Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta b1 SR 1981
- Dit onderwerp bevat 203 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 september 2020om 23:03 door cruez.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2016 om 08:08 #18137172
@Ghanz wrote:
er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
bij manta is deze ring recht.onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.gewoon een not done ..
Bedankt vr de info. Had dit topic ook al gevonden, mr geen sluitend antwoord op mijn vraag daar.
DUS… :wtf
Stuurstang kadett zit scheef. Om dat op te lossen hebben ze scheve vulring geplaatst. Dan staat het stuur van de kadett recht in neutrale positie vd kadett. Echter met mijn beperkt technisch inzicht denk ik dan: dat stuur moet toch gaan zwalpen wanneer je eraan draait?Manta rechte positie stuurstang en recht stuur : geen probleem.
Kenners die mij dit kunnen uitleggen?
Thx mvg
26 januari 2016 om 11:20 #18137173zowel bij manta/ascona, A of B, kadett, enz.. staat het stuur haaks op de stuurstang
of je nu een origineel stuur hebt of niet31 januari 2016 om 00:42 #18137174Het is zoals ghanz het uitlegt. Bijgevolg slingert het een beetje tijdens het draaien, maar dit is bijna niet merkbaar.
31 januari 2016 om 00:46 #18137175Dan zat er in je kadett een manta stuurtje zo te zien?[/quote]
Nee, er zat een grijs stuur in zoals alle rallye- en GTE-uitvoeringen er één hadden.
Die 1.6s heeft het trouwens niet lang getrokken. Hij is in een wolk witte rook opgegaan. Daarna een 1.9 (drijfstanglager naar de haaien tijdens donuts) en uiteindelijk een 2.0 geworden. Was men eerste eigen wagen.31 januari 2016 om 12:06 #18137176stuurstang in kadett zit inderdaad iets onder een hoek gemonteerd.
daar in tegen zit een stuurstang van een manta niet onder een hoek gemonteerd.
om het sturen als recht te ervaren zit er voor kadett een schuine vulring achter het stuur,
en bij een manta een gewoon rechte vulplaat.de vertanding in het stuur, en van de stuurstang zijn van eerder genoemde modellen gelijk.
je kunt ze dus uitwisselen. en een ieder zal zelf ervaren of het stuur uit kadett gewenst is in een manta.
de een slingert graag met zijn stuur.. de ander weer niet.succes
14 februari 2016 om 14:06 #18137177
Zo weer wat gedaan. Srstuur gemonteerd, kofferbakverlichting toegevoegd.
En wat ontbrekende dopjes. En ook een group n einddemper erop!14 februari 2016 om 18:42 #18137178t blijven mooie velgjes onder een mooie wagen ! top man
15 februari 2016 om 21:53 #18137179Bedankt ghanz!
Nieuw,vraagje:
Hoe zit het met motorruimteverlichting? Het houdertje heb ik al op zijn plaats vr de lamp. Maar waar zit,de stroom klaar en waar komt het schakelaartje en hoe ziet dit er uit?
Alvast dank! :agent
21 februari 2016 om 11:57 #18137180ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?
hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?
21 februari 2016 om 12:48 #18137181Ja denk idd dat daar een losse stekker zit!
24 februari 2016 om 08:14 #18137182@Ghanz wrote:
ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?
hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?
Klopt perfect hans! Vandaag wat kabelklemmetjes halen en alles bevestigen
25 februari 2016 om 16:13 #18137183Tadaa!!
25 februari 2016 om 17:58 #18137184Toen was er licht!!
Leuke mods allemaal
25 februari 2016 om 18:08 #18137185@voederbiet wrote:
Toen was er licht!!
Leuke mods allemaal
Die kleine dingetjes maken de hobby leuk!
26 februari 2016 om 06:40 #18137186Nieuwe vraag: Vraag ivm 1300s ohc blok manta.
Heb al tijdje vermoeden dat de thermostaat van mijn manta stuk is. (Tempmeter komt niet uit het blauwe, benz meter werkt wel) Heb even met infraroodthermometer gemeten en ik lees volgende waardes na een ritje van 10 km.
Retourdarm 36 van radiator onder naar motor.
Aanvoer van motor naar radiator 65
Rechtsboven radiator 65
Kleppendeksel 53 tot 70
Bij bougies 150
Uitlaatcollector 200
Koelvloeistof onder dopje 60.Welke waardes moet ik normaal hebben?
Bvd.Tom
26 februari 2016 om 09:04 #18137187in de bovenste slang en radiator een graad of 85 /90
27 februari 2016 om 10:00 #18137188Motorruimte lampje zit als het goed is een kwikschakelaar tussen anders zou het lampje constant bbranden maar die zijn erg zeldzaam.
27 februari 2016 om 13:46 #18137189@teamwaldseinjonge wrote:
Motorruimte lampje zit als het goed is een kwikschakelaar tussen anders zou het lampje constant bbranden maar die zijn erg zeldzaam.
En wat is een kwikschakelaar ?? Toffe info!
28 februari 2016 om 13:51 #18137190oef die kwik schakelaar.. das pas ouwe techniek…
kwik schakelaar maakt alleen contact als de motorkap in de geopende stand staat,
door het zakken van het kwik ( vloeistof) zou het contact maken, om zo te schakelen.
motorkap weer dicht.. en het vloeistof zakt weer.wat betreft je motor temperatuur.. leuk die waardes.. maar vind ze persoonlijkn niet interesant..
je meter komt niet uit de hoek..
blaast de kachel uberhaupt hete lucht ?gewoon vervangen die thermostaat… is een inverstering van een 10tje.. wat je voor 100 aan ongemak scheelt
succes
28 februari 2016 om 19:23 #18137191Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank
28 februari 2016 om 19:23 #18137192Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank
28 februari 2016 om 20:25 #18137193Volgens mij zit deze iets hoger, achter de snaar net onder het nokkenas tandwiel.
daar loopt het watermondje waar je bovenste radiateur slang op zit en daar achter zit je thermostaat.23 maart 2016 om 06:56 #18137194Fuchsswanz!
25 maart 2016 om 20:45 #18137195
Gespot geweest door autoliefhebbersgroep op facebook terwijl ik ant werken was. Leuk deze foto’s op facebook tegen te komen. Bron: Fb group “de ieperse autospotters”30 mei 2016 om 19:16 #18137196Heb alvast een nieuwe thermostaat gehaald omdat de wagen nooit warm werd. Dit zou een relatief eenvoudig reparatie zijn bij de 1300s.?
Iemand ervaring met die motoren in een achtertrekker?
Late had ik graag ook distributieriem en waterpomp vervangen. Denvraagbaak stelt hiervoor 2 tools vr. Een spanningsmeter cr de riem en een tool om de waterpomp te verdraaien. Ik veronderstel dat deze werktuigen niet meer te vinden zijn. Hoe ga je dan best te werk?
Trouwens als de distributieriem knalt hoorde ik zegeen dat er geen motorschade kan zijn bij 1300 motoren, klopt dit?
Alvast dank.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.