M32 problemen

Forumindex Forums Modellen Astra M32 problemen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370128
    AstraJM32
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2019

      Hallo Leden,

      Helaas begint mijn Opel Astra J uit 2012 met 120k op de teller ook kuren te tonen met de befaamde m32 bak. Ik hoor een licht dynamogeruis (niet storend) en een lichte speling 5mm-1cm in mijn pook bij het gas geven en loslaten :unsure: . Volgens het boekje altijd dealer onderhouden. Nu in mijn bezit sinds een paar maanden via een occassion dealer. Daarnaast schakelt en rijd ie nog super. Hoelang kan ik nog hiermee rondrijden. Iemand ervaring hiermee (kosten,bedrijven) die dit maken. Kan ik dit aankaarten bij Opel voor coulance? Het liefst in de randstad of omgeving.

       

      Bedankt.

      #18370153
      Ben86
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 September 2018

        Hi,

        Ik heb mijn m20 (zusje van de m32) laten reviseren bij van loon autobedrijf. Goede ervaring. Nette service, vriendelijke mensen en duidelijke communicatie. Ik was toen iets van 1000 euro kwijt voor de revisie, plus nog wat extra voor het vervangen van de motor olie en een nieuw vliegwiel.

        Je kunt ermee door rijden tot ie kapot is, maar er is een risico dat je dan meer kapot maakt dan alleen de lagers. Revisie wordt dan ook duurder. Je kunt hem het beste preventief laten repareren maar zolang je geen hele grote speling hebt of enorme geluiden zal het niet op een dag of week aankomen vermoed ik. Heb er zelf nog behoorlijk lang mee gereden voordat ik heb gereviseerd.

        #18370160
        AstraJM32
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2019

          Bedankt voor je reactie. Heb ondertussen al contact gehad met van Loon. Kost rond de 1025 inc btw en standaard lager revisie. Zoals jij zegt heb ik nu nog geen last van, maar meer preventief. Hoelang of hoeveel km heb jij er nog mee gereden? Ik rij voornamelijk snelweg kilometers.

          #18370177
          Ben86
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 September 2018

            Grof in geschat denk ik een kilometer of 10000. Maar rijd een diesel, en ook hoofdzakelijk snelweg.

            Ben benieuwd naar je ervaring als je hem laat reviseren.

            #18370178
            Ben86
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 September 2018
              #18370189
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.