Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta b1 SR 1981
- Dit onderwerp bevat 203 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 september 2020om 23:03 door cruez.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2015 om 12:46 #18137147
Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb
26 december 2015 om 11:03 #18137148@jethro wrote:
Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb
ok bedankt
dat zal ik een dezer dagen eens knutselen met een slangtule want is niet voorzien op mijn k&n.26 december 2015 om 11:31 #18137149Ipv in het luchtfilter drukken een slang naar beneden richten. Dan kan de carterventilatie vrij stromen..
Die troep wil je juist niet je motor weer in hebben.
Ik had hem in de chassisbalk gedrukt bij mijn oude bak. Smeert gelijk de balk iets van binnen tegen het roesten :jerry26 december 2015 om 17:39 #18137150Heb een lang stuk slang tot aan de achteras geplaatst.
Geur weg!
Zou lengte vd slang vr problemen kunnen zorgen? Lijkt evenveel te dampen zo…Thx!
26 december 2015 om 21:53 #18137151Heb je niet last van een hoge carterdruk? Mijn slang was max 20çm en rook nooit wat daarvan.
26 december 2015 om 22:00 #18137152Bedoel je sinds ik die lange slang plaatste?
Voordien kwam dat slangetje bovenaan bij luchtfilter uit. Nu dus onder de wagen.
27 december 2015 om 10:13 #18137153Nee gewoon altijd al…Omdat je het echt over dampen hebt.
27 december 2015 om 11:23 #18137154@Fearless wrote:
Nee gewoon altijd al…Omdat je het echt over dampen hebt.
Ja blokje heeft wel zijn beste tyd had denk ik. 1300s en meer dan 180000 op de teller zonder grote werken ah blok…
Niet genoeg kennis helaas dampt zo lichtjes wel…Mvg
27 december 2015 om 13:19 #18137155Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…29 december 2015 om 20:07 #18137156@H-400 wrote:
Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…Hey h-400. Helaas zelden in de buurt laat staan met de manta :). Indien toch, spring ik zeker nog es binnen :). Jij ook steeds welkom in het verre westvleteren!
Toen ik de auto aanschafte zei de garagist direct “je haalt de 200000 nooit”
1300 zouden ook niet de beste blokjes zijn? Intussen toch al 85000 km achter de kiezen nu op 186000 vermoedelijk toch…30 december 2015 om 09:37 #18137157Ik heb zo’n 1300tje gehad in een Kadettje, heb er één keer een joint-culasse moeten vervangen
en toen ik de distributieriem wisselde heb ik ook de waterpomp moeten vervangen omdat ik die na
30 jaar er uit had moeten rammen.
Dus op gans die leeftijd valt dat goed mee!
Westvleteren; hebben jullie niet van dat lekker water (dat langs de brouwerij is gepasseerd)?30 december 2015 om 23:45 #181371581300 motors zijn gekend voor het hard worden van de klepsteeldichtingen. Ze gaan barsten en laten olie door in de verbrandingsruimte.
Misschien kan je eens overwegen om ze te wisselen.31 december 2015 om 09:53 #18137159Heb hier al jaren een volledige dichtingset liggen. Zou mss inderdaad es tyd worden. Zou er zelf graag wat van opsteken dus mss es tyd vr wat bijles :).
https://goo.gl/photos/u1hY4BoM1XfWbE1S7 foto van deze week, nu de stalling in
4 januari 2016 om 20:19 #18137160Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.
Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.
Dank
14 januari 2016 om 19:27 #18137161@cruez wrote:
Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.
Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.
Dank
Extra vraag vr de sr stuurkenners,
Past een srstuur van kadett? Ik las dat er andere hoek,ofzo opzit? Wat moet ik hieronder verstaan?14 januari 2016 om 21:12 #18137162past gewoon alleen als je er boven op kijkt is hij scheef
15 januari 2016 om 19:39 #18137163@motormuis012 wrote:
past gewoon alleen als je er boven op kijkt is hij scheef
Dus je ene arm moet verder reiken richting dash dan je andere dan?,, :hmmz
15 januari 2016 om 21:07 #18137164klopt maar dat is minimaal valt niet op tijdens het rijden
21 januari 2016 om 17:18 #18137165ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar
22 januari 2016 om 15:16 #18137166@Ghanz wrote:
ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar
Hey ghanz. Is er manier om van een gemonteerd stuur te zien welkeen het is? Het betreffende stuur zit nu op een c kadett maar de eigenaar zegt dat het evengoed van een manta kan geweest zijn…
22 januari 2016 om 18:01 #18137167Al eerder een topic over geweest:
[url][/url]http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=155107
Dus, zit het stuur recht in de Kadett, dan zittie scheef in de Ascona/Manta.
23 januari 2016 om 12:14 #18137168ik snap em echt nie jongens!
volgens mij is het enige verschil tussen kadett C en ascona/manta, dat bij de kadett C de stuurstang scheef staat
het stuur staat toch altijd recht op de stuurstang dacht ik? :hmmz24 januari 2016 om 12:57 #18137169er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
bij manta is deze ring recht.onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.gewoon een not done ..
26 januari 2016 om 00:21 #18137170Is inderdaad juist. Ik heb als eerste wagen een wit-gele kadett c 1.6s rallye gehad en heb nu een ascona B 2.4.
In men kadett was men linkerarm ,tijdens het rijden, meer gestrekt dan men rechter. Dit gaf dan weer wel meer ruimte bij het in- en uitstappen.
Bij men ascona is er geen verschil tussen beide armen.26 januari 2016 om 08:01 #18137171@pierrekrik wrote:
Is inderdaad juist. Ik heb als eerste wagen een wit-gele kadett c 1.6s rallye gehad en heb nu een ascona B 2.4.
In men kadett was men linkerarm ,tijdens het rijden, meer gestrekt dan men rechter. Dit gaf dan weer wel meer ruimte bij het in- en uitstappen.
Bij men ascona is er geen verschil tussen beide armen.Dan zat er in je kadett een manta stuurtje zo te zien?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.