LMM testen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) LMM testen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208503
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Ik zoek gegevens om een gedemonteerde LMM te testen of
    uit te meten met multimeter.
    C20NE oud model, dus die met de luchtklep.
    Grtjs.

    #17460944
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    LMM is LHM bij het oude type:

    LMM = Lucht Massa Meter

    LHM = Lucht hoeveelheids meter

    Willem

    #17460945
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Juist, daarom vermelde ik dat het over het oude model gaat!
    Gegevens?

    Grtjs!

    #17460946
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    origineel gepost door wim-v6
    LHM:checken:

    > Massa controleren: (stekker los)

    – meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand

    – deze moet NUL zijn

    > voeding meten: (stekker los / contact aan)

    – meet tussen pin-3 en accu – de spanning

    – deze moet 5volt zijn

    > Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)

    – meet tussen pin 2 en 4 de spanning

    – gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
    – volledig geopende klep: 4.5 – 5volt

    Willem

    willem wilde je laten zoeken naar dit bericht denk ik.

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17460947
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Deze test had ik al enige tijd ook gevonden en ook uitgevoerd.
    Alles werkte naar behoren, maar toch bedankt om het even te quoten.
    Het gaat over hetvolgende:
    Als ik kort gas geef stottert de motor hevig (steeds rond 2000tr) en hoor ik
    het stuurrelais tikken en tegelijkertijd licht het diagnoselampje op.
    Progressief gas geven (zeer rustig) geen probleem. Ik heb de zelfdiagnose
    gedaan en foutcode krukassensor gevonden (niet de initialiseringscode!).
    Deze vervangen (na 350.000km mag ik niet klagen) daar de isolatie los kwam.
    Helpte dus niet! Ontsteking (kabels,bougies,verdelerkap…) staan picobello,
    ik vervang zowiezo alle 100.000 km gans het zootje en de bougies sneller.
    Massakabels opgekuist,evenals de positieve kabels. Alle stekkerverbindingen
    gecontroleerd, temperatuursensor getest, geen valse lucht, stuurrelais ge-
    test (was reeds 50.000km terug vervangen ), via via de wagen aan een
    diagnosebank gehangen en dezelfde foutcode. Voor de zekerheid (met
    draaiende motor) krukassensor getest en deze is goed.
    Stuurrelais gevoed via de zekeringskast (overbrugd) en blijft idem. Als ik de
    LHM afkoppel blijft de motor draaien en reageert hij even slecht. Ter info:
    de gasklepsensor is van het nieuwe type.
    De wagen heeft het niet altijd en in de hogere toeren rijdt hij nog steeds als
    een zonnetje, het verbruik is normaal en hij is ook niet tam.
    Wat wel te vermelden is: als hij stotterd valt m’n radio soms uit en is zelfs
    het geheugen van de zenders weg, dat laatste word gevoed door de 30, en
    de ECU heeft ook een 30 als voeding.
    Ik had al gedacht die 30 te voeden met een gezekerde kabel om kabelbreuk
    uit te sluiten. Of valt m’n radio uit door een piekspanning?
    Daar de motor het heeft bij gasgeven zoek ik info om de LHM te testen.
    Afgekoppeld dus.
    Groetjes!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.