Linker buitenspiegel klapt niet meer uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Linker buitenspiegel klapt niet meer uit

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349091
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      …en dat rijdt verbazingwekkend lastig.

      Mijn Vec (C2) heeft elektrisch inklapbare spiegels. Deze klappen in en uit als je de knop of de afstandsbediening eventjes ingedrukt houdt, of via de vierpuntsschakelaar op de deur.

      Enne… dat werkt nu dus niet meer, en is de spiegel ingeklapt en wil niet meer uitklappen.

      Wat ik al geprobeerd heb:
      – Opcom gaf een foutmelding, deze heb ik gecleared maar komt meteen terug. Deze gaf aan dat de schakelaar sluiting had.
      – Dus deurschakelaar open gemaakt en schoon gemaakt. Als ik de spiegelafstelling met de vierpuntstoets bedien werkt het wel, en de rechter spiegel klapt wel in en uit (zowel met de schakelaar als de sleutel)
      – Spiegelkap eraf gehaald, en de contactjes van het motortje schoon gemaakt.
      – Auto 30 minuten van stroom gehad in de hoop dat dit de Driver Door Module reset.

      Alles heeft niets geholpen.

      Hebben jullie nog suggesties wat ik kan doen?

      #18349248
      GooneyBird
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2010

        Update:
        De dealer heeft er naar gekeken, en heeft iig weer de linker spiegel uitgeklapt gekregen. Ze zeggen dat het mechanisme zelf niet goed is, en daar bovenop dat de aansturing niet door komt (?). Mechanisch wil ik nog wel geloven, maar hoezo zou de aansturing niet goed doorkomen?

        De dealer gaat nu op zoek naar een tweedehands spiegel, ik hoor daar maandag meer over. Als dat niets oplevert, vrees ik dat ik de spiegel zelf eraf haal, en op de werkbank ga kijken of ik iets kan vinden dat iig het mechanische gedeelte zou kunnen repareren. Voor het aanstuur-gedeelte doe ik wellicht een beroep op onze Tech2 Gurus hier, misschien dat die verder komen dan de dealer.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.