lucht filter box + vertraging in reponse (corsa c GSi)

Forumindex Forums Modellen Corsa lucht filter box + vertraging in reponse (corsa c GSi)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18437021
    Steffie_0_0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2021

      Een goede avond. :bye:

       

      Ik heb een paar weken geleden een Corsa C GSi opgedaan. Deze bezit dus over een open lucht filter.

      Dit vindt ik maar niks, dat stofzuiger geluid interesseert me niet zoveel en ik merk dat ik boven de 4000 toeren best wat vermogen verlies, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de open lucht filter warme lucht uit de motorruimte aanzuigt ipv koele lucht (corrigeer me als dit niet zo is).

      Dus ik vroeg me af of de luchtfilter box incl slang naar de grill van een 1.8 hetzelfde is als van een 1.2. Op de sloop in Roosendaal is geen 1.8 te bekennen, alleen maar 1.2’tjes of dieseltjes. Dus uit een 1.8 kan ik het origineel niet vandaan halen. Als dit niet hetzelfde is, heeft iemand deze toevallig liggen? Graag ophalen.

       

      Heb ik nog een ander dingetje, ik merk met het optrekken in z’n 1, dat ik eerder gas moet geven dan in mn vorige 1.2 (om te voorkomen dat ik stilval), omdat de throttle response veel langzamer is. Ook als ik hem doortrek en schakel, duurt het een seconde voordat de auto weer gaat trekken. Is dit een kwaaltje bij de 1.8 of is dit te verhelpen?

       

      Alvast bedankt! – Stefan :-)

      #18437268
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik denk dat de filterbox van de 1.2 kleiner is dan van de 1.8.

        Je kan natuurlijk die van de 1.2 nemen en deze zo verbouwen dat je huidige open luchtfilter er in past?

        Alhoewel K&N bij beide motoren type 33-2212 opgeeft als paneel vervanging, alsmede ook bij de diesels.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.