M32 versnellingsbak revisie/vervangen

Forumindex Forums Modellen Insignia M32 versnellingsbak revisie/vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344560
    Insigniaeigenaar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2017

      In Februari dit jaar heb ik een Opel Insignia gekocht bij een Opel dealer uit Gelderland met 1 jaar garantie.

      Gisteren is er geconstateerd door een andere Opel dealer (ik woon niet in Gelderland) dat de lager(s) van de versnellingsbak vervangen moeten worden want de pook trilt/speelt tijdens het rijden. Volgens de monteur (samen proefrit gereden) is dit “de” bekende kwaal van de M32 versnellingsbak.

      De monteur legde uit dat deze versnellingsbak niet is gemaakt voor Nederland, dat de problemen veroorzaakt worden door te weinig smering. Er is te weinig smering doordat er onder de 120KM per uur in de 6de versnelling wordt gereden?!

      Zij gaan met de andere dealer overleggen wat er exact allemaal vervangen gaat worden. Mijn vraag concreet is, (dealer zoekt dit nog uit).
      Als de versnellingsbak wordt gereviseerd (althans de lagers. e.d.) komt het probleem toch weer terug als ik bijv. 100KM per uur in de 6de versnelling rij?

      Of weten jullie of er iets aangepast wordt? De reparatie zal gebeuren onder garantie bij een officiële Opel dealer.

      #18344635
      Joris
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2004

        De monteur legde uit dat deze versnellingsbak niet is gemaakt voor Nederland, dat de problemen veroorzaakt worden door te weinig smering. Er is te weinig smering doordat er onder de 120KM per uur in de 6de versnelling wordt gereden?!

        OMG!!! Waar blijven ze het halen. :rolling: :applause01: :mail:
        Er is idd een problem met smering in combinatie met slechte lagers in de m32, mijn is ook al gereviseerd, en vanaf 2012 hebben de bakken een extra oliekanaal, dit helpt maar is niet alles oplossend. Normaal gezien zijn de lagers die ze bij revisie steken sterker dan de originele.

        #18345542
        d3nv3r
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 July 2013

          Een paar weken geleden is mijn Insignia uit 2009 met 95.000 km ook bij de opel geweest voor reviseren versnelling bak.
          Opel heeft hier een coulance programma voor zodat je (*vaak)niet alles zelf hoeft te betalen.

          In mijn geval (en bij mijn schoonvader) is het zo opgebouwd.
          60% voor jou
          20% voor opel nederland
          20% voor de opel dealer

          *Het kan natuurlijk zijn dat jou auto buiten deze regeling valt.

          Succes :praying02:

          #18346850
          crunch81
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2015

            Houd er wel rekening mee dat Opel in dit soort gevallen (dus een oplossing met als uitkomst dat Opel zelf ook moet betalen) dat ze een reparatie uitvoeren en geen revisie. Vaak noemen ze het reviseren, wat ze in principe ook doen want ze vervangen een onderdeel voor een nieuw, maar ik heb bij revisie altijd een andere verwachting en dat is de versnellingsbak “als nieuw” maken. Je kan dit controleren door een lijst met gebruikte onderdelen op te vragen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.