Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2010 om 10:27 #17221546
Zo, de startpost bijgewerkt met de huidige planning en informatie.
Het betreft dus deze manta:
En zo heb ik hem gekocht, en staat hij er nu bij:
Wat ik met de manta ga doen:
Hij gaat compleet uit elkaar, in het spit en dan dus weer van voorafaan opbouwen.
Motor wordt een c20let.
Het onderstel wil ik ook goed aanpakken, in de PU bussen, met koni geel rondom en -60 verlaging. Vooras wordt verstevigd en de achteras zal omgebouwd worden naar een E30 ophanging.
Remmerij voor wil ik van een Kadett GSI gaan gebruiken, achter de standaard E30 remmen.
Interieur wordt volledig opnieuw bekleed, passend bij de kleurcombo die de auto gaat krijgen.
Kleur wordt waarschijnlijk Opel polarwit, met de 400 striping op de deuren. (Kan nog wijzigen)
Vragen, Opmerkingen, ideen of wat dan ook, brandt maar los:thumbup
02-12-2015:
Helaas heb ik gezien dat er heel veel foto’s ontbreken, omdat imageshack een betaalde site werd en daarmee alles van iedereen weggepleurd heeft. Ik zal een dezer dagen nog een korte samenvatting van de foto’s van het project plaatsen.23 mei 2010 om 10:37 #17676292Succes met het project. Ben benieuwd wat het gaat worden! Hou ons op de hoogte, met veel ploaties :P
23 mei 2010 om 12:48 #1767629323 mei 2010 om 13:04 #17676294Weet je de kleuren al?
Dit is naar mijn mening niet zo mooi qua kleuren maar de basis lijkt goed!
Succes :thumbup
23 mei 2010 om 13:16 #17676295sja, wat zal ik ervan zeggen…
ik vind de kleuren zelf juist wel mooi, en het is lekker apart, niemand heeft het. Waarschijnlijk komen ongeveer dezelfde kleuren er terug op, of ik moet nog eens een keer een hele mooie combi tegenkomen die ik liever wil:)
23 mei 2010 om 13:21 #17676296leuk project
ik zou zelf deze kleuren ook nie kiezen maar je hebt wel wat waar je mee gezien word:thumbup
23 mei 2010 om 13:25 #17676297Goed bezig! :thumbup
En je maakt hem naar JOUW smaak en niet voor een ander.
Ieder heeft zn eigen smaak ( gelukkig ) :thumbup:thumbup:thumbup23 mei 2010 om 13:31 #17676298en zo is het:wors
hij staat ook nog op jou site mantamafkees:P
maar er zullen straks denk ik nog wel een hoop vragen komen, aangezien het ook mijn eerste manta is:)
23 mei 2010 om 13:40 #17676299domme vragen zijn der niet alleen domme antwoorden
maar ziet der zeker netjes uit zo ben benieuwd naar de kleur die je wil gaan maken
23 mei 2010 om 13:42 #1767630028 mei 2010 om 16:46 #17676301mensen ik heb een vraag:
Ik wil de manta dadelijk gaan verlagen, ik zal zelf te denken aan -60, maar gaat dit wel ivm de 16” wielen en de 400 uitbouw? Voor zover ik het kon zien, zitten er nu std schokbrekers en veren op, en staat de auto op standje rally. Velgmaat voor is 9j en achter 10j, maar ET waarden weet ik niet.
misschien evt iemand een foto van een manta met -60 en 16” wielen?
29 mei 2010 om 09:50 #17676302Dit is mijn Manta op 16” 9J rondom ET 25 voor en ET 15 achter, verder is deze met gele koni’s verlaagd en jamex 60/60 veren
29 mei 2010 om 10:30 #17676303Leuk topic Ben.
Succes ;)60/60 moet gaan hoor,
in ‘t ergste geval even wat plattere bandjes monteren..
:D29 mei 2010 om 11:01 #17676304origineel gepost door mantarobin
Dit is mijn Manta op 16” 9J rondom ET 25 voor en ET 15 achter, verder is deze met gele koni’s verlaagd en jamex 60/60 veren
Ben je tevreden van die Jamex veren? Hoeveel verlagen ze effectief? Ik heb net een setje 40 40 besteld voor onder mijn b1.
1 juni 2010 om 16:58 #17676305zo, heb zojuist ook 4 verkorte gele koni’s met JB -60mm verlagingsveren besteld:afro
ook heb ik vandaag even op school de remklauw adapter voor de achteras getekend, dan kan ik die eens dezer dagen laten laseren:)
1 juni 2010 om 18:18 #17676306origineel gepost door cruez
origineel gepost door mantarobin
Dit is mijn Manta op 16” 9J rondom ET 25 voor en ET 15 achter, verder is deze met gele koni’s verlaagd en jamex 60/60 veren
Ben je tevreden van die Jamex veren? Hoeveel verlagen ze effectief? Ik heb net een setje 40 40 besteld voor onder mijn b1.
Ben opzich wel tevreden over de Jamex veren, goed stug dat wel.. geen idee hoeveel ze effectief verlagen, maar bij de meeste drempels schaaft me uitlaat (Simons groep A) toch wel over de grond
1 juni 2010 om 18:26 #17676307”bedankt emiel, voor de maten” :thumbup
:swear
:jerry :jerry
nu de pu’s nog :thumbup
1 juni 2010 om 18:38 #17676308bedankt schat, voor de maten:wub :P:P:P
heb gewoon de maten van de site van mantacabrio aangehouden. iig weet ik nu dat die van jou exact dezelfde zijn als die, en dat dat past icm bmw e30 schijven:)
en de PU’s tja, nog even over nadenken he:hmmz
2 juni 2010 om 16:43 #17676309ik heb zojuist even een foto van mn computer gemaakt:
Wie zou me kunnen vertellen wat dit precies voor een computer is?2 juni 2010 om 18:14 #17676310edepet kan die adapterplaten voor de achteras leveren, komen de mijne ook vandaan
2 juni 2010 om 20:06 #17676311origineel gepost door Ben_M
ik heb zojuist even een foto van mn computer gemaakt:
Wie zou me kunnen vertellen wat dit precies voor een computer is?Dat zou ook mijn vraag zijn toen ik zag dat je er geen LMM op had en andere onsteking.
Type zou op de buitenkant van het kastje moeten staan. achterkant misschien?
Wat een smerige bende trouwens die binnenkant lijkt wel uitgebrand.maar mooie auto, veel succes ermee
2 juni 2010 om 20:09 #17676312op het kastje staat helemaal niets, dat is vervelend:thumbdown
maar het is helemaal niet vies van binnen ofzo, dat lijkt zo door die foto, ik weet niet hoe ik de flits van dat apparaat uit moet zetten, en opeens had ie een of andere rare functie, maar dat was de enige die een duidelijke foto nam, dusja:)
2 juni 2010 om 20:20 #17676313Achterkant printplaat zou nog kunnen
4 juni 2010 om 18:24 #17676314en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:wors
btw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o
5 juni 2010 om 10:23 #17676315gooi ‘t hier eens in de groep Ben:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.