Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mag (zwarte) Piet zwart blijven? ja of nee
- Dit onderwerp bevat 97 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 november 2024om 21:43 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2013 om 18:34 #18182375
ik zeg blijven.
er is ook blanke vla
zigeunersaus
en je mag nog steeds legaal, afrikaantjes in je tuin begraven.
laat dan obesitas maar eens los op de kerstman, zo dik kan niet gezond zijn.
is de paashaas dan ook dieren mishandeling.
bomen kappen is ook een probleem, maar met kerst wel een boompje binnen
met oud en nieuw lekker het milieu vervuilen met vuurwerk.
laten we nou gewoon de tradities in stand houden, en ons een meer richten op die afzetters en bedriegers daar in den haag.groeten.
25 oktober 2013 om 20:24 #18182377@kadett4x4 wrote:
ik zeg blijven.
er is ook blanke vla
zigeunersaus
en je mag nog steeds legaal, afrikaantjes in je tuin begraven.
laat dan obesitas maar eens los op de kerstman, zo dik kan niet gezond zijn.
is de paashaas dan ook dieren mishandeling.
bomen kappen is ook een probleem, maar met kerst wel een boompje binnen
met oud en nieuw lekker het milieu vervuilen met vuurwerk.
laten we nou gewoon de tradities in stand houden, en ons een meer richten op die afzetters en bedriegers daar in den haag.groeten.
Heerlijk, hier kan ik mij ook aardig in vinden.
Weer je wat het is, mensen die daar staan te protesteren spreken nog niets eens perfect nederlands. Ik zeg dan ff heel bruut sterf.
Wel hier 20+ jaar wonen, niet werken, geen 100% nederlands spreken maar wel zeiken over onze zwarte piet.
Flikker ff lekker op naar je eigen land. Wij nederlanders zijn echt een stel mongolen. Laten ons de les lezen door de immigranten.Moet je eens in een islamitisch land proberen het offer feest af te schaffen.
Hang je zelf aan het spit of de galg.
Als je iets niet leuk vind pech, andere kant opkijken en je niet aanstellen. Moeten wij ook. Leven is hard en een bitch. je kunt niet alles krijgen zodat het in jouw straatje past.
Respecteer elkaar maar kom niet aan de tradities van een land waar je als gast gekomen bent.
25 oktober 2013 om 20:38 #18182378laat Piet lekker zwart blijven.
dat zwarte komt trouwens van de schoorsteen waar hij elke avond doorheen moet.
heeft niks met huidskleur te maken.25 oktober 2013 om 21:17 #18182379Ik ben het met de meeste 100% eens, sinterklaas is een feest wat je hier met de paplepel ingegoten krijgt. Ik weet nog toen ik 6 was ik al 2 weken van te voren iedere avond vroeg of ik mijn schoen al mocht zetten. Die vreugde neem je kinderen toch niet af?
Ik vind het alleen jammer dat de islam bij 9 van de 10 reacties erbij wordt gehaald. Geen een marrokaan, turk of wat dan ook boeit het. Het gaat hier om Surinamers die er een probleem van maken en niet te vergeten de media, was dit nooit op tv of radio geweest had hier niemand er iets vanaf geweten.
En persoonlijk vindt ik het ook eigen schuld, we geven de “gasten” van ons land veels te veel macht en geven alle leuke dingen zonder dat ze er de lasten voor hoeven dragen.
Surinamers die hier komen onder het mom van werken en dan 5 jaar lang een uitkering trekken, en Nederland vindt dat maar normaal en tolereert dat. Maar het erge is als je het niet tolereert dan ben je een racist en een kut Hollander volgens de gemiddelde immigrant.
Ook vindt ik dat als je er zo enorm veel moeite mee hebt je vrij bent om terug naar Suriname of paramalibo of waar dan ook terug te gaan en daar verder te leven. In den haag moeten ze is leren niet zo soft te zijn en eens met de vuist op tafel te slaan.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
26 oktober 2013 om 06:51 #18182376ach..
laten we lekker gaan discuseren over een zwarte piet.in andere delen van de wereld gebeuren ook dingen, maar dat is natuurlijk lang niet zo erg als zwarte piet ;)
http://www.skoften.net/video/china_vindt_de_tamagotchi_2.0_uit” onclick=”window.open(this.href);return false;
(moet je voor de gein eens in nl proberen te verkopen)26 oktober 2013 om 07:31 #18182380Zwarte Piet moet blijven!!!!!!
26 oktober 2013 om 08:07 #18182381oke nieuwe discussie :P
zomertijd/wintertijd..
klok verzetten ja of nee ;)http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3533313/2013/10/26/Wintertijd-begint-weer-Maar-wat-als-we-de-klok-niet-terugzetten.dhtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
ze moeten de dingen verdomme eens laten zoals het is inplaats maar alles willen te veranderen!!
26 oktober 2013 om 08:16 #18182382Vraag me ooknecht af lopen al die tegen zijn dan straks met een hoedje en majo rondt?
Want ik heb nog geen enkele zwarte gezien die op zwarte piet lijkt. Wat valt er dan te discrimineren? Zwarte piet is toch ook een ras? Mag je die dan wel discrimineren?26 oktober 2013 om 08:24 #18182383Als er zelf word gezegd de zwarte piet een ras is :ass Hou op mannen, dat jullie jezelf serieus nemen :thumb.
we zien wel wie er wint en als laatst lacht. :agent
Dat zijn wij uiteraard king:26 oktober 2013 om 10:27 #18182384Maar even he.
Denk je nou echt dat een kind denkt: Omdat zwarte piet zwart is zullen alle donkere mensen wel knechtjes zijn????
Daar denkt een kind heel niet eens bij na. Meeste kinderen vinden zwarte pieten tegenwoordig wel cool. Dus misschien zien als een compliment??
En zoals eerder gezegd; komt door roet en niet door puur huidskleur.
Een ieder in Nederland heeft recht op z’n eigen cultuur te leven in Nederland. Laat dat dan aub ook voor NEDERLANDERS zo zijn.
26 oktober 2013 om 10:36 #18182385@DMLB ceo wrote:
Als er zelf word gezegd de zwarte piet een ras is :ass Hou op mannen, dat jullie jezelf serieus nemen :thumb.
Dat zijn wij uiteraard king:kerel..
als jij je zo gedicrimineerd voelt door het feit dat er jaren lang (al voor dat jij bestond) zwarte pieten zijn.. dan ligt het probleem eerder bij jou.soms denk ik eerder dat het niet eens als dicriminatie word gezien, eerder als jaloersheid.
zeg nou zelf… een “gekleurde” man die wat weg geeft??
nee, nu zie ik het punt ook ja.. :hmmz26 oktober 2013 om 11:22 #18182386Waar gaat verdomme de hele discussie over? Echt weer een typisch voorbeeld van hersendood discussiëren om het discussiëren waar ik me af entoe gruwelijk aan kan ergeren weet eens een keer dingen met rust te laten :thumbdown .
Ben het helemaal eens met Corsaboy, we moeten met z’n allen eens ophouden met het “buitenlandersknuffelen zodat we bij iedereen in een goed daglicht staan” en weer voor onze eigen identiteit op staan zonder gelijk voor Hitlers uitgemaakt te worden. In de Spits stond vandeweek een column die de vinger op precies de juiste plek wist te leggen wat politiek betreft.
26 oktober 2013 om 11:38 #18182387ik heb diabetes, ik ben TEGEN het suikerfeest
26 oktober 2013 om 12:54 #18182388@Oenatje wrote:
ik heb diabetes, ik ben TEGEN het suikerfeest
pas op hoor.. als je dat soort dingen gaat vergelijken ben je volgens sommigen dom ;)
26 oktober 2013 om 13:47 #18182389nee niet dom maar slap geouwehoer. sommige kennen het verschil niet.
zinloze discussie dit, verbied zwarte piet maar, dan ga ik wel zwart geschminkt bij de intocht staan
27 oktober 2013 om 10:40 #18182390@DMLB ceo wrote:
Als er zelf word gezegd de zwarte piet een ras is :ass Hou op mannen, dat jullie jezelf serieus nemen :thumb.
Dat zijn wij uiteraard king:onderbouw dan eens waarom je tegen bent?
Voel je je gediscrimineerd door deze traditie?
Dan wordt het tijd dat je gaat emigreren.Sinterklaas is van oorsprong een Turkse bisschop, en dit is wel een leuk stukje over zwarte piet:
Hoewel in omringende landen Sint-Nicolaas al langer vergezeld werd door een of andere boeman had hij in de Nederlanden aanvankelijk geen helper. Maar in 1850 introduceerde de onderwijzer Jan Schenkman in zijn leesboekje “Sint Nicolaas en zijn Knecht” drie nieuwe zaken, die allemaal zijn blijven hangen in de sinterklaasfolklore: een knecht voor Sinterklaas, de intocht en de stoomboot. Die knecht had in zijn boekje nog geen naam, hij was een gekleurde jongeman, gekleed als een page. In de loop der tijd heeft hij verschillende namen gehad; zo heette hij bijvoorbeeld Jan de knecht, Trappadoeli, Nicodemus, Assiepan, Sabbas, Hans Moef, Pikkie, Robbert, Krik-krak, Micheltje, Hansje van Vese (of Hansje van Kese), Jacques Jour (of Sjaak Sjoor).[17] In 1859 werd voor het eerst een artikel gedrukt waarin hij Pieter wordt genoemd en in 1895 was Zwarte Piet al in zwang geraakt. Het bleef niet bij één Zwarte Piet; in 1880 traden al twee knechten op.Na de Tweede Wereldoorlog organiseerden Canadese militairen in Nederland een sinterklaasviering met een massa Zwarte Pieten. Sindsdien wordt Sinterklaas vergezeld door vele Pieten, tegenwoordig vaak met voor ieder een eigen taak, onder leiding van een Hoofd-Piet. Terwijl Sinterklaas altijd statig en gedistingeerd is, gedragen de Pieten zich als acrobaten en grappenmakers die vaak kwajongensstreken uithalen.
Er wordt nergens gesproken dat de knecht een slaaf is.
Aangezien sinterklaas uit Turkije komt is het niet onwaarschijnlijk dat zijn personal assistent (wat een knecht is oud Nederlands en zien we tegenwoordig alleen nog op de boerderij) een gekleurde jongeman is. Turkije en Afrika liggen toch niet zo heel ver van elkaar af :)Dus met andere woorden het woord knecht moet ook maar worden afgeschaft in Nederland want straks krijgen we alle knechten van de boeren op onze nek..
want een knecht wordt door een gedeelte van onze te gast zijnde bevolking geassocieerd met een slaaf..What the Fuck, in wat voor land leven we nog..
27 oktober 2013 om 11:08 #18182391Geen. Buitenlanders maken hier de dienst uit, trekken de racisme kaart zodra we hun wangedrag aan de kaak willen stellen en we moeten kunnen blijven discussiëren wat tegenwoordig betekent dat we zinloos moeten kunnen ouwehoeren zonder dat er noodzaak toe is of een doel heeft. Zal wel met de ontembare drang naar vooruitgang c.q. verandering te maken hebben. Doordat we onder andere de buitenlanderknuffelarei niet aangepakt krijgen richten we ons maar op dit soort betekenisloos gezeik.
Waarom gaat de politie achter de makkelijke boetes aan en melkt dit totaal uit? Als gevolg van het bovenstaande. Maarja we zijn toch allemaal van die laffe idioten met de instelling “dat we er toch niets aan kunnen doen” en zullen daarom nooit de veranderingen gedaan krijgen die Nederland nodig heeft.
Zum f*cking kotzen :puke
27 oktober 2013 om 21:47 #18182392Rinus zegt Piet is ok. :agent
[youtube:9udszz9j]http://www.youtube.com/watch?v=1mt-Bp2MFkk[/youtube:9udszz9j]
28 oktober 2013 om 08:57 #18182393@AstraF23 wrote:
Ik vind, als sinterklaas feest weg moet omdat het racistisch is.
Mag het suikerfeest ook wel weg, wij krijgen geen vrij bij sinterklaas en zij wel :???:Het suikerfeest heeft niks met Sinterklaas te maken.
Het suikerfeest en de ramadan hebben meer overeenkomsten met carnaval. Alleen vergeten veel mensen dat je volgens het katholieke geloof de dagen voor carnaval ook moet vasten.
28 oktober 2013 om 20:10 #181823944 november 2013 om 15:26 #181823954 november 2013 om 21:50 #18182396AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik zeg we stoppen ook maar onmiddellijk met alle financiele steun
aan alle andere……. landenwij geen zwarte piet
dan spelen we ook niet langer voor sinterklaas ;) :jerry :jerry5 november 2013 om 10:21 #18182397Jammer echt jammer,
Hoe sommige mensen onzin gaan zitten uitkramen. Zaken erbij betrekken die compleet niks met deze discussie te maken hebben. Of uitspraken maken zoals:
Oprotten naar eigen land( De meeste zijn hier geboren, dit is hun land)
Suikerfeest word ook met rust gelaten( Eve serieus? kan iemand mij vertellen wat dit te maken heeft met de zwarte mensen die zich mogelijk gediscrimineerd voelen?)
Het zijn de surinamers( er zijn meer bevolkingsgroepen die “zwart”zijn.)En nee ik voel me niet aangesproken. Ik vier het feest ook tot vandaag aan toe, mijn nichtjes en neefjes ook! Maar soms walg ik gewoon van het niveau hier in deze topic.
Van mij mag zwarte piet blijven. ik heb er geen problemen mee, maar ik vind het wel sneu dat er “zwarte” mensen zijn hedendaags als gevolg hiervan(en ook ervoor al) gepest worden, uitgemaakt worden als zwarte piet.
De zwarte samenleving geeft gewoon hun mening. De media maakt hier uiteraard weer gebruik van en maakt het allemaal erger dan dat het is.
Iedereen hier mag zijn mening geven, maar hou bepaalde uitspraken gewoon voor je zelf. Laten we allemaal nou is gewoon als volwassenen een normale discussie voeren. Kijk bijvoorbeeld is naar de geschiedenis van zwarte piet, er zijn meerdere theorieën van waar zwarte piet vandaan komt. Er zijn zelfs hoogleraren die zwarte piet een discrete manier van discrimineren vinden. Er zijn oude foto’s op het internet waar duidelijk is te zien dat sinterklaas(een blanke man een zwarte “slaaf” heeft als hulpje, en ja die lijkt verdacht veel op zwarte piet! En zo zijn er veel theorieën die dit allemaal weer tegenspreken.
mvg.
5 november 2013 om 10:54 #18182398dat suikerfeest verhaal..
f verder denken danje neus lang is.ja, meeste zullen geboren in nl zijn… de voorouderen e.d. niet.
suikerfeest is een feest wat geen nl feest is, maar word wel toe gelaten, wij “nederlanders” doen er niet moeilijk over een buitenlands feest.
laat de “buitenlanders” onze feesten en tradities dan ook voor wat het is.je doet mij als volwassene er echt niks mee als je loopt te janken dat je je gediscrimineerd voelt door zwarte piet (zegt meer over je zelf vind ik namelijk)
maar wat moet ik mijn kids gaan vertellen dan?
of in jou schoenen.. leg jij je neefjes en nichtjes eens uit waarom sinterklaas niet meer door gaat.
k weet niet, ik denk niet dat je dat graag zou willen doen.5 november 2013 om 11:28 #18182399@soepkiepe wrote:
dat suikerfeest verhaal..
f verder denken danje neus lang is.ja, meeste zullen geboren in nl zijn… de voorouderen e.d. niet.
suikerfeest is een feest wat geen nl feest is, maar word wel toe gelaten, wij “nederlanders” doen er niet moeilijk over een buitenlands feest.
laat de “buitenlanders” onze feesten en tradities dan ook voor wat het is.Maar het heeft geen zier met elkaar te maken. Het suikerfeest is uit geloofsovertuiging, Sinterklaas is dat niet.
Zoals ik al zei kun je het suikerfeest beter vergelijken met carnaval. Ik heb dan meer respect voor het suikerfeest, omdat voorafgaand de mensen ook daadwerkelijk vasten. Bij carnaval is dat eigenlijk ook de bedoeling, maar wordt dat voor het gemak vergeten ;)
Verder kan ik me best voorstellen dat men zich gediscrimineerd voelt door zwarte Piet, omdat het er inderdaad op lijkt dat de herkomst ervan een slaaf is van Sinterklaas. En Nederland staat ook niet bepaald sterk in hun schoenen als ze dat standpunt niet eens kunnen weerleggen, omdat niemand lijkt te weten wat de daadwerkelijke herkomst is.
Tot zover mijn politiek correcte antwoord. Dank voor uw aandacht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.