lijst meest betrouwbare autos

Forumindex Forums Modellen Grandland X lijst meest betrouwbare autos

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    pjotter
    Deelnemer

AA1NI5tT

1: Opel Grandland Benzine (2024+) – 99,6%

De tweede generatie Grandland ziet er veel robuuster uit dan zijn voorganger, met een minimaal storingspercentage van slechts 4%, vergeleken met 19% voor het model van 2018-2024. De enige problemen die door eigenaren werden gemeld, waren niet nader gespecificeerde elektrische problemen die niet met de motor te maken hadden.

Ook hoog gewaardeerd:

Toyota RAV4 (2019+) – 99,2%

Porsche Macan (2014+) – 99,0%

https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/de-meest-betrouwbare-auto-s-in-2025-en-de-minst-betrouwbare/ss-AA1NHVFV?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=68deb764dad448db889d9cd5d39a67a4&ei=20#image=10

jopsa
      Deelnemer

Laat ons hopen voor de eigenaars.   Lees ik goed dat het over het model 2025 gaat ?   Zijn we dan 10 maand ver in het jaar ??

We kijken nog eens opnieuw binnen enkele jaren dan.  Ik hoop op positief resultaatje. (slechter dan ervoor kan eerlijk gezegd niet, toch ?)

edb
        Deelnemer

Zal inderdaad kloppen.  Ik rij nu sedert einde mei met de nieuwe Grandland GS electric en had reeds een aantal “kleine” elektrische problemen :

– melding dat ‘electrisch aandrijfsysteem defect was’ en ‘dat ik dringend naar een werkplaats moest’ – behalve dat de richtingaanwijzers niet meer werkten en beide dashborden zwart/leeg bleven, reed de wagen als gewoonlijk

– deze melding kreeg ik nog een tweede keer een vijftal minuten voor we op reis vertrokken met de auto naar Frankrijk ; tijdens het naar de werkplaats rijden werd alles weer normaal… ik kan je verzekeren dat je toch met de schrik zit zo net voor een trip van 650 km

– deze melding kreeg ik nog een derde keer – toen ging het gordelalarm voortdurend af, terwijl ik toch mijn gordel droeg ; na een ritje blokje rond hier verdween alles weer en werd het normaal

– dan het richtingaanwijzergeluidje dat hééééél traag weerklonk, ondanks dat de richtingsaanwijzers normaal werkten

– ook al eens het rode gevarendriehoekje + rode moersleuteltje die oplichtten op het dashbord (na uitlezen en update was dit verholpen)

– dan ook nog eens de melding tijdens het starten ‘sleutel is niet aanwezig in het voertuig’… terwijl de sleutel in mijn broekzat zat ; na nogmaals op de startknop duwen was ook dit terug OK.

Ik sta meer in de werkplaats dan met mijn 11 jaar ‘oude’ Meriva.  Gelukkig alles nog onder garantie.  Ik moet er wel bijvertellen dat ze in de werkplaats alles doen wat ze kunnen om die kleine euvels zo vlug mogelijk op te lossen, maar leuk is het toch niet voor mij.

Voor het ogenblik is alles OK en loopt de wagen als een juweeltje (hout vasthouden !)

Het mag nu echter wel beginnen stoppen, want voor een wagen van 50K verwacht je toch dat ALLES werkt en blijft werken zoals het hoort.

jopsa
          Deelnemer

allemaal producteigenschappen volgens Stellantis.  Je zal ermee moeten leren leven of hem snel dumpen.

Wees blij dat hij niet stilvalt en in stuurslot gaat tijdens het rijden.  Dan is dat al een succes en applausje waard.

Ik hoop voor u wel dat het stopt en alles uiteindelijk naar behoren en verwachting werkt. :good:

Floki
            Deelnemer

Idd. een geweldige auto die ook wel lekker ‘smoelt’.

edb
              Deelnemer

Ik blijf hout vasthouden, maar alles verloopt nu reeds weken vlekkeloos.  Binnenkort nog een vakantietrip naar het buitenland, veel km, veel laden… ik zal zien wat er dan al dan niet verkeerd loopt.  Ik moet wel zeggen, dat ik die zéker niet ga dumpen, daar is het veel te lekker rijden voor met deze wagen (als hij zich gedraagt).  Ik heb hem niet gekocht omwille van milieu overwegingen, of omdat het goedkoper rijden zou zijn, maar gewoon omdat ik toch nog eens in mijn leven elektrisch wou rijden voor ze me onder de zoden stoppen.

Mocht hij zich blijven ‘misdragen’ dan geef ik hem wel aan mijn zoon, die zit er niet mee met af en toe een kleinigheid die niet werkt, en dan koop ikzelf wel een andere, misschien dan wel eens een niet Opel, na 55 jaar Opelrijden.

Floki
                Deelnemer

Niet vergeten, HARD hout gebruiken…….. :good:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.