Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Lineout maken cd30, cd30mp3, cd70 navi, dvd90 navi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2011 om 14:39 #17234904
Ik ben google wat aan het afspeuren voor de mogelijkheid tot een rca uit gang te maken op mijn dvd90 navi zodat ik een versterker kan plaatse in de auto en daar kwam ik de volgende howto voor tegen die ik jullie niet wil onthouden:
29 maart 2011 om 15:23 #17846287Wel gaaf, maar zonder uitleg… Mensen met verstand van electronica kunnen het zonder de foto’s ook wel en mensen zonder verstand van electronica snappen er met de foto’s er naast vaak nog niet veel van….
Vaak is het al lastig genoeg om zo’n apparaat te openen en weer goed in mekaar te krijgen….
Maar eigenlijk is het altijd kinderspel voor de handige Harry, gewoon de eindversterker chip opzoeken, typenummer er van googelen en de datasheet er bij zoeken. Daar staat exact de pin-out van de chip in en de inputs er bij beschreven, even de spoortjes op de print volgen en de rest spreekt voor zich….
29 maart 2011 om 15:30 #17846288Idd net wat je zegt, ik wil zelf een versterker en een sub plaatse op me originelen dvd90 navi radio en google me rot naar een goede oplossing hiervoor, nu vind ik wel dingen als de MTX Re-Q 5 maar dan moet je weer gaan knippen in de kabelboom en dat zie ik niet zo zitten.
Een andere radio is geen optie gezien ik deze graag wil behouden vanwege de navi en uhp4 module.
31 maart 2011 om 12:44 #17846289Voor zo’n signaal processor heb je nog steeds net zo goed een preamp output nodig….
Nee, ik schrik er persoonlijk niet van terug hoor, in mijn dagelijks werk kom ik wel voor hetere vuren te staan, zoals remote’s maken voor allerlei bedieningen op camera’s met i2c en Cmos, picjes programmeren, IC datasheets uitspitten enz. enz…. Printjes ontwerpen….
Het is alleen van alle keren dat ik probeerde dit soort (voor mij) simpele kennis over te dragen maar zelden voorgekomen dat mensen het durfden, laat staan slaagden in zo’n modificatie….
31 maart 2011 om 14:56 #17846290Achja het is een mooie sticky voor de mensen die het wel aandurven ;)
31 maart 2011 om 18:24 #17846291Interesant.
Zoals gezegd helaas geen (Engelse) text.
Aangezien het Frans is, is het de vraag hoe betrouwbaar/degelijk het is. :oWat is het voordeel van dit ten opzichte van de high input te gebruiken op de versterker.
Volgens mij doe je nu ongeveer hetzelfde.
Aangezien je versterker nu alsnog niet kan aansturen/bedienen zie ik weinig voordeel.31 maart 2011 om 18:35 #17846292[rquote=1904378&tid=145453&author=Van het Ende Customs]Interesant.
Aangezien het Frans is, is het de vraag hoe betrouwbaar/degelijk het is. :o
[/rquote]WHAAHAHAHHAHAHAAAAAAH!!!:D:wors:D:D:wors:wors
[rquote=1904378&tid=145453&author=Van het Ende Customs]
Wat is het voordeel van dit ten opzichte van de high input te gebruiken op de versterker.
Volgens mij doe je nu ongeveer hetzelfde.
Aangezien je versterker nu alsnog niet kan aansturen/bedienen zie ik weinig voordeel.[/rquote]Nee, dat zie je verkeerd. Als je de techniek er achter bekijkt heeft die high input gebruiken een ENOOOORRRRM nadeel en dat is gigantisch veel extra ruis en vervorming.
Signaalvolgorde en verwerking, met de consequentie:
1. Ideaal gesproken:
-Bron signaal uit CD/MP3/radio/DVD ruisafstand is minimaal….
-Voorversterker en eventueel DSP Ruisafstand minimaal…
-Eindversterker…. Afhankelijk van de kwaliteit, maar zelfs in het beste geval is er een grote toename van ruis en vervorming.2.Met High input of High output gebruik:
-Eerst indentiek aan volgorde hierboven.
-Maar dan wordt het signaal weer verzwakt (meestal met weerstanden, soms met transformatoren)… ENORME toename van ruis en vervorming….
-Dan opnieuw versterking…..In volgorde 2 wordt er op drie punten zeer grote signaal aantasting gepleegd. Dit dus NOOIT doen, tenzij het écht niet anders kan….
31 maart 2011 om 18:38 #17846293dit is bijna acadabra voor mij.
Maakt ruis voor een sub ook uit.
Ik wil namelijk een sub op mijn CD70 aansluiten. maar weet niet hoe.
Jij kunt dit zei je? Wat vraag je ervoor en hoeveel werk is het?31 maart 2011 om 18:42 #17846294Voor een sub is ruis niet echt een probleem, alleen eventueel vervorming….
Kijk, ik zeg wel, het is een goedkope simpele oplossing en misschien ben je er wel helemaal tevreden mee, dus het valt te proberen…
Ik kan dat zeker doen, alleen ik heb super weinig tijd. Heb al zo veel van dit soort dingen op de plank liggen, dat ik moeilijk iets toe kan zeggen, want dan maak ik met andere die aan het wachten zijn ruzie denk ik….:(
31 maart 2011 om 20:54 #17846295Anders een MTX Re-Q 5 er tussen gooien Van het Ende Customs ben je ook klaar :)
9 augustus 2011 om 12:01 #17846297@rdh: Bedankt voor de tip en meteen ff gegoogled.
Heb jij ook ervaring met dit module?Kastje is overigens niet goedkoop.
Is deze kant en klaar? Hoef ik niet te knippen en solderen in mijn originele kabelboom?
Dus zitten hier passende stekkers op?Excuses voor late reactie. Op een of andere manier heb ik dit nooit eerder gelezen.
24 augustus 2011 om 18:35 #17846298Zo, ik heb mijn MTX Re-Q 5 binnen. Goede tip.
Mooi kastje ook en veel instel mogelijkheden.De kist voor de sub is klaar incl. paneel.
Nu nog ff kijken voor 2 compo setjes en dan gaan we alles maar eens inbouwen.
Projectje voor de winter :jerry1 november 2011 om 21:00 #17846296@Van het Ende Customs wrote:
Zo, ik heb mijn MTX Re-Q 5 binnen. Goede tip.
Mooi kastje ook en veel instel mogelijkheden.De kist voor de sub is klaar incl. paneel.
Nu nog ff kijken voor 2 compo setjes en dan gaan we alles maar eens inbouwen.
Projectje voor de winter :jerryEn hoe bevalt je MTX ??
Als ik er alleen een versterker met 2 subwoofers op aan wil sluiten ,werkt ie dan ook of is dat overdreven ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.