
:lol:
Heb er zat gehad waar de kachels er niet van deden in de winter.
(nu weet ik dat ik ook een kachel tik had. Scjhakelaars stuk, motortjes stuk etc etc;))Maar reed ook altijd met de Manta door weer en wind.
Nu iig niet meer (Opel loos…)
En soms mis ik ze wel, ze blijven toch ‘aantrekkelijk’19 december 2012 om 12:19 #18082064@eddepet007 wrote:
Mja effe schone kachel raditeur der in doet wonderen
gewoon ff ter info. Zijn er mensen die in hun b manta het echt TE warm kunnen krijgen?
ik krijg het zelfs na een uur rijden niet ééns lauw. Weet bijvoorbeeld van een vriend zijn ascona a, is precies een sauna na 10 min rijden…
19 december 2012 om 17:35 #18082065Als ie niet warm wordt
Effe kachel radiateur vervangen of door spoelen evt met hoge druk19 december 2012 om 17:45 #18082066koelsysteem reinigen, leeg laten lopen en afvullen met water.
soda toevoegen, en mooie poos laten intrekken. goed warm rijden,
en vervolgens weer leeg laten lopen, doorspoelen, eventueel radiateurs
afzonderlijk nog reinigen, en vervolgens weer afvullen met koelvloeistof.werkt perfect :D
19 december 2012 om 19:17 #18082067Ook eventjes controleren of je thermostaat niet open blijft staan, of te snel open gaat.
Een te koude thermostaat (bv ééntje van 72° ) kan in de winter je motor niet opwarmen, laat staan je interieur.
Dus je motor starten, en als je voelt dat snel daarna je radiator warm word zal je thermostaat stuk zijn.
Om je te depanneren kan je je radiator voor een deel bekleden met een stuk karton, met deze temperaturen zowat de helft.
En dan je temperatuur in de gaten houden!20 december 2012 om 13:01 #18082068Als de kachel niet warm word check ook even of de staaldraad van de schuif warm/ koud.
Of die nog wel vast zit aan het meganiek die stand warm en koud regeld onder de motorkap. :fy1 die zitten ook wel eens los :swearScheeld soms een hoop werk .
Misschien even alle Tips over hoe krijg ik het in G.V.D weer warm in me manta/ascona in een how to do toppic gooien :thumbup
Gooi je kachel problemen in het toppic hoe klein stom of wat dan ook alle tips zijn welkom ,en sheeld veel zoeken.en je kan nog eens :Dkachel schakelstanden bedrading info.welke draad doet wat?
Kachelschakelaar doet het alleen op stand 2 of 1 -is de schakelaar kapot of kachel motor kapot of de draden verkeerd aangesloten?
Waar en hoe kan ik het beste Wd 40 in de kachel motor spuiten of beter met wat anders inspuiten.(zag het eens eerder voorbijkomen in een toppic ,stond zoiets van heb de hele kachelmotor ingespoten :shock:)dat is ook weer een ruim begrip :hmmz
kachelstekker er toch beter afknippen of inspuiten?Probeer graag zo duidelijke antwoorden te geven.
En een how to to do tippic over dit onderwerp zou geen overbodige luxe zijn.
Ja ik rij ook gewoon door ,het is een auto vroeger reed iedereen toch ook gewoon door ,je wist niet beter .toch :wubok wel met winterbanden :lol: :lol:
20 december 2012 om 17:07 #18082069@H-400 wrote:
Ook eventjes controleren of je thermostaat niet open blijft staan, of te snel open gaat.
Een te koude thermostaat (bv ééntje van 72° ) kan in de winter je motor niet opwarmen, laat staan je interieur.
Dus je motor starten, en als je voelt dat snel daarna je radiator warm word zal je thermostaat stuk zijn.
Om je te depanneren kan je je radiator voor een deel bekleden met een stuk karton, met deze temperaturen zowat de helft.
En dan je temperatuur in de gaten houden!dit zou eig wel goed kunnen, mijn temp meter komt nooit uit het blauwe (rij echter al 5 jaar zo rond zonder problemen). en heb pas een nieuwe spanningsregelaar op mijn dash gemaakt dus dat is het niet, tankmeter werkt wel perfect. In de kerstvakantie ga ik dit mss eens uitzoeken. ik heb echter wel het idee dat de motor wel warm genoeg krijgt :wtf
nog een tip voor in een wintersticky: het schijnt dat er 2 soorten kachelradiatoren zijn, die van de GSI dacht ik waren beter…
20 december 2012 om 18:54 #18082070@Cruez: Wij controleren deze dingen met een infra-rood temperatuursensor.
Dus of je motor het al dan niet warm is kan ik niet via een forum bevestigen. Meten is weten.
Als je temperatuurmeter op je dash nooit veel uit het blauwe komt is dat ook niet goed voor je motorblok.
Wat voor motor heb je in je Manta?
Maar back on topic: Winterfoto’s!20 december 2012 om 18:56 #180820711300sje
13 januari 2013 om 21:12 #18082072Gisteren efkes naar de Franse grens gereden voor een “Winterbarbeque”. Ter plaatse begon het in de namiddag
te sneeuwen. De vele houtvuurtjes en natuurlijk de BBQ lieten ons gezellig tot 02.00h ‘s nachts buitenzitten.
De GSI deze morgend:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.