luchtfilter vervangen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types luchtfilter vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207611
    alexdelarge
      Lid sinds:
      29 April 2008

      gisteren hebben we de koppaking van mijn kadett E vervangen (1.4i OHC- motor) en hoe langer ik er naar keek, des te meer het gigantisch grote luchtfilterhuis mij enorm “stoorde”. Ik zou dit graag vervangen door een openluchtfilter. In mijn vorig Kadettje zat dit er reeds in van de vorige eigenaar. Probleem is dat ik dit vervangen echter nog nooit zelf gedaan heb.

      Je ziet tegenwoordig in elke autohandel wel die “universele slangen met een luchtfiltertje op” in alle geuren en kleuren. Mijn vraag is nu; kan je deze gewoon in de plaats zetten van het orginele filterhuis? Of ga ik beter voor een bekender merk (bvb K&N of Green) aangepast op mijn wagen?
      Het gaat mij vooral om het visueel effect, Extra koppel of pk is welkom maar niet voor een prijs van bvb 200+ euro. zolang die “zwarte pizza” die op mijn motor ligt maar verdwijnt.

      #17421220
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Hallo Alex. zou zeker niet op de 1.4i 8 klepper een open filter zetten.

        hierbij lever je vermogen in, en zeker de singlepoint ingespoten motoren presteren veel slechter met een open Filter.

        dit kan zelfs leiden tot motorschade.

        Dit is al van meerdere Forum gebruikers te horen gekomen.

        optie is een losse filterbak van een corsa-B of astra-F

        (denk zelf dat die van een corsa B het makkelijkste past.

        deze ligt dan NAAST de motor in plaats van een grote schijf op de motor.

        dan krijg je zoiets: (fitlerbak links van de motor)

        De bak boven op de motor is ook nog in kleinere versie te vinden ( C12NZ / X12SZ / C14NZ / C16NZ / X16SZ / C18NZ)

        de op de foto getoonde boven bak is voor de X14SZ / X16SZR motor

        ik heb een set Compleet liggen evt, (dat is die op de foto) eventueel inclusief het zwarte kleppendeksel.

        interesse: gaarne via U2U of E-mail reageren.

        Willem

        #17421221
        Baszz
          Lid sinds:
          9 June 2008

          Ik haak even in op de vraag, het is dus niet slim op een corsa 1.4i 8v een open conisch filter te plaatsen vanwege evt motor schade?
          Wat is het verschil en de precieze rede ervan want anders moet ik snel weer gaan sleutelen.:o

          #17421222
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            TE VEEL LUCHT.

            deze motoren meten inlaat lucht hoeveelheid aan de hand van de MAP sensor.

            deze motor heeft een redelijk klein bereik om brandstof aan meer lucht toe te voegen omdat ie maar 1 injector heeft, en de computer aan zijn max zit qua bijregelen.

            Inleveren doe je zowiezo, hoe je het ook went of keert.

            wij hebben al een 1400 glad versleten gehad door te veel lucht (te schraal) motor had geen Compressie meer.

            (motor KAN schade opelopen, hoeft niet..

            Willem

            #17421223
            Baszz
              Lid sinds:
              9 June 2008

              Dus is het beter een inlegfilter te vervangen voor een K&N of Greenfilter dan er een openluchtfilter op te zetten.
              Zou je bv wel de luchttoevoer naar de luchtbox kunnen vergroten door de aanvoerbuis te verbeteren?

              #17421224
              jeroenbreuer
                Lid sinds:
                28 September 2004

                origineel gepost door Baszz
                Dus is het beter een inlegfilter te vervangen voor een K&N of Greenfilter dan er een openluchtfilter op te zetten.
                Zou je bv wel de luchttoevoer naar de luchtbox kunnen vergroten door de aanvoerbuis te verbeteren?

                Ik ben ook overgestapt van kn 57i kit (= openlucht filter) naar een kn paneelfilter. Geluid was echt super leuk voor NL. Maar zodra je heuvelachtig gebied krijg bijv. in België en Duitsland wordt je niet vrolijk. Denk ook dat m’n auto mega veel zoop en hij had niet de volle kracht.

                Heb nog niet echt veel kunnen rijden want zit nu met de Espace 2.0T van m’n pa in Saarbrücken. Aankomend weekend auto’s omwisselen!

                #17421225
                alexdelarge
                  Lid sinds:
                  29 April 2008

                  bedankt voor de waarschuwing/tip . Denk dat ik het dan maar zo laat want kracht inboeten, daar heb ik geen zin in. Ik vloek nu soms al dat hij “tekort” komt :angel

                  #17421226
                  lady_M_online
                    Lid sinds:
                    1 October 2007

                    Ik heb ook mijn ‘oude’ filterbak weer gemonteerd,
                    met mn open luchtfilter trok mn auto heel slecht,
                    hij ging haperen en verdronk zichzelf in de lucht zeg maar..
                    ben nu aant kijken voor een inlegfilter.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.