Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › M-Tech chip
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2008 om 11:33 #17206864
Hallo,
ik heb een calibra uit 95 een c20ne met 145.000km op de teller.
Ik ben van plan hem te laten chippen bij M-Tech, aangezien dit veel goedkoper lijkt dan bij andere bedrijven.
Nu vraag ik me toch af of het resultaat zeker even goed en betrouwbaar is? Wil namelijk niet dat er wat fout gaat met m’n trouwe opeltje :)28 maart 2008 om 11:42 #17398566Maakt volgens mij weinig uit chippen van een c20ne
Je kunt beter je geld in je zak houden!En anders zou ik ff een chip van iemand anders uitproberen.
28 maart 2008 om 11:54 #17398567Hoezo dan?
Je krijgt toch 15pk extra en een koppeltoename als het goed is.28 maart 2008 om 11:59 #17398568elk motor is anders en het beste is een chip die af is gesteld op jouw motor.
28 maart 2008 om 12:01 #17398569origineel gepost door Falco
Hoezo dan?
Je krijgt toch 15pk extra en een koppeltoename als het goed is.Ja als het goed is
28 maart 2008 om 12:01 #17398570Die gasten laten je eerst testrijden alvorens je betaalt, en als je niet tevreden bent wordt alles weer ongedaan gemaakt en is het gratis, dus lijkt me niet zo’n bijzonder groot risico dan.
28 maart 2008 om 12:02 #17398571Begrenzer eruithalen is geen chippen!
28 maart 2008 om 15:38 #17398572ja ik twijfel zelf ook
mtech chip is 200 pleuro`s
en een ddv chip ook ddv is alleen op maat :P
alleen met zecht dat ene freddie caine stukken beter is maar ook stukken duurder:S
28 maart 2008 om 16:09 #17398573anders stuur miruni hier op het forum maar een u2u die kan ook toveren!!!
28 maart 2008 om 17:27 #17398574Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
ja ik twijfel zelf ookmtech chip is 200 pleuro`s
en een ddv chip ook ddv is alleen op maat :P
alleen met zecht dat ene freddie caine stukken beter is maar ook stukken duurder:S
freddy cane doet geen chip tuning.
alleen afstelling en DTA etc..:vertag:vertag:vertag
29 maart 2008 om 10:13 #17398575Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.
30 maart 2008 om 20:50 #17398576origineel gepost door bbg_gendt
Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.iets anders zoals? :) meeste dingen zijn verschrikkelijk duur, en hier in België is het moeilijker om bedrijven te vinden dan in Nedereland voor zulke dingen
30 maart 2008 om 20:59 #17398577Licht eraan hoe creatief je zelf bent.
30 maart 2008 om 21:02 #17398578origineel gepost door Falco
origineel gepost door bbg_gendt
Ik zou geld in de zak houden en iets anders doen, verschil is maar minimaal.iets anders zoals? :) meeste dingen zijn verschrikkelijk duur, en hier in België is het moeilijker om bedrijven te vinden dan in Nedereland voor zulke dingen
Tielt-Winge —-> Echt is zo’n 85 kilometer voor jou ……..;) neem eens kontakt op met DDV
30 maart 2008 om 21:07 #17398579origineel gepost door bbg_gendt
Licht eraan hoe creatief je zelf bent.ik kan absoluut niks zelf… :) ben eerder een denker dan een doener :D
@Ronaldo: zal ik doen, is DDV dan echt zoveel beter dan M-Tech?30 maart 2008 om 21:59 #17398580origineel gepost door Falco
origineel gepost door bbg_gendt
@Ronaldo: zal ik doen, is DDV dan echt zoveel beter dan M-Tech?wil je een goedzittende broek of een slobberding …….?
31 maart 2008 om 11:06 #17398581Haha, wanneer heb ik dat gezegd dan? Maja zal wel als de TS maar iets goeds krijgt.
31 maart 2008 om 15:55 #17398582die mannen van DDV reageren niet op mijn mail…
had ondertussen wel al een afspraak bij M-Tech voor zaterdag maar jullie doen me serieus twijfelen.
Toch wachten op DDV? Ik heb nochtans in een ander topic gelezen dat die chips bij sommigen ook weer niet goed zijn… zucht31 maart 2008 om 16:00 #17398583ddv moet je bellen, niet mailen
31 maart 2008 om 20:57 #17398584Ik zou je geld lekker in de zak houden als je alleen wilt gaan chippen. Heb er zelf geen goede ervaringen mee…
Als je gaat voor een andere nokkenas, is het wel verstandig om te gaan chippen. Zo niet, dan zou ik het echt niet doen. Denk dat je veel beter een spaghettie uitlaat kan nemen.
Gr. Diederik
1 april 2008 om 19:39 #17398585er rijd hier in de omgeving een calibra turbo rond met een chip van ddv
en die rijd als een tiet!
maar zou idd bij een 8v eerst ff de basic`s onder de knie krijgen.
optimale inlaat
optimale uitlaat
onnodige rotzooi afdoppen
274 graden nokkenas (ook nog leuk voor dagenlijks gebruik)
en dan lijkt het me verstandig wanneer je klaar bent om te chippen.voor dat je hem gaat chippen zou ik zoizo nog ff de moter ff een grote beurt geven als dat resent niet gebeurd is.
ben zelf nu ook bezig om de moter netjes te maken goed onderhoud ed en elke keer als ik iets doe merk ik op hoeveel het scheelt.
zorg dat je moter in top condietie is voor het chippen:P
als je zekerheid wilt dat ddv zijn werk goed doet zou ik gewoon voor het chippen bij hem op de rollebank gaan en wanneer hij dr mee klaar is kan je het verschil zien
3 april 2008 om 21:14 #17398586@sebastiaankadettcabriogsi , inderdaad, eerst in en uitlaat, dan kop en laatst eventueel nok en aller laatst chip.Maar!!!
Je kan boven de 160 pk eindigen3 april 2008 om 23:32 #17398587160 echte pk,s is een erg mooi getal:P
maar zat te denken aan een 274 graden nokkenas (waarbij je de orginele stoters en veren kan gebruiken.
heb ook 40 mm tb`s van een moterfiets hier liggen als dat er goed werkend opkomt in combinatie met een goed bewerkte kop dan heb ik stille hoop dat getal te berijken:P maja we zullen zien niet te hoog van de daken af scheuwen.
maar hier n de stad rijd ook een calibra turbo met een chip van ddv en ik weet dat die als een tierelier loopt.
4 april 2008 om 05:17 #17398588Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
160 echte pk,s is een erg mooi getal:Pmaar zat te denken aan een 274 graden nokkenas (waarbij je de orginele stoters en veren kan gebruiken.
heb ook 40 mm tb`s van een moterfiets hier liggen als dat er goed werkend opkomt in combinatie met een goed bewerkte kop dan heb ik stille hoop dat getal te berijken:P maja we zullen zien niet te hoog van de daken af scheuwen.
maar hier n de stad rijd ook een calibra turbo met een chip van ddv en ik weet dat die als een tierelier loopt.
met zo’n tamme nok ga je dat niet halen..
Mijjn aangepaste seh inclusief 324 graden nokkenas, irmscher inlaat, groep n spaghetti en katvv en groep a uitlaat, DDV chip tot 8200 RPM die drukte het naar mijn idee nog niet eens..274 graden is erg tam ik zou gaan kijken naar een 292, wordt stationair iets lastiger maar jankt als een gek in de hoge toeren.. En je hebt alleen andere klepveren nodig.. Als je de adressen weet hoeft dat niet veel te kostten :vertag:vertag
4 april 2008 om 05:30 #17398589ik heb t oude blok van sw16v, sjoerd willem.. en moet zeggen dat ie gewoon over hele toeren gebied beter pakt.. en idd.. hogere toeren gaat ie..heb 292 nokk spag 421, en lexmaul.
gister bij garage geweest die jongen doet ook in de cross enz.. en die had ff stukkie gereden haha die wilde het blok wel kopen voor de cross want hij deed absoluut niet onder voor een 16v..ik wil het blokkie met de tijd nog chippen om het netjes af te maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.