Losse slang vanaf versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Corsa Losse slang vanaf versnellingsbak

  • Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 juni 2020om 10:24 door Anoniem.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377133
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo Ramon van Goeree Overflakkee hier,

      Ik wilde net ‘even’ een achteruitrijschakelaar vervangen voor de Corsa van mijn vriendin. Na even zoeken kon ik de schakelaar niet vinden :toppie:
      Ik dacht ik ga het even nakijken, wellicht heb ik de verkeerde schakelaar ontvangen.

      Vervolgens wil ik motorkap dicht doen en zie ik tot mijn verbazing dat er een slang niet is aangesloten.
      Hoort dit zo?

      20200622_18315820200622_183149

      #18377139
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Dit lijkt een ventilatieslang te zijn van de automaat. Zie https://opel.7zap.com/en/car/s93/h/8/7-0/

        #18377142
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hoi Koffie, bedankt voor je reactie. Het slangetje is qua lengte lang genoeg om naar het gasklephuis, of daar in de buurt ergens vast te zitten, misschien zat hij wel ergens onder de ecotec sierklep op de motor vast, die moet ik dan los draaien.

          De ene kant zit op de versnellingsbak, de andere kant ligt los boven de zekeringskast, het zit zeker los.
          Ik zal eens kijken of ik het via 7zap kan vinden. In ieder geval bedankt voor de handige site.

          #18377143
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            [quote quote=18377139]Dit lijkt een ventilatieslang te zijn van de automaat. Zie https://opel.7zap.com/en/car/s93/h/8/7-0/[/quote]

            Hey dat is snel, het lijkt inderdaad dit slangetje te zijn. Ik ga het straks even bij de auto zelf bekijken.

            Ik heb er daarstraks een wattenstaafje in gestoken en daar zat geen oliesmurrie op, de slang is best wel schoon van binnen en van buiten.

            Heb ik dit nou werkelijk al die keren over het hoofd gezien? Het is wel de eerste echte automaat die ze heeft, daarvoor had ze de easytronic. :happy02:

            #18377144
            Koffie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 November 2019

              Zojuist even bij mijn auto gekeken waar de slang op uitkomt. Hij gaat inderdaad nergens heen. Het lijkt me belangrijk is dat er geen water in kan komen, dus dat het uiteinde naar beneden is gericht.

              #18377147
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                [quote quote=18377144]Zojuist even bij mijn auto gekeken waar de slang op uitkomt. Hij gaat inderdaad nergens heen. Het lijkt me belangrijk is dat er geen water in kan komen, dus dat het uiteinde naar beneden is gericht.[/quote]

                 

                Ah, ik zal hem dan nog even vast taiwrappen.

                Heb jij toevallig dezelfde auto?

                #18377149
                Koffie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 November 2019

                  Ik heb een Astra G uit 1998, maar misschien hebben we dezelfde versnellingsbak AF13-II.

                  #18377154
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    ontluchting slang

                    #18377175
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      [quote quote=18377149]Ik heb een Astra G uit 1998, maar misschien hebben we dezelfde versnellingsbak AF13-II.[/quote]

                      Aha, die auto heeft ze ook gehad. Fijn om in te rijden. De Corsa-C met Easytronic was niet zo fijn, reageert zo langzaam met de robotschakelaar.
                      De AF13 zit ook in deze Corsa-C.

                      Nu nog op zoek naar de achteruitrijschakelaar.
                      Volgens o.a. 7zap zou hij hier moeten zitten.
                      https://opel.7zap.com/en/car/x01/p/3/5-1/#3
                      Waar dat dan is, is voor mij onduidelijk.
                      (Manual heeft dezelfde afbeelding als Automatic)
                      Ik neem aan dat zo’n schakelaar met sleutel 19 ergens in de versnellingsbak zit gedraaid.
                      Het is ook zo’n krappe bedoeling vergeleken met de auto’s waar ik in rijd.
                      Vanavond weer eens kijken als ze op tijd thuis is.

                       

                      Bedankt @koffie en @motormuis :dank-u:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.