Lucht lekkage Mokka X

Forumindex Forums Modellen Mokka Lucht lekkage Mokka X

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18479807
    Gert-jan van Oord
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 September 2022

      Goedemiddag,

       

      Vandaag van vakantie terug gekomen met een storingslampje van de motor in het dashboard.

      Deze was al eerder geweest toen we in Italie waren , maar Opel kon ons niet helpen omdat het vrijdagmiddag was :applause02:   fijn opel pech hulp!!

      Vandaag naar de opel garage geweest, en die hebben de Mokka X uitgelezen, ze geven aan dat er een lucht lekkage is en die moet onderzocht worden, hiervoor hebben we een afspraak gemaakt, 6 oktober  :cry: .

      heeft er iemand ervaring met lucht lekkage’s die als gevolg heeft dat de Mokka een te droge verbranding heeft (volgens de opel garage)

      Alsvast bedankt voor de reacties.

       

      Groeten Gert-jan

      #18480185
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        als het gaat om foutcode p0171 mager mengsel, de evap klep bovenop inlaatspruitstuk of het membreem in het klepdeksel lek

        #18480209
        Gert-jan van Oord
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 September 2022

          Goedemorgen Nick,

           

          Ik heb de foutcode niet gehad van de garage (ook niet om gevraagd), maar ik zal deze twee in eerste instantie zelf even gaan controleren.

          Bedankt voor je reactie !!!

          #18480219
          Gert-jan van Oord
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 September 2022

            Ik kan op het oog niks vinden, maar als ik met een draaiende motor de olie dop er afhaald gaat hij onregelmatig lopen, en de dop word door onderdruk in de motor,  op de motor gezogen. is dit normaal?

            #18480817
            Gert-jan van Oord
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 September 2022

              Beste Nick,

              Dit zijn de foutcodes, het zijn er wel een aantal maar waarschijnlijk hebben ze met elkaar te maken.

              IMG_4584

              #18481331
              edwinhe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 September 2022

                Beste gertjan we zijn nog in italie en ook de opel garage heeft geen tyd. Motormanagment lampje brand ook sinds dat ik wilde tanken maar omdat de pomp niet werkte ik hem uiteindelijk weer afgesloten heb. Lampje is daarna dag uit geweest. Ben benieuwd wat je garage gaat doen. We rijden zelf morgen richting Nederland en zal thuis de garage bezoeken. Gr ed

                #18481325
                edwinhe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2022

                  Beste Gertjan hebben exact hetzelfde alleen zijn nog in Italië. Begonnen met tanken of eigenlijk wilde tanken dop geopend maar pomp werkte niet. Vervolgens alles weer dicht gemaakt starten en lamp ging branden. Verder niks aan de auto te merken. Is je probleem al opgelost? Gr ed

                  #18481418
                  Gert-jan van Oord
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 September 2022

                    Goedemiddag Ed,

                     

                    Nee nog niet opgelost, 6 okt gaat de Mokka naar de garage, ik hoop dat het mee val.

                    Succes!!

                     

                    Groeten Gert-jan

                    #18481439
                    edwinhe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 September 2022

                      Merci gertjan jij ook veel succes!

                      Gr ed

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.