Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Loodvervanger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2009 om 23:52 #17208883
Als ik ga tanken met men Monza 3.0E kap ik er steeds wat loodvervanger bij. Doen jullie dit en is dit eigenlijk noodzakelijk? Mij lijkt het dat de kleppen dan toch nog wat smering krijgen en dergelijke.
15 februari 2009 om 10:20 #17466732Is onzin die loodvervanger,ik zou gewoon super 98 tanken,en mocht je kop vroeg of laat een keer kapot lopen zou ik er een van een Omega A/Senator B met 177pk opleggen.
Die 30E koppen zijn nog minder waard als een rot ei teminste de meeste:
geen geharde klepzittingen
geen pijpje voor olie op peil te houden voor koude start
nokkenas problemen
kleine kleppenElk bouwjaar of om de 2 hadden ze wel wat nieuws:
harde klepzittingen
dat pijpje er standaard in
goede nokkenassen
grote kleppenVooral de A1 30E blokken hebben de slechste koppen.
Ik ben absoluut geen 30E fan en zal nooit meer een 30E kopen in mijn leven,puur vanwege de waardeloze koppen en het verbruik en geen power.
Maar nog ff terug te komen op loodvervangen,dit hoeft er niet bij,heeft iemand ooit een kop kapot gehad vanwege geen loodvervanger tanken????
Ik zou gewoon een keer euro 95 tanken en als ie niet pingelt zou ik deze er voortaan ingooien,mocht je kop kapot lopen leg je er een andere kop of complete motor in ben je van dat hele super 98 met loodvervanger gezeik af…
Of kijk gewoon ff naar de kop code deze staat boven de 2de bougie (meestal ergens onder de smeerzooi) als die begint met een P dan is je kop loodvrij,maar die P koppen zijn pas ergens in 84/85 gekomen en als jou blok origineel is dan heb je een R30E of 30E kop,die geen geharde klepzittingen hebben.
21 februari 2009 om 17:30 #17466733GSE is echt geen favoriet van die oudere blokken, dat is wel duidelijk.
Ik ben meer een rustigere rijder, dus ik doe het er wel mee. Ik meen dat het gebruik van loodvervanger wel scheelt met het tikken van de kleppen.
Zou het gewoon gebruiken.21 februari 2009 om 17:41 #17466734Ach die onzin als tikken van de kleppen zit gewoon tussen de oren,nieuwere auto,s hebben allemaal (of bijna allemaal) lichtgewicht koppen met harde klepzittingen erin geperst en hoor je daar ooit een klep tikken???????
Wat je bij kleppen hoort tikken is speling of klepstoters die gaar zijn,maar een klep in de zitting kun je niet horen tikken.
Ik zou niet te veel doen en gewoon 95 tanken als ie niet pingelt en anders 98 maar niks geen loodvervanger of andere dingen gaan kopen,is der ooit iemand geweest die een kop kapot heeft vanwege loodgebrek??????
Wel op LPG ingeslagen kleppen dat heb ik wel vaker gezien,en al zou je 30E kop kapot gaan moet je blij zijn heb je een rede om er een goede kop op te leggen en dat 30E ding bij het oud ijzer te leggen.
21 februari 2009 om 18:42 #17466735Even over die klepstoters, ik meen dat er een bij mijn 2,5E gaar is. Heb het deksel er nog niet afgehaald.
Maar kan ik die klepstoters er zo uit halen en vervangen voor een andere ? Zou het ook kunnen dat het huis van de klepstoter misschien gescheurd is zodat ie slechter werkt ?
Bij compressie test doen alle cilinders het goed.
En Gse, stel dat ik mijn kop zou moeten vervangen, wat raad je me aan om erop te monteren ? Past dat zomaar ?
Groeten,
21 februari 2009 om 19:18 #17466736Klepstoters kun je zo vervangen door andere stelt niet veel voor vervangen alleen uitzoeken welke kan soms vrij lastig zijn je kunt er soms 2/3 stuks langs zitten.
Hoe bedoel je huis,hier een handleiding om ze uit en in elkaar te halen:
Alleen heeft dat vaak weining zin en is vervangen door een goede niet tikkende de oplossing.
Wat je kunt doen als bij jou 25E de kop kapot is:
Vervangen door een kop van een B Senator C25NE of een complete motor nemen van een B-Senator 2500 en daar je eigen aanbouwdelen en injectie tegenaan schroeven.Of je neemt een C30NE uit een B-Sennie/A Omega en hangt deze in de Commo met de aanbouwdelen van je Commo met de luchtweger en computer van een 30E L-jetronic…
Wat veel mensen niet in de gaten hebben is dat een kop kapot soms meer geld kost als een ander blok erin hangen.
En kwa tijd is een blok sneller omgehangen als een kopvervangen na mijn idee.
22 februari 2009 om 09:58 #17466737en dan kun je bij een normale rijstijl makkelijk 40/50 duizend km rijden
voordat je iets merkt van ingeslagen klepzetels22 februari 2009 om 11:04 #17466738Bedankt voor je info GSE. Daar kan ik wel wat mee.
Zeker heb je gelijk dat je sneller en goedkoper een motorwissel doet dan de hele kop demonteren, reviseren en monteren.
Zal eens gaan kijken of er in mijn reserve blok nog goede klepstoters zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.