Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2008 om 20:36 #17206650
ten eerste hoi allemaal wou hier graag mijn verbouwing laten zien van me manta b cc van een 2.0 8v na een 3.0 24v
12 februari 2008 om 20:56 #17391082Gaaf vooral dat het een cc is :D
12 februari 2008 om 20:58 #17391083we hebben ondertussen het oude blok er uit gehaald
zoveel moggelijk de auto gestript kwa bumbers enz.
dasboard , bekleding en kabels er uit
hebbe de tunnelhuis los geslepen en in vorm geklopt zodat de nieuwe motor verder na achter kon komen
we hebben de radiateur steunen weg gehaald want de radiateur komt verder na voren geplaatst
we gebruiken een tropen radiateur geschikt voor een 2.2 tot 2.6 maar we zeten er extra fans op voor de koelingvoor de motor ophanging gebruiken we motor steunen van de 3.0 en de motorsteunen van de 2.0 die passen we later weer aan zodat we de gasveren weer trug kunnen plaatsen
voor de dinamo hebbe we een nieuwe steun gemaakt hij zit nu aan de linker kant van de motor de grotte van de multiriem ligt zo rond de 91cm maar we maken nog een spanrol er tussen dus hij kan ook iets langer zijn ( foto’ komen nog )
de caterpan van de 3.0 past niet in de manta nu gebruiken we een carterpan van en monza die we hebbe losgeslepen en hebben omgedraaid waardoor het laagste deel nu achter zit ( foto’s komen nog )
hebbe jullie tips over hoe we dingen kunne verbeteren laat graag weten
12 februari 2008 om 21:19 #17391084superrrrr keep up the good work:D :thumbup
12 februari 2008 om 21:22 #17391085origineel gepost door piet
superrrrr keep up the good work:D :thumbupja THX het is de bedoeling dat ik van de zomer met me meidje in me manta op vakantie kan daar droom ik van :wub
maar of dat gaat lukken pfff ik weet het niet20 februari 2008 om 16:19 #17391086we hebbe de tunnelhuis los geslepen en om geslagen zodat de motor verder na achteren kan en de we de versnellingsbak goed kwijt kunnen.
probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op
20 februari 2008 om 16:23 #17391087:o 6 in lijn 3.0 24V :wub
Nice project !! :thumbup
Veel succes & in- / ombouw plezier natuurlijk.. Houdt ons op de hoogte !
grtz. Jeroen.
20 februari 2008 om 16:38 #17391088we hebbe een caterpan van een monza de bij gekocht die hebbe we los gesneden omdat we de laagste punt achter maken is nog een heel werkje
ook hebbe we een nieuwe steun voor de dynamo moeten maken
effe mooie foto’s van de motor op zijn plek
20 februari 2008 om 20:29 #17391089origineel gepost door Redmen
…..
probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat opHandgas? ;)
20 februari 2008 om 21:15 #17391090Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
Pyrenéen afrijden.20 februari 2008 om 21:22 #17391091hahaha ja das een optie :P maar die doe ik niet nee gewoon en knik in makenking:
zijn vandaag gaan kijken hoe de versnellingsbak in het tunnelhuis zit en of het past ( niet dus :swear) maar dat wisten we al van te voren ga volgende week tunnelhuis los slijpen en kijken tot hoe ver hij na achteren moet
en gaan nieuwe motorsteunen maken en combinatie van de 3.0 steunen en de orgineele van de manta ( foto’s komen nog )
20 februari 2008 om 21:30 #17391092origineel gepost door H-400
Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
Pyrenéen afrijden.ja klopt en je blok verder na achter brengt is volgens mij ook beter voor je belans maar de druk kan ie ook wel kwijt want we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz.
20 februari 2008 om 23:09 #17391093dit project probeer ik op de voet te blijven volgen super bezig gewoon da’s manta liefde:D:D:D
21 februari 2008 om 08:09 #17391094we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz. [/quote]
Hoe ga je alles laten versterken?
Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe?21 februari 2008 om 17:16 #17391095Hoe ga je alles laten versterken?
Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe? [/quote]als we zo ver zijn zal ik zeker foto’s en uitleg op het forum zetten een gedeelte zoals de aandrijfas en de cardanas laten we in duitsland doen door een prof ook daar zal ik nader info overgeven
maar het subframe gaan we zelf doen ook daar zal ik foto’s en uitleg van op het forum zetten
21 februari 2008 om 17:24 #17391096Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.
En de vooras zal gelijkend aan de Manta 400 vooras worden verstevigd, neem ik aan.
21 februari 2008 om 18:03 #17391097Mischien meerdere assen naar duitsland? krijg je korting????
23 februari 2008 om 20:28 #17391098hahaha ja meschien :P
maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage’s ze dat ook vaak doen assen verstevigen
zal nog proberen foto’s op internet te zetten van verstevigte assenga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz24 februari 2008 om 07:55 #17391099origineel gepost door Manta-aero
Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.Massieve as ??:o
24 februari 2008 om 07:57 #17391100origineel gepost door Redmen
hahaha ja meschien :Pmaar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage’s ze dat ook vaak doen assen verstevigen
zal nog proberen foto’s op internet te zetten van verstevigte assenga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz2.2 beter dan 2.0 ??:hmmz
24 februari 2008 om 11:41 #17391101ja weet ook niet echt maar de man waarvan we al het spul hebben gekocht had zelf ook al een paar keer
een 3.0 ingebouwt en die raden ons een 2.2 aan dus hebben we dat ook gedaan :angel24 februari 2008 om 22:02 #17391102zijn die niet gewoon hetzelfde????:hmmz
gewoon een 240 toch?25 februari 2008 om 06:15 #17391103op mijn 3.0 12v senator b blok (in de manta) heb ik gewoon de orginele getrag 240 gehangen wel met 2.2 vliegwiel en koppeling
en orginele aandrijfas en cardanasging prima :thumbup
25 februari 2008 om 15:40 #17391104origineel gepost door Jo
origineel gepost door Manta-aero
Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.Massieve as ??:o
Ik bedoel de aandrijfas in het staartstuk! Niet de cardanas/
25 februari 2008 om 19:25 #17391105origineel gepost door Redmen
ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmzDat gerucht is gelul, beide bakken zijn identiek aan elkaar, het verschil zit hem in de lengte van de schakelstang.
Ook voor de 2,5 liter is deze gelijk, zelfs de diesel ….enz.Ik vermoed dat men de koppeling/vliegwiel bedoeld zoals opgemerkt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.