m3 spiegels + led + knipperlicht past dat op een corsa?

Forumindex Forums Modellen Corsa m3 spiegels + led + knipperlicht past dat op een corsa?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    wolverine

Hallow allemaal

Ik wil voor op mijn corsa b sport uit 96 graag m3 spiegels er opzetten.

Nu zag ik hele mooie met led aansturing en knipperlicht er in.

Maar nu is mijn vraag is dat makkelijk aan te sluiten op mijn corsa b sport uit 96.

Aangezien ik geen losse knipperlicht aan de zijkant van de auto heb dus zou ik het stroom ergens anders vandaag moeten halen.

Als iemand hier ervaring er mee heeft deel het aub met mij.

Mvg,

Powercorsa

Is geen probleem, de draden kan je vinden bij de bestuurderskant.
        Je zit alleen ermee dat je de draden in je deur moet krijgen, het mooiste is via de originele stekker.
        Draadkleuren weet ik niet uit m’n hoofd, maar dat kan ik wel even vanavond voor je checken.

wolverine

als je dat even zou willen doen.

Ja er zit wel een kabe van mijn electrishe ramen kan wezen dat ik ze daar door heen druk dan.

Mvg,

Powercorsa

Als je hem door de standaard kabel aansluiting wilt maken dan gaat niet niet zomaar.
            Het is namelijk een stekkerverbinding en geen losse doorvoer.
            Je zou kan op een lege plek een gat door en door kunnen boren, maar mijn voorkeur gaat voor losse contactjes halen bij de dealer.

wolverine

ok dus ik moet losse kleine stekkertje kopen en die aansluiten bij de hendels.

Heb je mischien foto’s van hoe jij dat heb gedaan ?

Powercorsa

de draadkleuren zijn zwart/wit (links) en zwart/groen (rechts)
                Let wel op de kleur zwart/wit wordt wel vaker gebruikt, dus even meten of je de juiste draad te pakken hebt.

Ik heb zelf geen knipperlichten in m’n spiegels zitten, dus ik kan er geen foto’s van maken.
                Is niet perse nodig, je kan ze ook vinden in de stekkerverbinding bij het voetenpaneel.

crossagek

ik heb ze ook op mijn gsi gehad ,

had de draden van achter bij de achterlichten weg gehaald en draden naar een schakelaar in de middenconsole voor continu branden wat ook kon .

had de draden flink ingetaped en dan vast getaped aan de draaddoorvoer van auto naar deur en nooit problemen gehad .

Powercorsa

Als je ze vast maakt aan de draden waar ik het over had dan werkt de alarmlichtschakelaar ook gewoon. :P
                    Dat zijn namelijk de draadkleuren die rechtstreeks naar de lampen toe lopen. :thumbup

@Corsagek

Dan heb je mazzel dat je geen sluiting ergens hebt gemaakt, de circuits zijn namelijk afhankelijk van elkaar. Zodra je bijv de alarmlichtschakelaar los haalt kan je geen richting meer aangeven.
                    In de begin jaren van m’n sleutelen (iets meer als 3 jaar geleden) had ik het ook zo opgelost (de hobbybob manier (no offence ik heb het zelf ook zo gedaan :hmmz))
                    Nu kies ik ervoor dat ik er dan maar wat extra werk aan heb en dat het dan veilig en netjes afgewerkt is. ;)

wolverine

ok dus ik moet die bevestigen aan de kleuren van de spiegels dus :)

Dan werkt het knipperlicht effect dus ook :P

Maar ik snap het nog niet 100 procent aan die stekker van de spiegels zitten toch losse draden en die connect met een kroonsteen of dergelijk of hoe zit dat precies.

Want als ik het zo begrijp is het nog al eengeknooi :P voordat je alles super mooi hebt hahah.

Mvg,

Powercorsa

valt wel mee, je moet eerst kijken welke draden je nodig hebt.
                        Bijv. zijn ze gelijk elektrisch bedient en verwarmt? dan moet je nog meer aansluiten
                        Als het je alleen richtingaanwijzers hebt dan wordt het al een heel stuk makkelijker.
                        Dan kan je de massa aansluiten aan de carrosserie van de deur of aan de bruine draad in je deur en de plus aan de op gegeven draden. Dan hoef je dus alleen nog maar 1 draad door de stekker heen te maken.

wolverine

ja maar is het een losse stekker zeg maar of een blokje en waar kan ik die andere 2 draden vinden die wit zwart en zwart groen ofzo ?

en daar moet ik ze dus op aansluiten en die zitten in de ?

Mvg,

Powercorsa

wit/zwart zou ik niet pakken maar zwart/wit.
                            Links onderaan bij de bestuurder (achter het voetpaneel)

Het is in de deur een chassis gemonteerde stekker en de ander kan een stekker met een rubber naar de auto toe.
                            Beide stekkers zijn vergrendeld dus je kan ze niet zomaar uit elkaar krijgen.
                            Als je het zelf al niet vertrouwt zou ik kijken of er een forumlid in je buurt zit welke je een handje wilt helpen. Dat is echt geen schande hoor, zelf kon ik dit ook niet 3 jaar geleden. Maar door veel te lezen en uitproberen kom je een heel eind.
                            Het grootste voordeel voor mij is dat ik een kennis heb die bij Inovam werkt waardoor ik heleboel nog kan vragen/leren van hem.

wolverine

ok tnx voor alle info.

Ik heb nog beetje meer rondgevraagd en meeste zeiden als goed is lopen de draden in je deur want de aansluiting moet er liggen voor die spiegels.

Ik heb ze besteld en kijk dan wel als ik me deurpaneel los trek haha.

Mvg,

mattemaker

je heb geluk dat je GEEN knipperlicht op je scherm hebt..
                                mag maar 1 knippperlicht aan de zijkant hebben.. ivm apk..

ps.deurpaneel zou je er wel afmoeten halen als je het netjes wil doen,omdat als je sluiting krijgt in je zijknipperlicht geen 1 knipperlicht het meer doet..

ik heb in het midden van de stekker een gat geboord,eerst in de ene kant
                                toen (een beetje gokken) aan de andere kant ,draad erdoor stekker in elkaar.. zie je niks van..:D let op dat je de ijzeren pinnetjes niet raakt..

wolverine

heb jij er ervaring mee dus ?

Heb jij mischien foto’s ?

Mvg,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.